Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

frenia schreef:ahum liselot: je verkoopt onzin als ik het even zo mag zeggen.
uiteraard zal het veulen ook zo wel geboren worden, maar de littekens zijn niet de zwakste punten, waardoor de merrie tijdens de bevalling erg kan inscheuren op een verkeerde manier!
bovendien is dat dan na de bevalling erg pijnlijk voor de merrie.
ofwel moet de da de merrie vóór de bevalling openmaken
je kan het ook zelf doen, maar dat moet tijdens de bevalling gebeuren en dus dan moet je erbij zijn.
door de weeën doe je de merrie dan geen pijn,
maar eerlijk gezegd zou ik idd voor de da opteren
het is grof, maar laat het de eigenaar zijn probleem zijn
ga vooral zelf niet knippen of prutsen!!!

, niet nodig volgens de eigenaar. Ik zag er al tegen op dat ik onze merrie in zou moeten gaan knippen dit jaar. De DA vond het echter een beter plan om haar van te voren in te knippen voor het geval we de bevalling zouden missen/niet op tijd aanwezig zouden zijn. Ze wordt nu as vrijdagochtend (2 weken voor de uitgerekende datum) onder verdoving ingeknipt. Naar wat ik begreep wordt het dichtgezette deel gewoon weer opengeknipt (dus gewoon recht omhoog en niet schuin).Adriana schreef:Idd en als ze open scheuren dan is er ook nog een kans dat ze veel verder dan dat de bedoeling is openscheuren...
.
)
Liselot11 schreef:Nou meid, je hoeft echt niet zelf aan de gang. Hoever wil je haar dan inknippen? Dat kun je van te voren toch niet weten?
Je paard is dichtgezet. Als je veulen komt, is de plaats waar je merrie is dichtgezet de zwakste plek. Dat gaat vanzelf kapot en daar kun jij met je schaar niks betekenen. Grote onzin ook dat het veulen er niet uit zou kunnen...
Adriana schreef:DE VEEARTS KOMT VANMIDDAG!!!!
Beter te laat dan niet... in de zin van dat ie niet eerder is gekomen...
Ik heb het nog een keer gevraagd en toen heeft ie maar de va gebeld!