Familie gezocht! Lancelot? KWPN hengst.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ponymeid1

Familie gezocht! Lancelot? KWPN hengst.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-07 22:10

Ik heb zelf een ruin van Lancelot x Ulft.

Hij was springen Z startgerechtig. Tegenwoordig rijd ik met hem dressuurwedstrijden en dit pakt hij super op!

Vriendin van mij rijdt een Lancelot in het Z springen rond.

Verder nog meer familie? Ben erg benieuwd! Ook naar foto's hihi.

Novice

Re: Familie gezocht! Lancelot? KWPN hengst.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 13:34

Ik heb een Lancelot gehad, helaas op 5 jarige leeftijd naar de slager gegaan wegens chronische kreupelheid.
Alleen een portretfoto onderaan in profiel: Triomf

Henk001

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 23:10

Mik_ schreef:
Ik heb zelf een ruin van Lancelot x Ulft.

Hij was springen Z startgerechtig. Tegenwoordig rijd ik met hem dressuurwedstrijden en dit pakt hij super op!

Vriendin van mij rijdt een Lancelot in het Z springen rond.

Verder nog meer familie? Ben erg benieuwd! Ook naar foto's hihi.

Wij hebben ook een nakomeling van Lancelot (de KWPN'er, levensnummer 93.639), maar dan
Lancelot x Edison.
Hij (ruin) is van april 2004 en heet Wolfraam (noemen hem Wolfie ...).
Schoft 1,73m, donkerbruin, heeft een super mooie lijn, lange droge benen, en de spierontwikkeling begint langzaam te komen (heeft nog ietwat slungelachtigs, nou ja, 4 jaar ...) en heeft ook een
(h)eerlijk karakter. Is springgefokt. In de vrije sprong heeft hij een giga-krachtige sprong en basculeert voorbeeldig. Is koel in het hoofd en voorzichtig. Heeft moed.
We trainen hem heel rustig aan, ongeveer 3 tot 4 keer per week dressuurmatig (10 minuutjes longeren en 15-20 minuten rustig stappen & draf). Hij springt nog niet onder het zadel (eerst lekker de groeischijven laten uitgroeien). Voor de rest mag hij de wei in, en soms ook gewoon eens een weekje vrij.

Kortom: uitstekend paard ... Gaat hoge ogen gooien met springen Pling .... (hopen we hahaha)

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-07 23:27

Komt aardig overeen met die van mij.

Droge benen, donkerbruin.

Een superfijn karakter, maar geen dooie kikker. Het is echt een karakterpaardje, maar wel in de positieve zin van het woord!

Hij is koel in z'n kop, en erg nieuwsgierig, niet gauw bang.

Heb wel topic met rijfoto's! Net geplaatst!

viewtopic.php?f=10&t=827541&start=0&st=0&sk=t&sd=a

xtvax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 09:50

Ik heb ook een Lancelot gehad. Super springer, kon haar als 4 jarige super goed verkopen naar een bekende springruiter. Heb dit toen niet gedaan en vlak daarna is zij kreupel geworden en nooit meer helemaal goed gekomen. Zonde, was een heel goed paard. Was wel een lastig/fel paard, maar zeker kwaliteit. Was overigens een vos met veel wit. Heb er 2 veulens uit gefokt en haar toen verkocht.

kitbits

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 09:13

Ik ken de 9-jarige ruin Rovigno van Lancelot:

Toen ik mijn merrie Landsvrouwe kocht had zij een hengstveulen van Lancelot aan de voet. Deze Roebel is meegenomen door een hengstenhouder en toen hij 3 jaar zou worden heb ik nog naar hem geinformeerd. Later heb ik hem weten te traceren bij een handelstal maar toen ik wilde kijken was hij al verkocht. Ik had nooit gedacht iets van hem te horen want hij is als vierjarige verkocht naar Duitsland.
Maar..
Via een paardendatabase kwam ik er achter dat hij in Duitsland werd uitgebracht in de eventing.
En hij wordt inmiddels uitgebracht op cic2** niveau.

Hier is een link met een foto van hem:
http://www.vielseitigkeitsreiter-steinberg.de/gallery_2.htm
Foto Rovigno in Marbach (hij is hernoemd Roebel vond men niet zo'n leuke naam)

De eigenaresse is heel blij met hem maar laat hem door een int. ruiter uitbrengen.
Hij is niet groot, zijn moeder ook niet, maar men is zeer te spreken of zijn karakter en zijn doorzettingsvermogen.

Als je nog foto's zoekt van Lancelot moet je hier eens een kijkje nemen:
http://www.kennedyequinecentre.com/page1stallions06.htm

Kiki123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 16:59

Ik heb een 7 jarige Lancelot.
Lancelot x Dageraad. Ze is alleen een beetje klein gebleven ( 1.56 ) Ik ben net begonnen met springwedstrijden. En ze vind het echt helemaal geweldig. Ze kan echt super springen.
Ze is wel een echt dametje Tong uitsteken maar geen miep gelukkig haha

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 08:21

Ik rijd een Lancelot x Ramiro merrie uit de Briolita-stam (komt direct van Briolieta III keur pref prest) Ze kan wel goed springen maar is erg heet en soms oncontroleerbaar. Ik rijd nu dressuur met haar, L2.
Afbeelding

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-07 09:00

Wow!!!!! Die lijkt echt sprekend op mijn Lancelotje! Wow.

Zam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 18:14

Lijkt inderdaad wel een kopietje van die van jou mik !

