Wie rijd er met zijn shetlander voor de kar

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

cavaljolit

Wie rijd er met zijn shetlander voor de kar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-07 11:02

wie rijden er met hun shetlander voor de kar
ik krijg altijd cometaar op mijn shtlander
dat het zielig is en zo
hebben jullie daar ook zo last van ?

Valiente

Re: Wie rijd er met zijn shetlander voor de kar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 13:58

Tsjaa, wanneer mensen een shetlander voor een kar(retje) zien staan lijkt het diertje natuurlijk wel een beetje klein. En ja, mocht je niet weten dat die shetten in verhouding het met gemak kunnen trekken kan het wel een beeld van 'zielig' geven.

Zolang jij merkt dat hij het goed doet en nergens last van heeft kan je een poging doen om met de mensen te praten en anders gewoon lekker doorrijden. Knipoog

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 18:37

ik, alleen 't zijn niet m'n eigen shetlanders.
Krijg geen commentaar dat het zielig is.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 14:36

Mijn schoonvader heeft een Shetlander die voor de kar gaat. Die trekt zo 3 volwassenen op vlak terrein. Alleen als het berg op gaat, dan stapt 1 of 2 (als het erg steil is) af. Tot nu toe geen commentaar gehad, alleen veel lachende gezichten.

Een kennis van me heeft ook een Shetlander voor de kar en die heeft wel eens commentaar gekregen. Ze kon die mevrouw niet er van overtuigen dat het niet te zwaar was 1 volwassene met 1 kind op het karretje. Terwijl zo zwaar is het niet. Ik trek het karretje met iemand erop nog zo rond.

JennxMano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 11:43

Ikeee. ik rijd niet zoveel buiten maar de meeste vinden het schattig. Pling

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 13:46

Ik heb mijn shetjes ook voor de kar.
Aleen de laatste tijd niet meer ivm veulens en op hol geslagen pony's. Vork

_Kelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 15:27

JennxMano schreef:
Ikeee. ik rijd niet zoveel buiten maar de meeste vinden het schattig. Pling

schattig??? eerder zielig.. de meeste denken dat de shet veel kan dragen maar dat valt echt tegen..

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 15:39

Ja idd, RELLEN ^^

Sjaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 16:05

Ik zie er ook niks schattigs in hoor :/

Nicoleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 17:18

Ik heb een verzorgshetje en daar gaan we ook weleens mee met de kar. De mensen kijken ons altijd leuk aan. Dus ik denk dat ze het dan niet zielig vinden! Lachen

Ariannee_oud

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 19:23

Ik zie heel vaak dat Shetlanders voor de kar gaan,,

En het hangt ervan of hoe groot de kar is, en hoe groot de shetlander is..

Anders is het niet zielig hoor Knipoog

Zolang de shet het leuk vind, is het niks aan de hand Haha!

jUst_eVa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 15:14

Ja ik heb daar ook wel is last van! ik rij met mijn kleine bonte shetlander voor de kar, en sommige mensen zeggen dan dat het zielig is, omdat ze te klein is.. maar ze red het echt makkelijk!

Afbeelding

ruin_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 20:20

Wij rijden ook met een van de shetlanders voor de kar maar krijgen nooit commentaar en ze kan het makkelijk hebben want heb altijd moeite haar in te houden zo fanatiek is ze voor de kar.. En er zit meestal maar een persoon op en soms 2 dus dat scheelt ook wel denk ik, met hoeveel personen en hoe groot de kar is..
Groetjes Linda

Zanho

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 22:03

Ik denk dat je heel snel in kunt schatten of het wel of niet kan, en ik zou me er niet zoveel van aan trekken, succes en bovenal veel plezier met je pony.

DeniiSee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 19:43

Op de boerderij gaan we afentoe met 1 van de shetlanders met het karretje een rondje polder, vind ze geweldig Ja

miekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 13:15

Wij hebben onze shet ook voor de kar.. we rijden er niet zo veel mee.. maar af en toe.. en ik vind het totaal niet zielig.. hij vind het altijd helemaal geweldig wanneer hij voor de kar mag lopen Knipoog

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 15:17

dit topic staat verkeerd, ik tem even.

