Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Basvdv schreef:dat voorbeengebruik is volgend jaar over. Een paard met een dergelijke afstamming en met zoveel vermogen is altijd een aanwinst..
ladydarkness schreef:hij is mooi gefokt, mooi paard ook, alleen ik vind zijn voorbeentechniek erg droevig voor een goedgekeurde hengst, om die reden wil ik er niet bij dekken.
maar daar ben jij niets mee natuurlijk ..denk dat MissH die wel gezien heeft toen ze een intevieuw heeft gedaan grapjas schreef:Heeft Egbert Schep hem als tweejarige al laten dekken ??
zeanine schreef:grapjas schreef:Heeft Egbert Schep hem als tweejarige al laten dekken ??
Nee, want de W geeft aan dat het een 4jarig paard is. Dus als 3 jarige heeft hij gedekt
zeanine schreef:Nee, want de W geeft aan dat het een 4jarig paard is. Dus als 3 jarige heeft hij gedekt
besita schreef:ladydarkness schreef:hij is mooi gefokt, mooi paard ook, alleen ik vind zijn voorbeentechniek erg droevig voor een goedgekeurde hengst, om die reden wil ik er niet bij dekken.
dan heb je toch wel best weinig kennis over springpaarden ..aan voorbeentechniek valt te werken ( in de zin van gymnastikeren ed ) en als de hindenissen hoger worden gaan die beentjes vanzelf bijtrekken ..aan een berooerde achterbeentechniek kan je helaas weinig veranderen , bovendien heeft de hengst lomp veel vermogen en dan denkt ie heus nog niet aan hoe ie de vorbeentjes moet wegplooien , dat komt echt wel goed ..veel liever dat dan degene die hun benen zo onder hun plooien dat ze bijna op hun kop landen want daar kan je niets mee
bovendien lijkt het me een hengst die veel merries gaat verbeteren in de galop en in die gang gebeurd het springen ..
er zijn genoeg vb van paarden in de hogere springproeven die niet de perfecte voorbeentechniek hebben ( kijk maar eens naar de holsteiners ) Cumano is daar het beste vb van die had al jong paard echt een techniek om van te huilen ..niemand die ermee dekte in B omdat ..tja dat voorbeen ..nu is ie Wereldkampioen en won ook nog eens de GP van Calgari ..bovendien blijkt ie dat voorbeen absoluut niet te vererven en slaan veel mensen zich voor de kop dat ze hem niet hebben gebruikt grapjas schreef:Tja, je kunt aan elk paard wel wat vinden.
Niemand wou Libero gebruiken en nu hebben we er massaal spijt van.
Ik vind het hoe dan ook een aparte hengst en we dekken er dit jaar in ieder geval 1 mee, misschien nog een tweede.
Ben wel benieuwd of hij bij Brinkman blijft staan of naar Nijhof gaat.
ik geef je daarin wel gelijk ..iedereen dacht dat ie het 1.30 niet ging halen uiteindelijk toch één van de betere springhengsten en ik herken dat karakter en de wil in al mijn merries !! 
met een foto van de echo heb je nog niet veel
)besita schreef:bovendien lijkt het me een hengst die veel merries gaat verbeteren in de galop en in die gang gebeurd het springen ..