Nakomeling Lancet

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lianne1

Nakomeling Lancet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-07 08:52

Wie heeft er nog meer een nakomeling van Lancet?
Hoe zijn hun karakters en zijn ze ook niet groot?

Die van mij is een ruin van 4 jaar (juni 5) en is iets van 1.60m en heeft echt een eigen karakter!
Kan nog weleens eigenwijs zijn.

Lianne1

Re: Nakomeling Lancet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-07 10:36

Hij is tevens erg leergierig en pakt dingen snel op.
Ik heb hem zelf zadelmak gemaakt en ingereden, in het begin ging het wat moeizaam met longeren maar daarna ging het goed!

Ik ben benieuwd hoe die van jullie zijn!

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 20:56

Wij hebben ook een Lancet. Een merrie die dit jaar in juni 5 jaar wordt. In de wei is ze de baas. Iedereen heeft ontzag voor haar en dat terwijl ze helemaal niet bazig is vind ik. Dan ken ik ze wel anders. Voor jong spul is ze heel lief en die kunnen ook veel bij haar doen , maar de ouderen moeten niets flikken.
Ze is wel klein, ze haalt net de 1.58m niet dus kan geen stamboekmerrie worden.
Daarom ga ik volgende maand weer naar de manege en ga haar dit jaar uitbrengen in de dressuur. Ze heeft hele fijne gangen, alles heel soepel en een hele fijne rollende galop. Ze heeft een geweldige middendraf.
Ik heb er nu weer 3 keer opgezeten en ze was heel erg braaf. Dat ken ik ook wel anders.

Lianne1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-07 14:49

Die van is met rijden ook braaf en kan ook goed bewegen.
Zolang hij vast staat zal hij ook geen ander dier iets aandoen, maar als hij in het weiland loopt en er komt een schaap zijn weiland in dan jaagt die hem weg.

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 20:30

Onze Lancet-merrie, foto's zijn van vorig jaar en niet al te best.
Ga binnenkort wel nieuwen maken.

Afbeelding

Afbeelding

missK

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 20:47

Heb zelf 2 Lancet nakomelingen van dichtbij meegemaakt. 1 merrie (vos niet zo groot, ong. 1.65m) vond ik zelf niet zo'n geweldig paard, erg gewoontjes. En 1 ruin (bruine ruim 1.70m) fantastisch paard, kan geweldig lopen en laat echt een indruk achter. Heel verschillend dus....

Lianne1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-07 08:47

@flyfly je merrie heeft wel wat weg van mijn ruin, dit is mijn lancet-ruin:
Afbeelding
meer foto's zie profiel.

@missK ja er zal er geen 1 op elkaar lijken, want de moeder speelt ook mee!
Maar ik was toch een beetje nieuwsgierig hoe de andere zijn qua uiterlijk en gedrag. Knipoog

missK

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 13:37

@ Lianne weet ik Haha! maar dit waren echt twee uitersten (in alles zowel gedrag als uiterlijk)

Sancerre

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 12:48

Ik heb al in een ander topic over Lancets gereageerd, maar wil nog wel een keer hoor, haha. Die van mij is 1.70m
Een echt merrie uit 1999, zwartbruin en veel last van hengstigheid. Af en toe nukken, stilstaan en achteruit lopen. Gelukkig wordt dat steeds minder. We zijn nu L2+9. Ik heb haar al vanaf dat ze 1 jaar en 4 mnd was.
Trouwens jammer dat Lancet niet meer in NL te zien is. :-S

Lianne1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-07 08:47

missK schreef:
@ Lianne weet ik Haha! maar dit waren echt twee uitersten (in alles zowel gedrag als uiterlijk)

Ja, dat is dan inderdaad erg apart om mee te maken, zo verschillend qua gedrag als uiterlijk.