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 14:47

[VP] -> [SH]

Verder vind ik het fijn dat er getemd wordt, dat is een grote hulp, maar enkel een reactie dat het topic verkeerd staat en dat je getemd hebt, voegt niets toe aan het topic zelf. Knipoog

Riss

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 14:49

Ik ben bezig met mijn shetlander te beleren voor de kar.
Ze heeft er nog niet voor gestaan, maar ben nu nog vooral bezig geweest met de lange lijnen, en vanavond gaan er autobanden achter. Lachen
Ik heb natuurlijk nog geen reacties gehad, omdat ze er nog niet voor staan, maar de mensen die mij bezig zien, zeggen wel altijd dat ze het zo schattig vinden Tong uitsteken

viewtopic.php?f=145&t=804565&p=27998888#p27998888

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 14:58

Ik kreeg een tijd terug te horen dat ik niet niet op het fietspad maar op de weg thuis hoorde met shet en concourswagentje. Heb die meneer maar even op vriendelijke toon verteld dat als hij er geen verstand van had, hij zich er niet mee moest bemoeien.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 15:26

Ik krijg nooit te horen dat het zielig is. Wel krijg ik vaak te horen als ik met iets mee doe dat het misschien wat te snel gaat voor mijn shetten en of we dat wel aankunnen/ bij kunnen houden. Als we dan aan het einde van de rit terugkeren en ze komen erachter dat de shetten er nog steeds bij zijn en nog steeds vrolijk door hun kuif heen turen, dan zijn ze in 1 keer om.
Ik rij 4 keer per week 20 kilometer door het bos met ze. Zielug he. Ze kunnen beter in de wei zich doodeten aan het te malse gras.

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 18:29

cavaljolit schreef:
wie rijden er met hun shetlander voor de kar
ik krijg altijd cometaar op mijn shtlander
dat het zielig is en zo
hebben jullie daar ook zo last van ?

Ik rij ook met mijn shetlander voor de kar.
en commentaar sommige mensen, wel maar die hebben niets beters te doen, gewoon een grote bek terug geven.
sommige mensen die vinden het trouwens super leuk en gaan fotos maken hihi

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 21:52

jUst_eVa schreef:
Ja ik heb daar ook wel is last van! ik rij met mijn kleine bonte shetlander voor de kar, en sommige mensen zeggen dan dat het zielig is, omdat ze te klein is.. maar ze red het echt makkelijk!

Afbeelding

Jeej, dit is niet zielig, maar wél supergevaarlijk! je hebt je pony daar lós staan, terwijl hij nog ingespannen staat. daarbij hangen je leidsels voor je pony op de grond...

Dit is eigenlijk vragen om ongelukken Sigaar Volgende keer iemand pony laten vasthouden of in iedergeval gewoon zelf op de bok blijven zitten Knipoog voorkomt veel narigheid.

@ TS: Ikzelf rijd met een grote shetmerrie van zo'n 1.05m al een aantal jaar voor de kar. Voor foto's, zie profiel. Ons ruintje en de oudste hengst gaan over een tijdje ook voor de kar, en ik hoop dit jaar nog met 2span te kunnen rijden, met de merrie en de ruin.
Ik rijd voornamelijk recreatief, maar train wel op topcondities (die de merrie nu inmiddels al een hele tijd heeft) af en toe pakken we eens een wedstrijdje mee of rijden we een koetsentocht oid. Lachen
Laatst bijgewerkt door JoyCiej007 op 19-07-07 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 21:59

elinax21 schreef:
Ik kreeg een tijd terug te horen dat ik niet niet op het fietspad maar op de weg thuis hoorde met shet en concourswagentje. Heb die meneer maar even op vriendelijke toon verteld dat als hij er geen verstand van had, hij zich er niet mee moest bemoeien.

Die reactie heb ik ook wel eens gekregen, notabene een fietspad langs een weg waar de auto's zo'n 60 á 70 km. per uur rijden... Koe Is het rustig op de weg, dan wil ik me nog wel eens op de weg wagen ja, maar zélfs politie-agenten hebben er totaál geen moeite mee dat ik met mijn shetaanspanning over het fietspad rijd (en daarbij íedere voetganger en fietser voorrang geef, wat betekent dat ik op mooie dagen constant de berm in moet en nooit lekker door kan draven Clown )

Die mensen denken alleen aan regeltjes, en niet aan de veiligheid... want dat laatste, dat staat bij mij toch écht voor op.

Michelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 10:41

elinax21 schreef:

officieel behoor jij toch echt op de weg hoor Knipoog

@nappie: jij bent echt een dierenbul 20km door het bos Haha! Knipoog ik vind jou span zo gaaf he!!!!

Ik rij ook aangespannen met emmy, vaak krijg je commentaar van 'en nu jij voor de kar' dan denk ik man doe even normaal, ze vind het leuker dan wegkwijnen in een weiland en bovendien heeft ze een super karretje, en niet zo'n boerekar die veel te zwaar is en waar ook nog eens 4 man op zitten. want dat zie je ook vaak dat ze een shetl beladen als een bels en dat vind ik wel zielig.