Nakomelingen van Nicolai (NRPS)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

illi

Nakomelingen van Nicolai (NRPS)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-07 12:54

Ik ben erg benieuwd wie hier op Bokt ook een Nicolai hebben.
IK heb zelf een 6- jarige merrie van Nicolai.

Wat doen julllie er allemaal mee.
Recreatie of in de sport?

Afbeelding

illi

Re: Nakomelingen van Nicolai (NRPS)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-07 16:04

Helemaal niemand
Ik dacht dat hij zoveel nakomelingen had.

LolaTFB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 18:45

Heeft ie ook, blijkbaar zitten ze alleen niet op bokt! Tong uitsteken

Ha Ilse, ken je me nog? Is Janneke alweer 6 joh.. jeej wat gaat de tijd toch snel. Ze ziet er goed uit, ze is mooi uitgezwaard.
Gr. Laura

SuperMinx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 21:58

Wij hebben er momenteel nog twee. Een merrie die aankomend jaar drie wordt (veulenkampioen 2004 en jeugdkampioen 2006 van het Nederlands Appaloosa Stamboek) Een andere die we afgelopen jaar hebben verkocht aan Dibbits is vorig jaar goedgekeurd met een eerste premie en dit jaar kampioen in de kleine maat geworden ook bij het appaloosa stamboek.

LolaTFB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 22:01

Die tweede zal dan Darius zijn. Dat is echt een enorm tof dier! Die ander weet ik niet zo gauw, heeft die bij dibbits gestaan als veulen voor de keuring? Dan denk ik dat het Error is.. Klopt dat? En heb je foto's?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 07:07

En vergeet Salai niet SuperMinx! Knipoog

SuperMinx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 10:13

Error heeft als veulen daar inderdaad gestaan. Maar dat was niet voor haar maar voor haar moeder.

@Neon: Met de 2 die thuis staan bedoelde ik ook Error en Salai. verder was het veulen van afgelopen jaar de laatste Nicolai (Vaderhoeve's Easter)Dit jaar krijgt ze een veulen van een andere hengst.

Foto's heb ik geen idee hoe ik die moet plaatsen...

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 11:35

SuperMinx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 11:59

hmmm, die bovenste foto van Error is echt wel een slechte, volgens mij had je wel betere!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 12:08

Zo beter? Dit was de andere die ik had. Verder heb ik er geen meer ge-upload staan, en aangezien ik op het werk ben kan ik alleen bij de foto's die ik al ge-upload heb.

SuperMinx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 12:15

die is idd beter!

illi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-07 18:01

LolaTFB schreef:
Die tweede zal dan Darius zijn. Dat is echt een enorm tof dier! Die ander weet ik niet zo gauw, heeft die bij dibbits gestaan als veulen voor de keuring? Dan denk ik dat het Error is.. Klopt dat? En heb je foto's?

ik heb Darius als veulen gezien, Toen was het al een mooi dier.

LolaTFB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 19:27

Error vond ik als veulen ontzettend mooi! Darius vond ik toen ie jong was eerlijk gezegd niet bijzonder.. maar nu! Hij is zo ontzettend gaaf!! Heb hem destijds getraind voor de hengstenkeuring en hij was zo slim! pakte alles meteen goed op! en onder het zadel ook zo braaf. Nu is hij al veel meer pony geworden, en hij is ook zo ontzettend lief! Super dier is het!

Leuke pony's verder op de foto. Error is al erg volwassen als ze daar pas 2 is. Die andere twee, salai en easter, zijn dat volle zussen?

SuperMinx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 16:08

Salai en Easter zijn volle broers... Er zijn in totaal vier nicolai's geboren uit Sara, waarvan er helaas maar eentje een merrie geworden is (Error). Dit jaar verwachten we van Sara eentje van Orchard's Boginov (welsh k).

Salai hebben we in de opfok voor de hengstenkeuring. Wij vinden hem beter dan Darius. Darius was echt zo'n ei die alles wel best vond. Terwijl Salai wat meer mans is, wat meer bot heeft en wat meer power van achter. Maar er kan nog van alles gebeuren en we moeten het ook allemaal nog maar even afwachten. Eerst maar weer eens een plekje vinden voor van de zomer aangezien Dibbits de wei kwijt is voor de jonge hengsten....

LolaTFB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 16:31

LolaTFB schreef:
Leuke pony's verder op de foto. Error is al erg volwassen als ze daar pas 2 is. Die andere twee, salai en easter, zijn dat volle zussen?

