Wie heeft er nakomelingen van Cavalier??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Quinn

Wie heeft er nakomelingen van Cavalier??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-07 14:51

Hallo,

Ik zie allemaal topics over wie heeft er een nakomeling van.....
Ik zag Cavalier er niet tussen staan dus dacht begin er zelf maar een.

Ik heb zelf 2 Cavaliers.

nr 1 Cavalier x Indorado off course een schimmel van 1.74m een ruin van 7 jaar.
nr 2 Cavalier x Elberton bruin van augustus 2004 en nog maar 1.54m.

Paarden met een lekker eigenzinnig humoristisch karakter maar wel super vriendelijk.
Beiden goede bewegingen en zeer goed springen.
Alleen is de 1e lastig in de mond. Sigaar Moeilijk bit accepteren en een echte laatbloeier.

Cupid

Re: Wie heeft er nakomelingen van Cavalier??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 15:44

Ik heb een Cavalier x Samber x Sit this one out XX. Een zevenjarige schimmelbonte merrie van ongeveer 1.65 m.

Abigael

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 11:48

Ja hier ook 2 Cavaliers! Lachen

1. Cavalier x Karlstad x Joost. Hengst geb. 2003
(bruin) schimmel 1.64 Ook heel lastig in de mond. Bit aandoen is ook al een crime wat al een jaar duurt, dat kan nooit normaal. Hij is wel van 'het meewerkende type' en wil op zich wel bit aannemen maar kan heel raar schrikken als daar ook zelfs maar lichte druk op komt. Niet kopschuw, want als je hem eenmaal hebt is er eigenlijk niks aan de hand... Ook van onverwachte bewegingen bij zijn hoofd kan hij erg schrikken.

2. Volle zus van bovenstaande, van juli 2004. Is nog vrij klein, ook maar 1.56. Heeft ook precies dezelfde bruinschimmelkleur. Is wel veel 'meer mans' dan haar oudere broer. Qua karakter verder echt een beetje een trutje. Ze moet het liefs de hele dag gekrabbeld worden. Als je daar mee op houd durft ze gerust oren in haar nek te leggen en achterbeen op tillen zo van 'waag het niet te stoppen met kriebelen!'

Typerend vindt ik dat het hengstje altijd al een beetje een 'sukkeltje' geweest. Geboorte ging langzaam. Duurde lang voordat hij kon staan en de uier vinden en leren drinken heeft een dag geduurd (hij sabbelde aan de muur van de stal...) We moesten echt bij alles helpen. Ter vergelijk, het merrieveulen rende al bokkend door het land, toen we 's ochtends aankwamen om de merie op te halen omdat we dachten dat ze weleens zou kunnen gaan veulenen. Het was allemaal zo snel gegaan, waren we al te laat Bloos

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 19:25

ik heb een cavalier x nabuur...

hij is nu 15 jaar oud.....

King heeft hoog in de sport gesprongen....( tabel B met 13 wp)

ik ga em weer rustig aan oppakken en heb em als leerpaard voor mezelf gekocht.....

In de omgang is het echt een schat...

met rijden is ie ook braaf, maar moet een ruiter hebben die hij vertrouwd anders springt ie niet.....

dit is em...hij draaft als een krant ,maar galoperen kan ie super en hij heeft zon afdruk.....ik kan em amper uitzitten......

Afbeelding

mieamore

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 21:30

mijn vader heeft een ronaldo*cavalier *samber
ruin 31/2 jaar oud lief van karakter.
hij zit er aan te denken om zijn merrie volgend jaar te laten dekken door cavalier. in 2006 is er uit deze merrie een cassantos merrie veulen geboren.
dus ga het topic even volgen.

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-07 09:10

Mijn grootste cavalier kan heel goed draven en heeft ook een goede galop. Daarnaast kan hij ook goed springen.
De kleinste heeft een gewone draf maar galoppeert ook goed.
Beiden zijn niet kijkerig maar er nieuwsgierig.
Hebben wel een consequente ruiter/baas nodig

Andjena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 09:53

Ik heb een Purioso x Cavalier x Doruto merrie (telt dat ook?) Het is een zeer lieve knuffelige merrie bruin 1.64m (foto's zie mijn profiel) Soms schrikt ze nog wel eens van haar eigen schaduw maar is nooit gemeen. Op dit moment is ze hoogdrachtig van Houston (ongeveer 5 april uitgerekend) Ik ben van plan haar dit jaar door Whitesnake te laten dekken (inteelt op Cavalier)

Abigael

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 10:56

Moet binnenkort eigenlijk ook maar eens foto's maken en hier op zetten te vergelijk. Ik zie direct overeenkomsten met alle Cavaliers van jullie (zelfs bij Cavalier in de 2e generatie) Lachen

GeeskeP

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 09:45

Ik heb een Cavalier*Iroko gekend.. mocht door naar de 2e bezichtiging van de hengstenkeuring..

Mooi beestje en heel prettig in omgang voor een jonge speelse hengst.

