Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Schiet me vanzelf naar binnen

Sokkebok schreef:Moet je eigenlijk lid zijn van een stamboek om je paard te laten keuren?
snowdon schreef:Sokkebok schreef:Moet je eigenlijk lid zijn van een stamboek om je paard te laten keuren?
JA
Sokkebok schreef:Ik zou het puur uit nieuwsgierigheid wel eens willen weten hoe ze het zou doen op de keuring, maar als ik daarvoor ook nog een jaar lidmaatschap moet betalen, dan wordt het te duur. Ik fok er toch niet mee.
Sokkebok schreef:Dat is dus min. 87,50 euro.
Maar de mijne heeft al een paspoort, want die is als veulen op de keuring geweest met de moeder samen. Het rare vind ik dat ze de moeder nog niet eens in het paspoort gezet hebben toen, dan hadden ze daar ook geen DNA-onderzoek meer voor hoeven doen, want de vader is niet bekent.
Ze is ook gechipt, dus het zou voor mij alleen maar even keuren zijn met een premie en dan vind ik het toch wel veel geld.
Sita_ schreef:Wat zijn eigenlijk ongeveer de kosten voor een merrie die al ingeschreven staat?
snowdon schreef:Sita_ schreef:Wat zijn eigenlijk ongeveer de kosten voor een merrie die al ingeschreven staat?
Premiekeuring Merrie 30,-
Verder o.a.:
Minder dan 10 Irish Cobs van dezelfde eigenaar, per dier
Stamboekopname incl. paardenpaspoort, DNA bijdrage 45,-
Schetsen, controleren en/of aanbrengen microchip 25,-
(klopt dat? het staat een beetje vreemd op de website vind ik...)
En uiteraard:
Entreegeld vereniging (éénmalig) 10,-
Contributie per jaar in Nederland 27,50
ik kon alleen bovenstaande wat ik geschreven heb vinden op het inschrijfformulier