Warrant, verrichtingstopper 2007

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

grapjas

Warrant, verrichtingstopper 2007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-07 09:14

Wij denken erover om dit jaar een merrie bij deze jonge hengst te doen.Zijn er bokkers die er al bij gedekt hebben of hem irl hebben gezien. Graag hoor ik jullie ervaringen en mening over deze hengst.

grapjas

Re: Warrant, verrichtingstopper 2007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-07 13:14

Ik lees net in de paardenkrant dat hij is gekocht door Team Nijhof,Oetelaar en gebr. Bosch. Blijkbaar hebben deze mensen vertrouwen in de hengst.

ladydarkness

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 17:18

hij is mooi gefokt, mooi paard ook, alleen ik vind zijn voorbeentechniek erg droevig voor een goedgekeurde hengst, om die reden wil ik er niet bij dekken.

badtothebone

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 19:11

Als zijn techniek zo droevig was zouden mensen als Nijhof en Oetelaar dan daarvoor "diep in de buidel tasten" om deze goedgekeurde hengst aan te schaffen.

Basvdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 19:59

dat voorbeengebruik is volgend jaar over. Een paard met een dergelijke afstamming en met zoveel vermogen is altijd een aanwinst..

zeanine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 21:57

Basvdv schreef:
dat voorbeengebruik is volgend jaar over. Een paard met een dergelijke afstamming en met zoveel vermogen is altijd een aanwinst..

Helaas kan ik 'm niet gebruiken vanwege het nimmerdor bloed. Anders was het zeker een optie. Lijkt mij een superhengst

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 00:48

Veelbelovende hengst, ik zou er zelf ook wel mee willen/durven dekken (maar merrie is al drachtig van een andere hengst). Komt uit een goede moeder, heeft veel vermogen (zeker voor een Uno), fijn te rijden, goed bewegen, hele goede galop en ook nog eens een mooie, grootramige hengst.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 10:44

ladydarkness schreef:
hij is mooi gefokt, mooi paard ook, alleen ik vind zijn voorbeentechniek erg droevig voor een goedgekeurde hengst, om die reden wil ik er niet bij dekken.

dan heb je toch wel best weinig kennis over springpaarden ..aan voorbeentechniek valt te werken ( in de zin van gymnastikeren ed ) en als de hindenissen hoger worden gaan die beentjes vanzelf bijtrekken ..aan een berooerde achterbeentechniek kan je helaas weinig veranderen , bovendien heeft de hengst lomp veel vermogen en dan denkt ie heus nog niet aan hoe ie de vorbeentjes moet wegplooien , dat komt echt wel goed ..veel liever dat dan degene die hun benen zo onder hun plooien dat ze bijna op hun kop landen want daar kan je niets mee
bovendien lijkt het me een hengst die veel merries gaat verbeteren in de galop en in die gang gebeurd het springen ..

jessje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 10:47

Zijn er mensen die al met 'm gedekt hebben of dat dit jaar gaan doen?
Ik overweeg hem serieus voor mijn (sport-prest) merrie die maat en wat meer vermogen zou mogen hebben...

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 10:52

Egbert heeft er al een jaarling en een veulen uit Haha! maar daar ben jij niets mee natuurlijk ..denk dat MissH die wel gezien heeft toen ze een intevieuw heeft gedaan

grapjas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-07 21:04

Heeft Egbert Schep hem als tweejarige al laten dekken ??

zeanine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 09:15

grapjas schreef:

Nee, want de W geeft aan dat het een 4jarig paard is. Dus als 3 jarige heeft hij gedekt

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 10:54

zeanine schreef:
grapjas schreef:

Nee, want de W geeft aan dat het een 4jarig paard is. Dus als 3 jarige heeft hij gedekt

het is zijn eigen hengst Knipoog

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 11:13

zeanine schreef:

Egbert heeft er al een enter van, dus inderdaad een keertje als tweejarige mee gedekt. Maar goed, hij heeft altijd vertrouwen in zijn eigen hengsten. En dat is bij deze geheel terecht.

ladydarkness

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 12:01

besita schreef:
ladydarkness schreef:

dan heb je toch wel best weinig kennis over springpaarden ..aan voorbeentechniek valt te werken ( in de zin van gymnastikeren ed ) en als de hindenissen hoger worden gaan die beentjes vanzelf bijtrekken ..aan een berooerde achterbeentechniek kan je helaas weinig veranderen , bovendien heeft de hengst lomp veel vermogen en dan denkt ie heus nog niet aan hoe ie de vorbeentjes moet wegplooien , dat komt echt wel goed ..veel liever dat dan degene die hun benen zo onder hun plooien dat ze bijna op hun kop landen want daar kan je niets mee
bovendien lijkt het me een hengst die veel merries gaat verbeteren in de galop en in die gang gebeurd het springen ..

Even een reactie hierop.
Een goedgekeurde hengst moet in mijn ogen op alle springonderdelen goed tot zeer goed scoren. Ik geef mij niet tevreden met het feit dat de hengst alleen op vermogen en galop kan verbeteren, dat is gewoon niet genoeg. Een hengst moet minstens zo goed zijn als de merrie, op alle punten.

