haflingerhengst Abel..?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mhagenbeek

haflingerhengst Abel..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-07 17:45

Anna heeft een Veulen Annabel. Die is inmiddels 3 jaar. Anna zelf is toch nog wel een echte haflinger echt zo'n dikke, maar Annabel echt niet. Annabel is echt een luxe haflinger. Ze is van de haflingerhengst Abel. Heeft iemand een foto van deze Hengst en zijn er hier nog mensen met ook een dochten of zoon van Abel? ik heb wel een foto van haar maar die is niet echt mooi. Toch zet ik ze d'r even op.
Afbeelding
Annabel in de stal, de stal stond op slot(ze was ontsnapt en had heel erg veel gegeten Vork ) dus ik kon niet in de stal vandaar dat hij wat raar is.

Afbeelding
De boer vertelde me dat de meeste Nakomelingen van Abel toch wel wat vervelend zijn. Nou is annabel nog jong en ik wil haar zadelmak gaan maken. Dus als je een zelf ook een nakomeling van abel hebt, hoe is die van jou? Ik poetste haar vandaag alleen maar en ze begon al te stijgeren.
Alsvast bedankt,
groetjes marit

janouk

Re: haflingerhengst Abel..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 17:50

http://www.kvth.nl/
onder hengstenkeuring Haflinger 2007, staat Abel als kampioen van de 9-jarige, sport predicaat, Z dressuur. Goedgekeurd voor het leven in de klasse 1a. Een hele goede hengst dus.
Zie zijn foto.
Afbeelding

Helina0611

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 18:02

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 18:10

Ik heb er een gehad, uit een ouderwetse moeder. Hij was met 10 maanden erg vervelend, stijgerde in de wei met zijn voorhoef op mijn hoofd, dit werd steeds erger en toen heb ik hem verkocht, ging echt niet meer. Nu is hij inmiddels 6 jaar en wordt gebruikt als lespaard voor menlessen, dus hij weet zich te gedragen, probeert de mensen wel uit, maar toch. Consequent zijn is heel belangrijk bij hem, dan gaat het goed. Gelukkig heb ik hem toen verkocht aan een ervaren menner, die ook nog de opleiding paardenhouderij gedaan heeft en professioneel men en rijlessen geeft. Succes met jouw paardje.

Helina0611

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 18:29

een tijd geleden heb ik de vader van ons paard ook opgezocht.
dat was abel zoals ik schreef hier boven.

ik bedacht me net dat ik foto's van hem heb gezocht en dat ik die op mijnalbum heb gezet. dus die ben ik op gaan zoeken.
ze zijn gekopierd van de site:
http://www.haflingerdressuurstal.nl/abel_hf.htm

Afbeelding
abel in de wei

Afbeelding
abel in 2004

http://www.mijnalbum.nl/Foto=UZMGIX7G
http://www.mijnalbum.nl/Foto=8JSSTGF8
http://www.mijnalbum.nl/Foto=REQ7OPRN

de laatste foto's zijn niet zo mooi maar die heb ik uit een collage geknipt.
nogmaals gr Franca
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-03-07 00:15, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Max 2 foto's ter illustratie per post.

sbdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 18:49

ik heb ook een abel zoon gehad.
Maar hij was niks lastig hoor, hij is inmiddels bijna 4 jaar en al onder het zadel zonder problemen heeft hij alles doorstaan.
ik heb eigenlijk ook nog nooid gehoord dat hij lastige veulens vererfd.

Mieperdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 20:56

Ik heb ook een dochter van Abel, superpaard om mee te werken! Heb ook nog nooit gehoord dat hij vervelende paarden vererfd. En daarbij, elk goed opgevoed paard kan zich gedragen, wie zn vader ook is.

Mijn merrie is wel druk, we noemen haar altijd ons Duracel-konijn, maar dat is puur werklust, niets vervelends aan.
Ik weet dat Abel ook vrij druk is, maar niet gemeen ofzo, hij wil ook gewoon graag aan de slag!

Finn (onze merrie) is heel chique, (te) weinig aanleg om dik te worden, maar niet zo groot (maar ze moet nog 4 worden, dus wie weet..)

