). (details wil ik wel via pb geven). De afstamming niet eens zo'n hele erge ramp is (vader is van Ferrolan X Romantico, merrie is Lennard X Zeoliet), maar wel ongevraagd en ik heb altijd gezegd dat ik pas wil fokken als ik het veulen zelf kan houden.
Ze is inmiddels gescand en het veulen is al 5.5 cm groot, maagje, hartje, ribbetjes waren al zichtbaar (geslacht nog niet). Het zal ong. eind december (kerstkindje) geboren worden. Volgens de veearts is het niet verstandig om het veulen er nog uit te laten halen, hier zitten meer risico's aan dan aan het veulen gewoon geboren laten worden. Dus ik heb nu een drachtige merrie. De meeste merries zijn in de wintermaanden niet vruchtbaar, de mijne dus wel. En de twenterhengst dus ook. Hoewel de kreupelheid nu eerste prioriteit heeft zit ik natuurlijk straks met een veulen waar ik niet om gevraagd heb.
Is het verstandig om zo'n veulen gewoon in het B-register te registreren? Om de naam van de vader op papier te krijgen, heb je dan ook haren/dna nodig? (vader is immers bekend).
Is er wel markt voor B-register dieren? Of belanden ze met een beetje pech in de salami?
Zijn er andere stamboeken waar je kunt registreren en dan volledig papier kunt krijgen?
Of kun je beter gewoon onbekend /onbekend op een paspoort laten zetten? (dus helemaal niet registreren)
Ik kan het veulen niet houden, dat is 1 ding wat zeker is. Het zal dus verkocht moeten worden.
Ze zeggen wel eens 'beter mee verlegen dan om verlegen', maar of dat in dit geval ook opgaat

Kunnen we toch de conclusie trekken dat papier er wel toe doet? Men zegt altijd op een papier kun je niet rijden, maar wie koopt er nog een paard zonder papier?