Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

sunnymay schreef:Wilawander schreef:Dan moet je zijn bij het Westfälisches Pferdestammbuch.
Dus ik moet echt mijn papieren, etc naar Duitsland sturen?
Mijn duits is totaal niet goed.
Gaat dat dan wel goed?
Heb jij er ervaring mee?
sunnymay schreef:sjoyceje: sorry, had nog niet gebeld. was met iemand in contact gekomen, die mij er ook wat over kon vertellen. (heeft veel met westfaal te maken)
in idd, je moet het witte papier hebben, om eigenaar te zijn.
het rode paspoort stelt in zo'n situatie niks voor.
wel balen voor je! ik hoop dat je er nog aan kunt komen!
lijkt me stug dat je met een gestolen paard te maken hebt....
succes!!!
hoeke schreef:silverbrumby,
Afgekeurd???
Wat kunnen de redenen zijn voor afkeuring?
Ik heb zelf net een Westfaler merrie gekocht van geboortejaar 1993 met enkel een rood papier erbij "Abstammungsnachweis".
silverbrumby schreef:zonder dat witte eigendomsbewijs is dat paspoort niet rechtgeldig.. wat de reden van een afkeuring zijn dat weet ik niet, die zijn divers. dat kan net als een paard met een kwpn papier bijvoorbeeld. maar een kwpn papier waarbij eveneens een stamboekpapier is afgegeven, en dat deel mist, dan is de vraag waar is dat deel.
Sjoyceje schreef:Ik weet bijna zeker dat de vorige eigenaar van mijn paard ook niet in het bezit is van het eigendomsbewijs. Mijn paard is inderdaad via duitsland naar nederland verkocht, via een handelaar. Het zou me niks verbazen als mijn paard in Duitsland al afgekeurd zou zijn, heb er nu namelijk de nodige problemen mee. Wat lopen er toch ontzettend veel slechte mensen in de paardenwereld ,bah!
Yootha schreef:silverbrumby schreef:zonder dat witte eigendomsbewijs is dat paspoort niet rechtgeldig.. wat de reden van een afkeuring zijn dat weet ik niet, die zijn divers. dat kan net als een paard met een kwpn papier bijvoorbeeld. maar een kwpn papier waarbij eveneens een stamboekpapier is afgegeven, en dat deel mist, dan is de vraag waar is dat deel.
Het KWPN-papier is het stamboekpapier.