Hier een paar pics:
Afbeelding

http://i138.photobucket.com/albums/q265 ... C00886.jpg

En haar echt Abel-bles:
http://i138.photobucket.com/albums/q265 ... C03150.jpg

Suzanne82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 21:02

Hallo,

Dat Abel voor het leven is goedgekeurd wil nog niet zeggen dat hij ook goede nakomelingen geeft. Hoeveel Abels staan in hoog in de keuringsuitslagen? Dan nog even te vermelden, dat er in Nederland mensen in de jury zitten, die zelf (mede)eigenaar kunnen zijn van een hengst! Veel Abels die ik heb gezien zijn niet altijd even goed in het achterbeen.
Dat wil natuurlijk helemaal niet zeggen dat het slechte pony's zijn. De moeder speelt ook een hele belangrijke rol. Als je wilt dekken met een hengst, en je wilt je komende Haffie in de sport uitbrengen, kijk dan eens op www.kymmelshof.nl Ik ben er heeeeeeeeeel tevreden mee, voor goed en eerlijk advies. En, hengsten met sportpredikaten die ook zelf presteren! Succes,de haffies gaan vast de ponysportwereld veroveren!!!!

mhagenbeek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-07 21:40

Suzanne82 schreef:
Hallo,

Dat Abel voor het leven is goedgekeurd wil nog niet zeggen dat hij ook goede nakomelingen geeft. Hoeveel Abels staan in hoog in de keuringsuitslagen? Dan nog even te vermelden, dat er in Nederland mensen in de jury zitten, die zelf (mede)eigenaar kunnen zijn van een hengst! Veel Abels die ik heb gezien zijn niet altijd even goed in het achterbeen.
Dat wil natuurlijk helemaal niet zeggen dat het slechte pony's zijn. De moeder speelt ook een hele belangrijke rol. Als je wilt dekken met een hengst, en je wilt je komende Haffie in de sport uitbrengen, kijk dan eens op http://www.kymmelshof.nl Ik ben er heeeeeeeeeel tevreden mee, voor goed en eerlijk advies. En, hengsten met sportpredikaten die ook zelf presteren! Succes,de haffies gaan vast de ponysportwereld veroveren!!!!

Ik denk dat dat wel goed zit, ik maak me echt geen zorgen om of ze wel goed is. En het is toch een mooie haflinger. Ik snap dat je bedoelt dat het allemaal in de jury een beetje vriendjes politiek is. Maar ze keuren zo'n haflinger heus niet zomaar goed voor het leven. En hij is een sport haflinger. zoals hierboven al was gezegt. Ik heb er dus alle vertrouwen in dat het een goede pony is en dat het helemaal goed komt met Annabel. ik zal binnenkort betere fotos maken van haar. Maar als ik zo de fotos bekijk van Abel, lijken ze wel op elkaar

mhagenbeek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-07 23:15

niet nog meer nakomelingen? ik vind het erg leuk om ze te zien

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 17:50

De inbreng van een hengst op een veulen is altijd maar 50%.
Veel slechte eigenschappen komen uit de merrie lijnen vandaan, zeker omdat nog veel haflinger eigenaren het liefst de hengst om de hoek gebruiken ipv echt op zoek te gaan naar een passende hengst bij hun merrie.
Toen mijn merrie in Balkbrug stond om gedekt te worden schrok ik van het aantal merrie die daar stonden, en wat een slechte kwaliteit heel veel daarvan waren.

Zelfs veel merries die niet ingeent zijn en noem maar op.
Het is nog altijd geen fokkerij zoals bij het kwpn dat mensen echt kwaliteit nemen.

Dat een hengst slecht karakter doorvererft is ook maar 50% inbreng, ik denk dat niet kunnen omgaan met een veulen kwalijker is dan vererfing..

hier mijn Abelveulen, inmiddels bijna 3 jaar, nog een half jaar lekker spelen, en dan aan het werk..

Afbeelding

sbdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 22:29

Suzanne82 schreef:
Hallo,

Dat wil natuurlijk helemaal niet zeggen dat het slechte pony's zijn. De moeder speelt ook een hele belangrijke rol. Als je wilt dekken met een hengst, en je wilt je komende Haffie in de sport uitbrengen, kijk dan eens op http://www.kymmelshof.nl Ik ben er heeeeeeeeeel tevreden mee, voor goed en eerlijk advies. En, hengsten met sportpredikaten die ook zelf presteren! Succes,de haffies gaan vast de ponysportwereld veroveren!!!!

