Nakomelingen van Corland!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sterre2000

Nakomelingen van Corland!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-07 12:45

Ik ben wel benieuwd wie hier allemaal een nakomeling van de hengst Corland hebben! En wat zijn de karaktertrekjes van jou paard? Wat loopt die fijner? Springen, dresuur of juist beide? Ben heel erg benieuwd om wat over jullie nakomelingen te horen Haha!.. Eens kijken of de Corlands een beetje op elkaar lijken Cool

Groetjes Annelieke

Miss87

Re: Nakomelingen van Corland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 11:57

Ik heb een 6 jarige Corland uit een volle zus van Concorde. Heeft een gruwelijke hekel aan dressuur. Spring er nu mee in het Z.. Ik heb vaak te horen gekregen of mijn Corland wel braaf was omdat er veel niet zo braaf schenen te zijn. Die van mij kun je echt achterstevoren op gaan zitten, heeft een super karakter!

LJB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 12:33

Sinds deze zomer heb ik de beschikking over een 3 jarige Corland uit een Concorde x Zeoliet x Amor moeder. Super karakter, echt een knuffeldier.

Kan erg fijn bewegen, is op de sprong van voor erg snel en van achter nog wat gespannen. Onder het zadel is hij ook absoluut niet moeilijk en laat hij zich goed rijden.

Sterre2000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-07 14:28

Oke wat leuk zeg! Mijn Corland is ook echt een knuffeldier! Kan geweldig springen en dressuur rijd ze ook in de M1.. Springen op dit moment M Lachen .. Ze is ook erg eenkennig, maar dat is geloof ik mijn eigen schuld Tong uitsteken

ChristinaW

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 17:54

Wij hebben ook een corland op stal Lachen
Een 6 jarige stermerrie van 1.64, thuis afgericht tot M-drs en ZZ-spr.
Loopt officieel met Geeske (Xippo hier op bokt) L1+6 drs.
Ze is ook een echte knuffelkont! Als je haar geen knuffel geeft als je langs haar loopt, dan roept ze je na en zit ze te gek doen! Lachen
Ze is superbraaf onder het zadel, maar kan ook best heet zijn!

Edit: Wat leuk om te horen dat die van jullie ook zulke knuffelaars zijn! Knipoog

Sterre2000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-07 19:06

Jaa idd erg leuk om te horen Haha!.. Die van mij is afgelopen zomer ook Ster geworden! In de sport doet ze het ook goed.. Als ze niet 1,5 jaar uit de running was geweest door een zware spierbevangenheid had ze al veel hoger kunnen lopen.. Dat was wel erg jammer, mja ben blij dat ze er weer helemaal bovenop is Haha!

ChristinaW

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 20:32

Ja ik lag het in je profiel. Mooi zeg Lachen Is ook een mooi paardje.
Oeh bah, dat zijn geen leuke dingen!! Ja precies, in die tijd kon je idd wel veel hoger zijn, maarja ze is er gelukkig weer bovenop en nu maar mooi weer trainen nou?! Knipoog Corland's zijn gewoon goede paardjes haha!

Sterre2000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-07 20:59

Haha helemaal mee eens! Het kunnen soms donderstenen zijn.. Maar zoo lief! Ja we zijn weer volop aan het trainen! Zaterdag selectie voor NIC Zuidlaren dus ben heel benieuwd!

Als Ster later met pensioen gaat een mooi veulentje bij fokken Haha!.. Vind het erg fijn bloed!

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 22:52

Minniemuis heeft ook een corland.

eddie2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 23:09

Ik heb ook op een Corland gereden. Dit was een zwarte stermerrie met als mv. Zebulon. Het is een erg leuk paard. Wel vaak een beetje lui en soms kon ze ook ineens over de rooie gaan (vooral in kürs Boos! ) Heb hier een linkje met foto:

http://www.digishots.nl/index.php?optio ... y=14&hit=1

http://www.digishots.nl/index.php?optio ... y=18&hit=1

http://archief.paardenfoto.nl/50708BRHI ... HI0027.htm

Zoals je op de foto's zult zien heb ik voornamelijk met haar gedressuurd. Heel even gesprongen maar dat was niet zo'n succes (ben niet zo'n succes als springruiter Bloos , het paard kan overigens wel enorm goed springen volgens kenners). Heb met het paard ZII dressuur gereden en toen is ze helaas teruggetrokken voor de fokkerij. Heel zonde. Ze is nu drachtig en staat dik te worden in de wei.

ChristinaW

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 07:39

Sterre2000 schreef:
Haha helemaal mee eens! Het kunnen soms donderstenen zijn.. Maar zoo lief! Ja we zijn weer volop aan het trainen! Zaterdag selectie voor NIC Zuidlaren dus ben heel benieuwd!

Als Ster later met pensioen gaat een mooi veulentje bij fokken Haha!.. Vind het erg fijn bloed!

Ja haha! Dat zeker! Ja idd, veel succes in ieder geval zaterdag.
Ja moet doen! Lachen Dan heb je misschien wel weer een heel goed paard eruit!

eddie2000 schreef:
Ik heb ook op een Corland gereden. Dit was een zwarte stermerrie met als mv. Zebulon. Het is een erg leuk paard. Wel vaak een beetje lui en soms kon ze ook ineens over de rooie gaan (vooral in kürs Boos! ) Heb hier een linkje met foto:

http://www.digishots.nl/index.php?optio ... y=14&hit=1

http://www.digishots.nl/index.php?optio ... y=18&hit=1

http://archief.paardenfoto.nl/50708BRHI ... HI0027.htm

Zoals je op de foto's zult zien heb ik voornamelijk met haar gedressuurd. Heel even gesprongen maar dat was niet zo'n succes (ben niet zo'n succes als springruiter Bloos , het paard kan overigens wel enorm goed springen volgens kenners). Heb met het paard ZII dressuur gereden en toen is ze helaas teruggetrokken voor de fokkerij. Heel zonde. Ze is nu drachtig en staat dik te worden in de wei.

