Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
). En die fokrichting is er niet. Zelf heb ik ook meer het gevoel dat ik mijn merrie gewoon als sportpaard en later evt. als fokmerrie moet zien en niet als keuringspaard. germie schreef:Zijn er meer mensen die gewoon in hun paard blijven geloven en nog een keer gaan? Zijn er ook mensen die bij het kwpn gewoon jaar in jaar uit met hun paard naar de keuring gaan?
[***] schreef:Wordt het exterieurcijfer niet éénmaal toegekend?
Dus beweging en springen kan weer beoordeeld worden, maar het exterieurcijfer blijft staan?
Waar gebeurd!!
(oke, keep on dreaming
)). MissHIS schreef:Haha wat erg, MisterA! Maar gelukkig zijn dat de uitzonderingen!
misterA schreef:Als je merrie Z2 dressuur is, zal ze wel ouder zijn dan 5 jr.
Kan je niet meer in de Pavo-cup starten.
germie schreef:Zie je wel, het kan wel. UItzonderingen bevestigen de regel. Bij het nrps ook wel eens zulke voorbeelden meegemaakt. Het is en blijft natuurlijk jurywerk en een momentopname. Mijn paard is nu echt veel mooier dan vorig jaar. Maar is beter ook goed genoeg? Mijn paard was vorig jaar een slungel, groeide 2 cm per maand. Dat slungelige is er nu wel af.
Ik kan net zo goed van haar genieten als stamboekmerrie. Voor mij verandert ze niet als ze wel of geen ster is. Het is gewoon mijn eerste paard en dus heeft ze een apart plekje veroverd. Ik geniet van haar als ik haar zie in de wei. Ik geniet van haar als ik op haar rij. Tuurlijk heb ik wel eens wat mindere momenten met haar, maar ik ben trots op haar. Als ik haar wil laten dekken (terug naar het gelders, of een goed bewegende springhengst?), dan doe ik dat. Als ik mijn springpaard voor de wagen wil zetten, dan doe ik dat (en dus staat ze wel eens voor de wagen). Als ik met haar wil dressuren, dan doe ik dat. Zo heb ik ook vorig jaar heel bewust besloten om met haar naar de keuring te gaan. Ik ben gewoon nog steeds trots op haar.
Mijn gevoel zegt ook nog steeds dat ze meer een gebruikspaard (en evt. moederdier) is dan een keuringspaard. Lelijk is ze absoluut niet, maar 'mooi' genoeg voor ster betwijfel ik.
Misschien dat ik m'n paard ook eerst maar eens in de ibop of pavocup of sport moet laten zien (Z2 dressuur, ZZ springen, Z vaardigheid, Z dressuur mennen(oke, keep on dreaming
)).

Cassidy schreef:Als jij in je paard gelooft en je haar toch graag Ster zou willen hebben, zou ik het gewoon nog een keer proberen.
Niet geschoten, altijd mis....toch?
mbkaatje schreef:Het gaat er toch om of jij er plezier mee hebt.
Of wil je ermee gaan fokken?