Tips voor een witte staart!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ivana2004

Tips voor een witte staart!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-07 10:54

Iedereen met een haflinger heeft het probleem.... hoe word en blijf die staart wit!!

Zelf ben ik kapster en heb ik dr staart een aantal keer aan de onderkant geverfd!! ( Don`t try this at home)
Maar zoals jullie weten is dat ook niet echt gezond voor je haar!!

zilver shampoo werkt super, zoals iedereen al weet!! maar zelfs daarmee krijg je niet altijd alle gele plukken wit!!
biotex (blauwe pak) in een emmer, beetje water erbij, zodat het een dik papje word en in de staart smeren,
even in laten werken! zelf doe ik er dan een zak omheen zodat ik niet een half uur lang met een emmer achter me pony aan moet lopen!!!
euchra wit biotex (vitragewit) lees hier voor de verpakking... ook weer de staart in een emmer of zak hangen!! maar let op, niet op de staart wortel!! alleen de onderkant van je staart, dit geeft pas effect na een uurtje intrekken!!
talkpoeder vlak voor dat je een keuring of wedstrijd heb, en als je staart helemaal droog is wat talkpoeder er over!! word ie mooi wit van, niet te veel word ie weer dof!!!

Als iemand nog meer tips heeft!!! Laat het ons weten!!!

Groetjes Eva

kimly890

Re: Tips voor een witte staart!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 17:38

met badedas krijg je ook goed schoon en ik zou het groene pak van de biotex en gewoon een paar keer goed achter elkaar wassen en nog een tip niet de biotex in een emmer staart vast pakken en gewoon op de staart doen en er goed invrijven zo vind ik het fijnst en naar 3 x wassen hoeft er zelfs geen talkpoeder er meer in als je naar keuring/wedstrijd gaat...

Amigo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 17:57

Blauwsel.. Soort bleekmiddel.. Worden ze er wit van..

En gewoon goed wassen! Ik was altijd met babygel (van de action) en daar worden de manen/start/voetjes hartsikke wit van Lachen

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 18:26

Ik gebruik altijd een gewone paardenshampoo, werkt prima om de staart+ manen wit te maken Ja

pompom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 18:26

betadine shampoo

_Daisy14_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 18:30

eerst wassen met batadine en daarna met dreft afwasmiddel Tong uitsteken

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 20:43

gewoon regelmatig wasssen. als je elke twee weken wast en tussendoor goed uitpluist wordt hij steeds witter. gewoon niet te smerig laten worden.

Hoepsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 13:12

Dreft?! Dat klinkt heel eng! Lijkt me nou niet echt heel erg gezond voor de haren enzo Knipoog

Blond shampoo van de kruidvat schijnt ook goed te werken. Ik ga het vanmiddag maar eens proberen Knipoog Paards staart is inmiddels weer ZWART ipv wit....

haffilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 13:49

Ik gebruik soda.

IceEva

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 20:12

Betadine werkt goed!

sbdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 22:32

eerst was ik heb meestal eerst even met groene zeep, en daarna was ik hem nog eens met witte reus vloeibaar, werkt erg goed!

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 22:47

Controleer wel eerst of je paard niet allergisch is! Veel mensen doen dit niet en dan gaat de huis irriteren.. Dus doe eerst een beetje spul op een stukje huis en hou dat een week in de gaten met irritaties enzo!

TanteSabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 22:52

quicke and brite werkt ook echt heel erg goed!!

dit is natuurlijk afbreekbaar dus niet schadelijk voor je paard.

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 22:55

Ik gebruik altijd blauwe biotex, eerst staart nat maken, biotex in mn handen en dan de staart 'rossen' . Gewoon de staartharen zelf tegen elkaar rossen tussen mn handen in.
Uitspoelen, herhalen met een mengsel van biotex en zilvershampoo en het staartje van Tom is weer stralend wit.

Waspa moet ook ontzettend goed zijn, dat ga ik aankomende week voor het eerst uittesten

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 23:01

Wat een geweldig topic mensen, bedankt Lachen ik heb dan wel geen haflinger, neee, ik heb een heuze minihaflinger Clown

oftewel momenteel 4 shetten, voskleur met blonde manen en staart Knipoog
Afbeelding

en vooral de merrie tilt haar staart niet goed op als ze haar ontlasting doet Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 23:01

ik doe bij mijn shet en fjord altijd eerst de staart (tot staartwortel, deze dus niet mee wassen) met lauw water en veeel shampoo wassen tot er alleen nog maar wit sop vanaf komt en vervolgens de gehele staart incl staartwortel met betadine shampoo wassen goed laten intrekken heel goed weer uitspoelen(met lauw water als het kan) en zonodig herhalen Knipoog

swiffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 23:04

Ehm, ik heb geen haf, zelfs geen paard. Maar wel witte showhonden. Ik weet niet, maar voor witte (honden)vachten is er speciale blauwshampoo, of het op witte staarten helpt?

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 23:07

tsja, tot nu toe was het bij mij gewoon zeer regelmatig staarten wassen, en dan met Zwitsal baby shampoo (ruikt ook zo lekker Lachen ) en dan inderdaad net zo veel gebruiken tot het sop wit is ipv. bruin of groen, en dan goed uitspoelen, drogen, uitborstelen en glans/antiklitmiddel erin.

manen was ik eigenlijk praktisch nooit, ik borstel ze regelmatig door zodat ze niet gaan klitten, en die blijven eigenlijk altijd mooi wit Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 23:12

Ik ben den ik de meest drastische om de zoveel tijd steek ik de onderkant van de staart in een emmer met een scheurt bleek.Daarna was ik hem met schampoo doe er dan wat cremespoeling in en voila een helder witte staart.Tussen door was ik ze met betadine shampoo.
Ik zorg wel dat haar staart wortel of ander haar niet in aanraking komt met de chloor

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 23:20

ik knip altijd de puntje's bij, ook weer schone puntje's Knipoog

Nicky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 14:56

Ik gebruik ivm. zomereczeem betadine shampoo Knipoog
Worden ze ook spierwit van.

Mirannda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 14:58

ik had een spuitbus van een ofander merk.

het was een soort shampoo dus je kon het uitspoelen maar je kon het er ook geowon op laten zitten, resultaat hele mooie witte beentjes en zo Knipoog ik zal zaterdag even kijken hoe dat spul heet Knipoog

p_ponypaardJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 16:36

idd betadine werkt het beste Knipoog en het ontsmet ook goed. als paarden gaan schuren (bovenkant staart) en je wast de staart goed met betadine, scheelt dat ook al een heel stuk.

GoldieLoks

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 16:49

Ik gebruik voor mijn haf gewoon blond shampoo van de kruidvat. Het is EN niet duur EN je hebt er niet zoveel van nodig.
Zo blijft het regelmatig wassen nog een beetje leuk Geld, geld!

Hoepsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 11:04

Die kruidvat- blond shampoo vond ik nu niet echt denderend... werd er wel lekker zacht van, maar absoluut niet stralend wit! Terwijl ik met biotex en shampoo voor hele vieze paarden toch betere resultaten behaalde (ok, was wel met slootwater omdat ik geen kraanwater/ spuit tot mijn beschikking heb)