Pardon, broers Gestoord

Darius is nu wel heel braaf en makkelijk, maar wacht maar tot het dekseizoen: Afgelopen jaar was ie echt een nutcase Clown

SuperMinx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 19:19

I know, maar dat is er goed uitge.....!

LolaTFB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 21:45

Ik heb m vandaag even gereden, heb hem destijds ingereden maar daarna nooit meer d'r op gestapt. Hij is nog zo groen als gras maar wel leergierig.
Ik hoop dat ie zich dit dekseizoen wat netter gaat gedragen Haha! .

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 22:44

Kun je de volgende keer als je opstapt ook voor een fotograaf zorgen? Tong uitsteken

SuperMinx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 11:03

Het is jammer dat jij hem gewoon niet kunt uitbrengen in de sport... Ik hoop dat het wat beter gaat gaan met dat meisje dat hem reed op de show, ik begrijp wel dat het heel spannend is voor zo'n hengst, maar er werd behoorlijk in zijn bek getrokken en dat kwam zijn beweging zeker niet ten goede Verdrietig

LolaTFB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 20:58

Ja ik vind het ook jammer dat ik m niet kan starten, zou het zo doen als ik nog bij de pony's mocht rijden.

En over die show, ik vond hem in draf nogal gespannen (niet door het lijf) maar dat zou idd kunnen komen door dat meisje. Ik stond helemaal achteraan achter een horde mensen dus heb het niet goed kunnen zien hoe ze reed.

Toen ik d'r opzat kon je wel merken dat het nog een mega groen dier is en ook wat trekjes heeft van Niek: dreigen met bokken maar alleen demonstratief met het hoofd zwaaien Cool en de hand nog niet aan willen nemen. Ik hoop hem een beetje bij te kunnen houden zodat ie naast het dekken toch wat meer aan het werk kan. (misschien is ie met dekken dan ook wat rustiger)

@ neonlight: als ik er weer eens op kruip, zal ik kijken of ik een fotograaf kan vinden Knipoog

Verwacht er iemand overigens nakomelingen van darius?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 23:33

Genoeg mensen, maar ikke niet. Vork Hier op Bokt alleen SuperMinx zelf denk ik. Anke laat haar pony dit jaar door Darius dekken.

SuperMinx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 11:08

Idd wij krijgen er eentje. En bij dibbits staat er nu ook eentje die met veulenen van Darius, van de darmoor merrie fleur van kuperus (dezelfde moeder als Rajah). Voor de rest weet ik dat familie de Wit er eentje verwachten uit een te klein gebleven KWPN merrie, Dibbits krijgt er zelf geloof ik ook eentje uit die bruine NRPS merrie van hun. Verder weet ik het ook niet.

Van de week ga ik nog even kijken bij stal bolderman, even Celesto checken.

@LolaTFB: is Darius bij de paarden starten dan geen optie? Of is hij daar net te klein voor...

LolaTFB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 14:28

Dibbits verwacht idd, zeer binnenkort zelfs dacht ik, bij de NRPS merrie een veulen van hem.

Darius is niet te klein om te starten bij de paarden, maar ik ben te groot voor hem Clown (een beetje wel). Maar dat is niet het enige. Ik heb met Niek heel erg gemerkt, dat tussen het ponyvolk op de concoursen de klanten zitten. Dat heeft hem zoveel positieve aandacht opgeleverd en daardoor meer dekkingen. Ik denk dat dat bij de paarden niet (of in ieder geval veel minder) is. Ik denk dat Darius er (voor de fokkerij) meer baat bij heeft om tussen de pony's uitgebracht te worden.
Daar komt nog eens bij dat ik het super leuk zou vinden om te doen, maar ik het er nu niet bij kan hebben. Heb m'n eigen paard en school en dat slokt toch meer tijd op dan ik had verwacht...

SuperMinx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 22:16

En zijn de eerste veulens van darius al gearriveerd...?

LolaTFB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 22:51

Ja ik geloof sowieso 1. Maar ik weet niet bij wie of waar (ben de naam vergeten van de mensen). Volgens Jan was het wel een mooi veulen, schabrakbont meen ik dat ie het over had.
Ben benieuwd wat er uit Ester rolt, die is ook dragend van Dari. Overigens heeft hij z'n eerste sprongetjes onder de man gemaakt, en hij pakt best goed aan!