@sancerre ik kon er geen ander topic over vinden vandaar (alleen 1 van een bepaald jaar).
Leuk dat je gereageerd hebt. Die nukken heeft die van mij ook idd. weleens Haha!
Het is zeker heel erg jammer dat Lancet niet meer in Nl te zien is, ik had hem ook weleens in het echt willen zien.

Sancerre

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 17:21

Heb Lancet gelukkig een paar keer live gezien. Zie profiel. Heb een keer Lancet gefilmd in Zwolle en Imke wilde die wel hebben. :-D
Ik moet zaterdag in het L2 tegen een Lancet die is geboren bij mijn buren, en op zijn moeder heb ik 6 jaar gereden. Wel leuk dus. Ik kijk ook altijd in de startlijsten of er een Lancet meedoet, haha. Ze zijn idd vaak verschillend. Die van mij heeft ook een volle broer, dat is een mannelijke kopie van de mijne.

Lianne1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-07 08:41

Wat leuk dat je Lancet al een paar keer live hebt gezien en er mee op de foto mocht Haha!

Ik rijd met de mijne nog geen wedstrijden (ben eigenlijk eerst op zoek naar een oefenwedstrijd), maar ik kijk ook weleens bij wedstrijden of er een Lancet meedoet.
Dus jij hebt een Lancet als concurent zaterdag, kan je ze wel met elkaar vergelijken (qua uiterlijk en gangen). Veel succes zaterdag!

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 19:37

Ik heb zojuist een nakomeling van Lancet terugbekomen.

Dit paard hebben wij gefokt uit mijn overleden sportmerrie van Vincent en in ons bezit gehad tot en met de Z2.

Wij hebben hem verkocht aan ons toenmalige amazone en die heeft hem geklasseerd in het ZZL en thuis circa lichte tour gereden.

Zij heeft enige tijd geleden haar rug gebroken en niets kunnen doen met hem en nu heeft zij het te druk met haar baan dus geen tijd en eigenlijk ook geen interesse meer voor het uitbrengen op nationaal niveau of hoger.

Zojuist heb ik het bericht gekregen dat hij weer van mij is dus ben ik zeer blij en gelukkig en zal met zeer veel plzier de dressuursport weer oppakken na geruime tijd niets meer te hebben gedaan hierin.

Hij is zeer werklustig en ondeugend, een donkere vos van 1.68 cm en wordt 10 jaar in Mei.

Ik heb nog geen foto´s zogauw voorhanden dus kan ik hem niet laten zien aan jullie.

Lianne1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-07 08:40

Wat leuk Krackertje dat je hem weer terug hebt!

Die van mij is ook werklustig (wil makkelijk leren) en ook ondeugend!

Veel plezier en succes met hem in de sport en we zien de foto binnenkort wel verschijnen Haha!

viviana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 15:39

Ik heb een 5 jarige Lancet merrie van 1.75 m. Ze is wel een echte merrie, heel bazig, eenkennig en super gevoelig. Voor mij is ze wel lief, maar voor vreemden niet zo, die wil ze nog wel eens aanvallen. Verder is ze wel werkwillig, maar ze kent wel vele trucjes om onder het werk uit te komen. Mijn bijrijdster kon er in het begin niet zoveel mee, mijn paard was toe heel goed in bokken, achteruit lopen enz....

Lianne1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-07 15:58

Haha! Wat leuk! Sommige dingen komen mij wel bekent voor ook al is die van mij een ruin.
Die van mij heeft ook heel erg wordt maar niet kwaad want hij wordt veel bozer!
Alleen bokken en achteruit lopen dat doet die van mij niet (heel af en toe een bokje als die in galop moet)