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 14:35

Ik heb een No limit x Maykel.
Maykel is de vader van Cavalier!

mieamore

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 16:34

zal ook even een foto plaatsen.
Afbeelding

winnetou DE

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-07 08:57

Ik merk dat er niet veel mensen op bokt zijn met een nakomeling van Cavalier terwijl hij toch heeel veeel nakomelingen heeft.

Afbeelding

Dit is een van mijn Cavaliers. Cavalier x Elberton 2 jaar oud.

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 13:48

Ik heb sinds kort ook een afstamming van Cavalier.
Dit is een reusachtige merrie van Cavalier x Zuidhoorn. Nu is Cavalier niet zo groot en mijn merrie is 1,82. Zijn jullie afstammelingen ook zo groot? Door omstandigheden nog niet op mijn merrie kunnen rijden. Hoe zijn jullie Cavaliers in de omgang? Met rijden, met anderen en op bv vreemd terrein?

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-07 14:58

mijn 7 jarige cavalier is 1.74. ietswat lomp in omgang maar superlief. soms kijkerig in de ring maar zodra we beginnen loopt hij overal langs. Op het veld los met andere paarden daar moet hij nog steeds aan wennen. wil nog wel eens bokken naar andere maar hij raakt niemand. Doet het ook niet uit gemenigheid.
Mijn andere cavalier is op dit moment maar 1.54 maar is van augustus 2004. Ook wat lomp in omgang en superlief.
Beiden zijn ruinen met humor.

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 15:15

Aha, mijn merrie heeft een werelds karakter, maar is ook erg lomp. Sinds gister heeft ze een veulen en ook die wordt regelmatig aan de kant gebeukt omdat mevrouw zelf wat onhandig is. Spring jij met je Cavalier Caroline?

peetjhu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 15:18

ik heb ook een nakomeling van cavalier. een merrie van 1,68m
cavalier x gentleman.

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-07 15:27

Ik ben er mee bezig. Hij kan super springen. Als het laag is draaft hij er over. Super techniek en veel vermogen. Zou zaterdag starten in het springen maar gaat niet door.

KRIS25: Leuk veulen mooi kleurtje. Had je verhaal geLezen erg heavy.

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 15:37

Helaas is de vader onbekend dus veulen is een ... x Cavalier Knipoog Maar we denken dat dat ook een schimmeltje wordt. Moeders heeft iig een mooie draf. Galop weet ik nog niet, heb haar maar 1 keer aan de longe zien doen.

Cavalier merrie schijn een super sprong te maken, dus hopelijk straks lekker mee kunnen gaan springen Haha!

peetjhu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 17:01

peetjhu schreef:
ik heb ook een nakomeling van cavalier. een merrie van 1,68m
cavalier x gentleman.

sorry foutje is gentleman x cavalier dus geen echte cavalier merrie.

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 08:13

caroline78 schreef:
mijn 7 jarige cavalier is 1.74. ietswat lomp in omgang maar superlief. soms kijkerig in de ring maar zodra we beginnen loopt hij overal langs. Op het veld los met andere paarden daar moet hij nog steeds aan wennen. wil nog wel eens bokken naar andere maar hij raakt niemand. Doet het ook niet uit gemenigheid.
Mijn andere cavalier is op dit moment maar 1.54 maar is van augustus 2004. Ook wat lomp in omgang en superlief.
Beiden zijn ruinen met humor.

dat kijkerige komt me bekend voor....

de mijne ziet ook alles.....Als je em bij de les houd is er niets aan de hand....

je moet em niet zn gang laten gaan....dan ziet ie overal spoken.....

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-07 10:29

Leuk dat die Cavaliers best wel op elkaar lijken.

Nanke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 14:13

Wat leuk al die cavaliers..! Ik rijd een naturel x cavalier (merrie), niet helemaal afstammeling van dus, maar ze schijnt heel goed te kunnen springen. Schijnt omdat ik haar nog maar 2 maandjes rijd en ze hiervoor 1,5 jaar heeft stilgestaan. Het is een dondertje, kan goed lopen maar geeft zich niet zomaar. In de omgang erg braaf.
Ben wel benieuwd naar haar springkwaliteiten maargoed, eerst maar even de basis goed krijgen.. Knipoog

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 18:25

Mijn Cavalier ziet dus ook echt alles. Dan gaat die nek erop en ze is al 1,82 Haha!

bokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 14:00

Hey wij zijn ook dol op cavalier!

Hebben nu een 8 jarige in de sport lopen ook zo rond de 1.70, ze zeggen wel dat cavalier goed maat geeft en iets vergroot! Super merrie loopt nu Z. is een Cavalier x Guidam x Burggraaf

Ook hebben we nog een 2.5 jarige merrie (cavalier x concorde x burggraaf) en een jaarling hengstje (cavalier x glendale x notaris). Alle cavaliers hebben zo'n zelfde hoofd daar kun je ze aan herkennen!

We hebben er ook nog twee in de sport uitgebracht een cavalier x indoctro en een cavalier x heartbreaker, echt super paarden om te springen! Soms zijn ze wel een beetje log als ze uit een moeder komen met wat minder bloed. Die van ons hebben in ieder geval zat bloed!

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 14:08

heb helaas geen bloederige fokmerries....

maar anders was het zeker een hengst geweest die ik had willen gebruiken....