Van welk uitgangspunt ik het ook bekijk, als ik kijk naar het hoogste doel de topsport, dan is vermogen inderdaad van groot belang, maar een goede techniek ook, net als voorzichtigheid, dan staat er een driesprong, en dan is de laatste afstand wat korter en is het een steiltje, op kracht kan hij het wel redden, maar is hij van voren dan ook flitsend genoeg? Dat lijkt er nu nog niet op. Hoe zal hij dat vererven? Dan lopen zijn nakomelingen in de gewone sport onder de gewone ruiter, als het dan even wat groot wordt is het niet erg, maar als hij er kort onder komt?

Deze Warrant zal over een tijdje zijn voorbeentechniek heus wel iets verbeterd hebben, daar twijfel ik niet aan, hij zal gereden worden door een professionele ruiter en die weten heus wel hoe ze dat kunnen verbeteren. Maar dat is aangeleerd, vergeet dat niet, dat is niet aangeboren. Wat hij van nature heeft is een wisselende voorbeentechniek, wat hij misschien zal vererven naast zijn vermogen.
Er staat niet voor niets in het rapportage: de merries moeten wel een goede voorbeentechniek hebben.

Op grond van zijn afstamming en model sprak hij mij zeer aan, maar nadat ik de foto's op melissen.net had bestudeerd zag ik er toch vanaf. Er zijn inderdaad ook hengsten met heel veel techniek en nauwelijks vermogen, maar daar dek ik ook niet bij.

Ik zeg overigens niet dat Warrant ongeschikt is voor de fokkerij, er zijn vast en zeker veel merries met ongelooflijk veel techniek, die daar best iets op toe mogen geven, en een verbetering nodig hebben wat betreft het vermogen en de galop. Maar hier thuis hebben we andere merries, dus iedereen moet het voor zichzelf bepalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 12:04

ladydarkness: als je de perfecte hengst gevonden hebt zonder bemerkingen hoop ik dat je het ons ook meld.
Deze hengst heeft genoeg kwaliteit om 1 minder puntje te compenseren. En dan nog wat: al zou ie springen als een krant, gezien zijn afstamming zou hij best eens dit punt niet kunnen vererven of juist positief vererven op techniek, ook van het voorbeen.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 12:19

Dus jij beslist of je ermee dekt aan de hand van een foto op het internet ..goh erg geloofwaaridg , ik zou zeggen succes met je fokkerij Clown
ik heb zelf paarden in de topsport lopen maar degene die hun benen in hun oren leggen zijn echt niet de betere er zijn genoeg vb van paarden in de hogere springproeven die niet de perfecte voorbeentechniek hebben ( kijk maar eens naar de holsteiners ) Cumano is daar het beste vb van die had al jong paard echt een techniek om van te huilen ..niemand die ermee dekte in B omdat ..tja dat voorbeen ..nu is ie Wereldkampioen en won ook nog eens de GP van Calgari ..bovendien blijkt ie dat voorbeen absoluut niet te vererven en slaan veel mensen zich voor de kop dat ze hem niet hebben gebruikt

grapjas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-07 19:05

Tja, je kunt aan elk paard wel wat vinden.
Niemand wou Libero gebruiken en nu hebben we er massaal spijt van.
Ik vind het hoe dan ook een aparte hengst en we dekken er dit jaar in ieder geval 1 mee, misschien nog een tweede.
Ben wel benieuwd of hij bij Brinkman blijft staan of naar Nijhof gaat.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 22:19

Weet iemand toevallig ook de fokwaarde hoogtemaat van deze hengst of dat hij een beetje maat doorgeeft aan zijn nakomelingen?

Weet niet of hier uberhaupt al iets over bekend is, maar dan hoor ik het graag!

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 16:02

Jaja onze merrie wordt nog gedekt met Warrant.( loopt nu Oklund-veulen van 3wk bij) Omdat we zelf uit deze merrie al 4 hengsten van Oklund hebben gefokt (3 beschikken over veel vermogen, van de laatste 2 weten we 't nog niet =jaarling en veulen) hebben we nu voor een andere hengst gekozen ,gewoon om te proberen en omdat Warrant over een 9,5 voor vermogen beschikt,fijn karakter (+ de merrie is maar 162cm en de hengst 170cm) Een prima combinatie dachten wij...

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 17:16

grapjas schreef:
Tja, je kunt aan elk paard wel wat vinden.
Niemand wou Libero gebruiken en nu hebben we er massaal spijt van.
Ik vind het hoe dan ook een aparte hengst en we dekken er dit jaar in ieder geval 1 mee, misschien nog een tweede.
Ben wel benieuwd of hij bij Brinkman blijft staan of naar Nijhof gaat.

gelukkig heb ik veel Libero bloed in huis Vork ik geef je daarin wel gelijk ..iedereen dacht dat ie het 1.30 niet ging halen uiteindelijk toch één van de betere springhengsten en ik herken dat karakter en de wil in al mijn merries !!

DonnaKanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 18:02

Wij hebben als het goed is ook een merrie drachtig met warrant. Jonge merrie met veel techniek. Volgende week horen we of het gelukt is.

grapjas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-07 19:00

He Besita ik zie in je onderschrift dat jij een Cicero uit een Libero hebt, daar ben ik dus heel benieuwd naar heb je foto's ?
Wij hebben er inmiddels ook een drachtig van Warrant.

Sorry, ik zie nu dat je er volgend jaar een verwacht !

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 22:00

nog even geduld Grapjas Clown met een foto van de echo heb je nog niet veel
heb trouwens net een jaarling gekocht van Namelus x Hors la loi x Libero h ( volle zus van Numero uno Vingers aflikken )
welke heb je er drachtig van ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 01:02

besita schreef:

En in de dressuur..... Knipoog