StephanieDK

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 16:05

Wij hebben ook een lancet, een aparte in beweging, nu bijna 6 jaar, wordt nog niet zoveel op concoursen uitgebracht(wordt door ander gereden),loopt daarom ook 'pas' L2, maar is thuis al bezig met een passage,changementen etc. Dat paard heeft het gewoon allemaal ZO eenvoudig in de oefeningen, en nee, hij wordt ECHT NIET hard aangepakt of kapotgereden, maar hij heeft echt ontzettend veel souplesse in zijn lijf en niets lijkt hem te moeilijk. Het is echter wel een paard waar je niet iedereen op weg stuurt, heeft een eigen rillerig karakter en is ZEER gevoelig. Ik denk dat sommige ruiters er nog geen B proef op rond kunnen sturen,het karakter moet je echt liggen/passen. Op stal is het dan weer de schat.
Ik vind, uit onze ervaring maar ook van anderen, dat Lancets voor de gemiddelde ruiter te sensibel zijn, ik denk dat het algemeen genomen meer paarden zijn voor het echte werk,met ook een ECHT goede ruiter.(nogmaals, algemeen, ze hebben natuurlijk ook nog een moeder die minstens zo belangrijk kan zijn)
Ik heb er evt wel een foto van als iemand interesse heeft,alleen ik weet niet hoe ik die zo midden in een topic nog kan plaatsen...dus hellup Haha!

Lianne1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-07 16:20

Nog een Lancet erbij wat leuk!
Zo zie je toch dat ze allemaal wel wat op elkaar lijken qua karakter!
Zoals StephanieDK al zegt ze zijn niet echt voor een beginnende ruiter/ amazone Knipoog
Als je een foto hebt is altijd leuk!

De foto plaats je door naar eigenschappen te gaan en dat te kopieeren en dan in het topic (tekstvak) plakken je moet er dan nog voor zetten [img]hier het gekopieerde[/img]

StephanieDK

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 18:04

Oke ik heb hem geupload maar er is niet meer veel van over (was een klein plaatje en moest hem uitrekken)
Afbeelding
ik weet niet of je er wat van kan maken nog ,hihi!
nog meer lancetjes hier Haha! ?

Sancerre

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 18:51

Als je me even een berichtje stuurt geef ik mijn weblog, waar veel foto's opstaan. En natuurlijk in mijn profiel..

femme_fatale

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 19:57

ik heb een kleindochter van lancet.. haar papa is future

ze is nu 5 en ong. 170 cm ik heb haar mee met mijn opleiding in deurne en ze leert snel
super met dressuur en een kei met springen(beetje raar voor een dressuur paard maar toch Knipoog Clown
egt een super lief ding Ach gut

voor foto chek me profiel

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 20:45

Mijn Lancet is binnen.

Echt een Lancet met een delicaat maar slim karakter, hij houdt niet van domme dingen en het maakt niet uit of dat nou een paard is wat om niets loopt te stampen op stal of dat het bij de smid iets anders gaat dan normaal.

De smid was er direct dus bij en kende hem niet, nou dan moet je zijn smoelwerk zien en ja dat is hij ten voeten uit.

Mijn man heeft hem even gemonsterd en het is nog steeds die machine van weleer.

Hier zit een zeer gelukkig mens achter haar pc en ik weet niet wanneer ik van mijn gelukkige wolk af kom.

Lianne1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-07 11:13

Wat leuk dat die zo goed bevalt krackertje!
Veel plezier ermee en we zien binnenkort wel een foto verschijnen! Knipoog

@femme-fatale: Heb je ook een foto?
Die van mij kan ook al best goed springen, maar ja zijn moeder is een springer

femme_fatale

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 07:35

jah ik heb oto's van haar !!
Afbeelding
Afbeelding

dit is van de bb hc wedstrijd te deurne

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 21:15

Ik heb een AES merrie waarvan de opa Lancet is(moeders vader). Een hele mooie sportmerrie, ze 'mist' alleen wat hoogte, want ze is 'maar' 1.64(overigens ben ik hier juist blij mee, want ik was juist opzoek naar een klein paard, maar dit is wel de reden dat ze bij de handelaar stond, ingeruild voor een groter paard).

deze foto is van het proefrijden, heb haar nu 3 weken.
Afbeelding