Jury's die eigenaar of mede eigenaar zijn mogen dan een hengst helemaal niet jureren, dan word er iemand anders ingeroepen misschien heb je dat op de hengstenkeuring niet gezien? dus dat gaat wel eerlijk hoor.
Abel loopt idd. van achteren wat wijd, maar verder zet hij veel goede nakomelingen voort, en doet hij het goed in de sport.
dus ik ben het er niet helemaal mee eens

Helina0611

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 21:20

Ik zie echt wel veel overeenkomsten tussen Abel en Lorenzo.

de werklust, stand van zijn hoofd, abel heeft 3 lichtere benen en 1 wat donker beentje en dat heeft lor precies het zelfde zo. In de zomer is hij heel licht en in de winter is hij donker zo als op de foto.

een vraagje Lorenzo heeft zomer exeem, heeft een van jullie abels hier ook last van??

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 21:21

Abel is trouwens wel geopereerd aan OCD

mhagenbeek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-07 12:28

nee Annabel heeft geen zomer eczeem. Ben ik wel blij om maar ik geloof dat dat altijd nog kan komen toch?

Sjelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 12:20

Suzanne82 schreef:
Hallo,

ben oko nei zo fan van abel maar abel is ook sport Knipoog heeft ook predicaat Lachen

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 14:07

Ik heb een inmiddels 3 jarige hengst van Abel, gekocht als veulen, modern type en echt uberlief. Totaal geen hengstenmanieren ontwikkeld (alleen tegenover soortgenoten) en ik geniet al stilletjes van het idee dat hij binnenkort (na castratie) aangereden gaat worden en ik eindelijk wat met hem kan gaan doen. Superkarakter en leuke uitstraling.

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 14:11

Sjelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 14:34

mhagenbeek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-07 19:01

allemaal echt leuke paardjes!!

HaffieIngrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 19:52

Hoi,
Ik heb ook een nakomeling van Abel, Artos van de Pol. Het is wel een grote etterbak, maar zodra je hem een beetje in je macht hebt, dan wil hij ook wel goed voor je werken, verder heeft hij op stal enzo een superlief karakter.
Hij is ondertussen 6 jaar en zit nog vol in de pubertijd, een leuke jongen om mee te werken dus.
Hij is ook te koop, dus voor interesse:p
Hier een paar foto's
Afbeelding
Afbeelding

aliluck

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 20:24

Suzanne82 schreef:
Hallo,

Wij zijn meestal elk jaar wel op 1 of 2 centrale keurings en wij vinden tog wel dat daar erg veel vriendjespolitiek heerst, altijd de zelfde mensen die aan kop staan.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 21:04

aliluck schreef:
Wij zijn meestal elk jaar wel op 1 of 2 centrale keurings en wij vinden tog wel dat daar erg veel vriendjespolitiek heerst, altijd de zelfde mensen die aan kop staan.

Omdat de grote fokkers gewoon de beste paarden hebben en weten wat voor brood ze in hun handen hebben.....
Ik stond gewoon dit jaar aan kop boven alle grote fokkers... niks met vriendjes politiek te maken..

Over Abel, ik vind zijn achterbeengebruik erg slecht. Verder vind ik het een mooie hengst. Zijn gangen zijn wel bijgetrokken, maar toen hij als 3 jarige werd goedgekeurd riep iedereen boe, omdat hij zo wijd van achteren loopt.

Verder een vriendelijk verzoek. Foto's posten is leuk, maar wel graag in link Knipoog

aliluck

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 18:34

Faniek schreef:
aliluck schreef:

Omdat de grote fokkers gewoon de beste paarden hebben en weten wat voor brood ze in hun handen hebben.....
Ik stond gewoon dit jaar aan kop boven alle grote fokkers... niks met vriendjes politiek te maken..

Verder een vriendelijk verzoek. Foto's posten is leuk, maar wel graag in link Knipoog

Dat zou kunnen een goed paard kun je natuurlijk niet onderaan zetten, maar als je kijkt in drenthe staan heel vaak dezelfde mensen boven aan en dat zijn lang niet altijd de beste paarden.

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 18:37

@ HaffieIngrid

heee

Die komt bij een vriendin van mij vandaan!
de fam. Bussink.

Ok verder heb ik niet veel toe te voegen hier Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-03-07 00:14, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Irrelevante quote verwijderd, foto's quoten is niet toegestaan :)