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 16:28

Ik ken nog een Lancelot die hier sprekend op lijkt Ja
Bij Tiolieta komt dat witte van haar moeder, Lancelot zelf heeft maar een smal blesje. Maar ik denk dat het een generatie verder wel ergens zit Ja

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 16:30

Ik heb een 14 jarige Goodwillmerrie uit een volle zus van de moeder van Lancelot.
Lavendel heet ze en komt uit Edelvrouw.
Edelvrouw wordt ook genoemd in de link die Kitbits hierboven door geeft.
Lavendel is een heet en werklustig paard.
Makkelijk in de omgang ,vriendelijk naar mens en dier maar heeft tijdens het rijden ook nog wel eens haar nukken.
Het is buiten een koele kikker en gaat overal langs.
Ze snurkt ze altijd en overal (herkent iemand dit?)

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 16:33

Ahumm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 21:26

Ik heb ook een Lancelot (xZeoliet). Fijn, groot, mooi rank paard, maar heeft soms grapjes. Na een half uur dressuurles schrikt hij soms ineens van een polletje gras ofzo.
Is niet altijd handig. Verder heel fijn om te hebben. We rijden ook buiten en dat gaat goed. In de omgang is het een echte knuffel. Als hij kan kiezen tussen een handje brokken en een knuffel, gaat ie voor het laatste.
Qua wedstrijden hebben we wat tegenslag gehad (kleine blessures op de verkeerde momenten, vaker van ruiter dan van paard). Maar er is nog hoop want hij is zeven jaar. Leuk trouwens om er eens wat van te horen en te zien, hij lijkt wel doodgezwegen in Nederland.....Het is met hem wel handiger om de confrontatie niet rechtstreeks aan te gaan, dan wordt hij snel eigenwijs. Een smoesje en even wat anders werkt beter. Kan ook Zeoliet zijn natuurlijk

Ahumm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 15:34

Dit is trouwens mijn Lancelotje, hier vier jaar oud en vier weken onder het zadel

Afbeelding

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 17:16

Lancelot zelf is toch richting het buitenland gegaan mede doordat hij op wacht werd gezet bij het KWPN? Dat schoot me ineens te binnen Haha!

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-07 18:56

Herken wel een hoop in jullie karakterbeschrijvingen.

Super vriendelijk en lief respectvol paard, alleen z'n grapjes heeft ie zeker Clown

ikkezelf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 19:25

Hallo,

Wij hebben thuis nog een 2 jarige Lancelot x Saluut ruin.
Ik ben natuurlijk erg benieuwd wat die gaat doen volgend jaar Pling

Snap nog steeds niet waarom ze die hengst op wacht hebben gezet. Ik heb al best veel Lancelot's op wedstrijd gezien en dit waren allemaal (echt geen enkele uitzondering) nette wedstrijdpaarden. Dus op basis waarvan ze de hengst hebben afgewezen....geen idee!!! Maar wel errug jammer!

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-07 10:14

Afbeelding

Afbeelding

Hier btw mijn Lancelotje! Lachen

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 19:11

Wat een leukerd!!

deniejs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 13:09

Ik heb een Lancelot x Consul!
Heel leuk springpaard, dressuren doet ie ook goed!
Maar hij is super sterk!
Weten jullie trouwens wat meer van Lancelot? Haha!

Ahumm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 17:46

Al eerder een topic geweest. Hier de reactie van een medebokker basvdb

De hengst is niet afgekeurd, hij is op wacht gezet. Dit vanwege een te laag percentage aangemelde paarden op de stamboekkeuring en hengstenkeuring. Ook waren er te weinig sportgegevens van de nakomelingen van Lancelot.
Echter, veel nakomelingen zijn verkocht naar het buitenland en komen derhalve niet voor in de exterieur- en sportindexen. Dit verklaart het lage percentage.
Op keuringen en in de sport doen de lancelots het goed in binnen- en buitenland, ook komt lancelot als moedersvader meermaals voor in getalenteerde paarden.
In het circuit wordt gefluisterd dat Lancelot in de nabije toekomst weer van wacht af gaat, en persoonlijk vind ik dat niet meer dan logisch met bovenstaande informatie!

deniejs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 17:49

Okee, bedankt voor je informatie Haha!

kitbits

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 14:44

Ahumm schreef:
Al eerder een topic geweest. Hier de reactie van een medebokker basvdb

De hengst is niet afgekeurd, hij is op wacht gezet. Dit vanwege een te laag percentage aangemelde paarden op de stamboekkeuring en hengstenkeuring. Ook waren er te weinig sportgegevens van de nakomelingen van Lancelot.
Echter, veel nakomelingen zijn verkocht naar het buitenland en komen derhalve niet voor in de exterieur- en sportindexen. Dit verklaart het lage percentage.
Op keuringen en in de sport doen de lancelots het goed in binnen- en buitenland, ook komt lancelot als moedersvader meermaals voor in getalenteerde paarden.
In het circuit wordt gefluisterd dat Lancelot in de nabije toekomst weer van wacht af gaat, en persoonlijk vind ik dat niet meer dan logisch met bovenstaande informatie!

Maar men is kennelijk niet van plan dit af te wachten inmiddels is de status van Lancelot: geexporteerd naar Ierland alwaar hij goedgekeurd is voor dekdienst binnen het Ierse stamboek.
Overgens op de Ierse site (zie de link die ik al eerder aangaf) wordt vermeld dat Lancelot ook KWPN approved is....Verward Verward

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 12:29

Ik ken ook een Lancelot. Inderdaad ook donkerbruin met een kolletje. Erg mooi paard, maar ontzettende boef. Kan enorm stout zijn.