Welke hengst voldoet hieraan?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

pubelia

Welke hengst voldoet hieraan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-07 14:08

Ik ben een beetje aan het rond kijken voor een hengst voor mijn merrie.
Mijn merrie is ongeveer 1.43 hoog is van het oudere type. kwa karakter is ze braaf in de omgang, maar ze kan bij het rijden een hittepetit zijn.

De hengst moet voldoen aan: rond de 1.50 zijn, lange manen hebben, een relaxed karakter hebben, en ouder wets type zijn.

Wie weet een leuke hengst voor mijn merrie? (graag met foto's in een link, of een link van een site)

Het wil overigens niet zeggen dat ik haar daad werkelijk wil laten dekken, Ik ben alleen maar aan het kijken.

Aranel

Re: Welke hengst voldoet hieraan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 15:02

Haron van de Milt Haha!

Sorry dat zeg ik iedere keer als iemand een dekhengst zoekt voor zijn of haar merrie, maar Haron voldoet wel aan jou eisen denk ik.. Hij heeft lange manen, is echt niet luxe gebouwd, is 1.52 groot en loopt Z2 dresuur Ja .

Dees1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 15:57

Haron is inderdaad een gave hengt maar ook Wallenstein is erg mooi heeft lang manen en is 1.49 en mooi gebouwt

xxxivitaxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 16:35

als ik een merrie zou hebben van het oude type zou ik toch voor het luxe type gaan , welke hengst daar zijn de meningen al tijd over verdeeld ik zou gewoon de hengsten houders af gaan en bij keuringen gaan kijken

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-07 16:36

xxxivitaxxx schreef:
als ik een merrie zou hebben van het oude type zou ik toch voor het luxe type gaan , welke hengst daar zijn de meningen al tijd over verdeeld ik zou gewoon de hengsten houders af gaan en bij keuringen gaan kijken

waarom een luxe type? ik wil het veulen nml gaar als ouderwets typen houden...

Dees1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 16:52

Dan heb je gelijk dat je er een ouderwets type op zet, Palma zou gedekt worden door Haron maar dat heb ik toen toch maar niet gedaan omdat we naar een pensionstalling gingen verhuizen en ik bang was dat we het niet konden bekostigen.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 16:58

Haron is een super mooie hengst, alleen de nakomelingen die ik van hem heb gezien, waren niet zo super Knipoog

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-07 16:59

Nessie schreef:
Haron is een super mooie hengst, alleen de nakomelingen die ik van hem heb gezien, waren niet zo super Knipoog

ik vind haron ook niet zo super hoor, die valt ook af.

Dees1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 17:16

En wat vind je van Wallenstein die stond toen ook op mijn lijst, er zijn er zoveel je zou eens kunnen zoeken via google

Amigo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 18:19

Als een hengst ouder wets type is, hoeft het nog niet zo te zijn dat hij ook Ouderwets door fokt. Je kan met veel dingen niet zeggen dat de hengst het door fokt. Je merrie speelt ook een rol hea Knipoog

Ik zou naar keuringen gaan, naar hengsten houders.. Dan kan je beetje zoeken wat bij jou merrie past. Zie je misschien nakomelingen van die hengst. Lachen En kan je beetje een beeld vormen van hoe die hengst fokt.

xxxivitaxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 22:31

de reden dat ik voor een luxe type zou kiesen is dat daar de keus sneller in gemaakt is , dan dat je op zoek moet gaan naar hengsten van het ouder wetse type . ik kom op veel keuringen maar zo wel bij de merrie's als bij de hengsten zijn het toch allemaal luxe types .

maar dat zou mijn keus zijn

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 22:37

Nessie schreef:

Nou moet je oppassen Tong uitsteken .
Heb je dan misschien foto's van nakomelingen van Haron? Dan kan ik even kijken of Mone nou gewoon uitzondering op de regel is of dat liefde echt blind maakt Knipoog .

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 23:02

Waarom moet de hengst lange manen hebben? Lange manen betekent geen lange manen bij een nakomeling..

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 15:53

Je kan ook op de site van het haflingerstamboek kijken.
www.kvth.nl
Dan kijken bij Hengstenkeuring daar kan je een wel foto's zien van de keuring van januari 2007 en misschien vind je daar wel een leuke hengst waar je geinteresseerd in bent Knipoog .