Mooie foto's Lachen
Ze deed het goed in de dressuur, maar hoor ik dus wel vaker dat corland's het goed doen in de dressuur. Die van ook kan heel goed springen, maar dressuur kan ze er ook wat van. Maar eigenlijk kan echt goed springpaard ook wel dressuur.

Sterre2000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-07 08:00

@ eddie2000
Wauw! Wat een prachtig paard zeg! Zonde dat die teruggetrokken is.. Maar er komen vast prachtige veulens uit Knipoog.. Hoe was ze qua karakter?

ChristinaW
Dankje Haha!

deviltje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 11:03

Vrienden van ons hebben een cardento merrie die drachtig is van corland, hopelijk zal alles goed gaan. Er zijn vele mensen die spreken dat nakomelingen van carolus soms een karaktertje hebben, maar dat mocht wel bij deze merrie want als het niet écht moet zet ze nog geen halve stap vooruit. Ze is ook nog jong, dus dat kan nog veranderen. ( haar moeder was ook zo op die leeftijd) groetjes..... Knipoog

LJB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 11:16

deviltje88 schreef:
Vrienden van ons hebben een cardento merrie die drachtig is van corland, hopelijk zal alles goed gaan. Er zijn vele mensen die spreken dat nakomelingen van carolus soms een karaktertje hebben, maar dat mocht wel bij deze merrie want als het niet écht moet zet ze nog geen halve stap vooruit. Ze is ook nog jong, dus dat kan nog veranderen. ( haar moeder was ook zo op die leeftijd) groetjes..... Knipoog

hehe hoe zit het nou?

deviltje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 14:39

Hehe, redelijk goed, haar moeder (van die cardento merrie) is nationaal gestart en we hopen dat zij in haar voetsporen treed

eddie2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 16:18

Sterre2000
Het was voor mij een heel fijn paard. Super lief in de omgang maar wel eenkennig. Niet dat ze naar deed naar anderen, maar voor een ander deed ze niet haar best en voor mij ging ze door het vuur. Wel was ze wat flegmatiek vooral thuis. Op wedstrijden ging het goed behalve als ik spanning had, want daar kon ze niet tegen en dan begon ze te stuiteren.

Sterre2000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-07 17:52

@ Eddie2000

Wat leuk zeg! Mijn Ster is ook heel eenkennig! En ze doet idd niet naar tegen anderen maar denk maar niet dat ze met iemand anders de trailer oploopt ofzo.. Knap vervelend voor anderen maar ik vind het wel heel leuk.. Bedoel dan maakt ze toch onderscheid tussen mensen Haha!

Maar flegmatiek? Dat zit er absoluut niet in bij Sterre!

Door welke hengst is ze gedekt?

eddie2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 09:09

Door Douglas van de VDL. Ben heel benieuwd wat er uit komt, want het is haar eerste veulen. Maar ja uit zo'n lekker ding moet toch een veulen komen Haha!

eddie2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 09:10

bedoel dus leuk veulen komen Knipoog

ChristinaW

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 09:23

eddie2000 schreef:
Door Douglas van de VDL. Ben heel benieuwd wat er uit komt, want het is haar eerste veulen. Maar ja uit zo'n lekker ding moet toch een veulen komen Haha!

GEWELDIGE KEUZE!!
Wij laten onze merrie (niet onze corland) maar onze Damiro ook volgend jaar dekken door Douglas.
Geweldige hengst!! Als je die ziet springen... Cool Wow!

Sterre2000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-07 16:04

Idd hele mooie keuze! Ben benieuwd watvoor veulen daar uitkomt! Vast een goede springer Knipoog

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 18:45

hallo.
mijn vriend heeft ook een corland een schimmelruin.
hij komt morgen bij ons op stal
dan kan ik vast meer over hem vertellen

ChristinaW

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 09:47

Owh wat leuk! Net gekocht of stond hij eerst ergens anders?

Sterre: al zenuwen voor morgen? Knipoog

Miss87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 23:55

Ik heb net weer wedstrijd met m'n Corland gehad. Had een balk in het Z maar hij sprong heel goed!

Sterre2000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-07 09:28

Ik heb gister al moeten rijden! Maar ik was superzenuwachtig! Het parcours stond ernstig hoog en was even vergeten dat Sterre het makkelijk kon Knipoog.. Dus ik reed de eerste 2 hindernissen veel te voorzichtig en daarom een weigering op hindernis 2.. Daarna flink vooruit gereden en super gesprongen! Geen balken.. Maar we hadden ook 3,5 week niet gesprongen en een maand geen wedstrijden ofzo.. Dus was weer even inkomen Haha!.. Maar ben zeer trots op haar Haha!

Was ook zo lief toen ze klaar was.. Ik stap af en ze duwt meteen haar hoofd tussen mn armen.. Aaah dat was echt zo lief Lovers.. Gheghe, ben echt dol op haar Bloos