Suzanne82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 20:14

Kijk eens op www.kymmleshof.nl Daar staat de hengst Midas. Heeft in Duitsland echt alles gewonnen wat er te winnen valt. En de lat ligt daar een stuk hoger dan hier. Midas is wel erg groot, maar niet heel luxe. Geeft mooie nakomelingen, echt een kanjer! Bel of stuur ze gerust een mail, ze zullen al je vragen beantwoorden! Groetjes, Suzanne

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-07 22:04

Suzanne82 schreef:
Kijk eens op http://www.kymmleshof.nl Daar staat de hengst Midas. Heeft in Duitsland echt alles gewonnen wat er te winnen valt. En de lat ligt daar een stuk hoger dan hier. Midas is wel erg groot, maar niet heel luxe. Geeft mooie nakomelingen, echt een kanjer! Bel of stuur ze gerust een mail, ze zullen al je vragen beantwoorden! Groetjes, Suzanne

link doet het niet Huilen

Naranga

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 22:13

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-07 22:29

aron van de haflinger nog iets wooooowww dat is nou precies mijn smaak

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 08:01

Één van de ouderwetse types zal ik nog even opzoeken, maar ik vind voor de rest Sturm en Allacher heeeeel mooi! voor meer info: http://www.haflingerhof.nl/main%20rijden.html gevonden Lachen

IK KEN M NIET HOOR Tong uitsteken MAAR:
Almnebel Imladris:

dit staat erbij op de site:

Almnebel Imladris
Hij is geboren op 10-05-1998, zijn vader is Altjo van de Kenterstreek. Zijn moeder is Donni Imladris. en hij is gefokt door C. Beers te Bellingwolde (GR.) Nibbit werkt nog niet zo lang mee met het showteam, en zijn nog jonge leeftijd, onkunde en onhandigheid spreken voor zich. Ondanks dat, is hij zeer leergierig en leert hij de truckjes razend snel. Dat komt zeer goed uit als hij ooit in de voetsporen van Rudy moet treden. Maar zolang Rudy er nog is, die een goede leermeester voor Nibbit is, leert Rudy aan Nibbit hoe en wat er allemaal in en om een show kan gebeuren en hoe je moet reageren op plotselinge invloeden van buitenaf. Nibbit is een echte showbink, een krachtpatser en een lekker mannetje dat graag in de buurt van een mooie dame wil laten zien wat hij in huis heeft.
Onlangs dat hij weinig ervaring heeft, werkt hij geweldig goed mee, en past zich snel aan in iedere omgeving.

Interview met Nibbit.
mens: wat had jij willen worden als jij een mens was
Nibbit: Chippendale, of gigolo
mens: hoe zo dat?
Nibbit: ik hou van mooie goed gevormde blonde vrouwen.
mens: en Nibbit. macho, mach man I gonna by a macho man

Afbeelding

Afbeelding

-->>> http://www.theblackriders.net/ via google.nl gevonden Vork

Wicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 12:46

Almnebel Imladris is niet goedgekeurd door het KVTH (Koninklijke Vereniging voor het Trekpaard en de Haflinger) maar slechts erkend door en Europese Stamboek. Dit ES is een verzameling van allerlei hengsten van verschillende rassen, zonder duidelijke foktechnische achterliggende gedachte. Voor deze hengst is het dekgeld gelijk of hoger dan het dekgeld van een wel KVTH goedgekeurde dekhengst.

Het voordeel van een goedgekeurde dekhengst is dat er gekeken is naar zijn bouw en beweging, dat na vier jaar zijn nakomelingen gekeurd zijn/worden en dat een nakomeling van deze hengsten (met een stamboekmerrie uiteraard) dus veulen met papieren opleverd. Deze papieren zijn belangrijk voor de financiele en foktechnische waarde van een dier.

Kijk eens bij Star: http://www.haflingerhengsten.nl
Deze hengst is op leeftijd, is zelf niet superluxe en vererft heel vaak zijn lange blonde lokken (Star-nakomelingen zijn vaak te herkennen aan lange, ragfijne witte manen. Starmerries staan wel bekend als betrouwbare maar eigenzinnige karaktertjes Haha!

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 14:50

sorry dat wist ik ook niet Tong uitsteken er stond goedgekeurd dusjaa Tong uitsteken haha, sorry Knipoog

Wicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 19:41

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 22:35

Ik heb mijn merrie ooit laten dekken door een duitse hengst en deze stond op de kiefferhof, hier hebben ze hele mooie hengsten en de omgang met de paarden is perfect.
www.kiefferhof.nl

loon_corr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 21:07

Strizzi van de heksenketel ?

karin_gracia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 23:14

Strizzi lv/d heksenketel ijkt me geen goed idee. die is maar 1.42 geloof ik..