[TI] Chamee is wéér op zoek naar 'n nieuw baasje!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

chevax

Chamee is wéér op zoek naar 'n nieuw baasje!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-07 19:06

Hallo allemaal,

enige tijd geleden heb ik verschillende topics geopend over Chamee, een 20-jarige Tinkermerrie die door vervelende omstandigheden in het handelscircuit terecht was gekomen. Ik heb haar daaruit gehaald met de intentie om haar niet zelf te houden, maar om een plaatsje voor haar te zoeken waar ze de rest van haar leven kan slijten als gezelschapspaard. Nu kreeg ik vandaag een mailtje van de mensen die haar hebben "geadopteerd" dat zij haar wegens financiële redenen geen thuis meer kunnen bieden, Chamee heeft daar sinds oktober gestaan. Ze komt waarschijnlijk komend weekend terug naar mij, maar ze kan niet bij mij blijven (is ook nooit de opzet geweest en ik heb mijn handen vol aan de vijf paarden die ik nu heb). Wie o wie weet iemand die een ontzettend lieve merrie een goed huis kan bieden?

Berdien

Re: Chamee is wéér op zoek naar 'n nieuw baasje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 19:48

He wat een naar bericht Scheve mond
Heb toen geloof ik ook voor je nagevraagd, kon je toen helaas niet verder helpen. Zal m'n oren en ogen openhouden, bij ons op stal is ook geen plek meer helaas, en ik kan geen twee paarden onderhouden als studente zijnde. M'n ouders zien me aankomen..

neemt niet weg dat ik voor je zal uitkijken! En nogmaals top dat je haar uit de handel hebt weggehaald!

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 19:58

Wat vervelend zeg, misschien kun je kort uitleggen wat er precies met chamee is?

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-07 20:22

Hoi,
Chamee is aan één oog slechtziend en heeft een versleten achterhand en narcolepsie. Ik kwam haar destijds per toeval tegen bij een ongure handelaar en kwam er diezelfde dag achter wat het beestje (dat dus als kerngezonde 13-jarige merrie werd aangeboden!) mankeert. Handelaar daar op aangesproken waarop hij reageerde met "er zijn genoeg mensen die haar wél gewoon willen kopen als ik niks zeg". Ik heb toen aangeboden om van hem te kopen voor de prijs die hij had betaald (jaja, Sherlock Holmes maakte toen overuren), maar dat wilde hij niet. Ik kón het niet over mijn hart verkrijgen om Chamee aan haar lot over te laten en ben blijven zoeken (handelaar had haar inmiddels aan andere handelaar verkocht). Met hulp van mede-Bokkers is ze gevonden en heb ik haar bij ons laten checken en vooral een tijdje laten bijkomen. Toen op zoek gegaan naar een goed huis en vandaag kreeg ik het bericht dat ze daar helaas niet kan blijven.
In de andere topics over haar heb ik van anderen vaak te horen gekregen dat je er zoveel paarden zijn die het slecht hebben en dat je niet ieder dier kunt helpen. Dat klopt, maar als je zelf nu die "kleine" dingen doet die je kunt en niet je ogen sluit als je een paardje dat veel ellende heeft meegemaakt, dan wordt 't misschien wel een heel klein stukje beter, toch? (toch weer 'n heel verhaal geworden, sorry!!!)

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 20:24

Ik zag net de advertentie op Zeelandnet staan.. Wat een naar bericht weer..
Helaas heb ik de middelen niet op het moment om haar te plaatsen.. Ach gut

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 20:28

ik heb verhaal toen ook gevold, wat erg zeg, heel veel succes met vinden van nieuw tehuis

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-07 20:32

Als er al veel mensen meedenken en er met anderen over praten, helpt 't misschien ook wel!
@Sita, als je eens in de buurt van Axel bent, kun je altijd eens naar mijn Tinkerdames komen kijken als je wilt.
@Lynn_Nikita: dank je. Je weet zelf ook hoe moeilijk het is om een paard terug te traceren en dan wil je toch absoluut dat ze goed huis krijgt!

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 20:33

Leuk! Dan zal ik eens kijken.. Of ik daar eens kom.. Lachen

Ik ga iig morgen op het bord zetten op stal of iemand nog wat weet..

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 20:34

Edit: Was bedoelt voor in het HK topic van de Zeeuwen.. Bloos

greens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 20:40

hey chevax, hier Anne (vriendin van Evelien). Wat ongelooflijk jammer dat Chamee niet bij die mensen kan blijven! Ik probeer voor je mee te zoeken voor een plekje voor haar. Je weet het he, als ik een x moet helpen op stal, kan altijd!

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-07 20:43

Hé Anne, wat leuk om jehier tegen te komen. Ja, jij weet wel wie Chamee is, je was er zelfs bij toen ze bij ons arriveerde, toch?
Mocht je tijd en zin hebben om Boef eens wat beweging te geven, ben je altijd welkom!

greens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 20:44

Ja zou ik graag doen! Had het er zaterdag nog met Evelien over, hoorde dat je verzorgster was gestopt. Vind Boef geweldig beest, dus wanneer kan ik eens komen? Lachen

Wanneer komt Chamee terug? Ik was er inderdaad bij toen ze kwam, wat zag ze er toen uit zeg! Hoe ga je het dan doen voor de eerste tijd, met stallen enzo?

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-07 20:47

Kom maar wanneer je wilt, bel even en ik zorg dat de boel open is.
Tja, de stallen, dat is ook een beetje een probleem. De jongens (Boef en Koos) staan 's nachts in de schuilstal en de dames (Tashja, Jessie en Djenna) in de stallen bij de bak. Kom dus ook nog een stal tekort. Maar goed, daar valt wel een mouw aan te passen, maar dan alleen voor een korte tijd. Ga nu even dochter in bed stoppen!

greens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 20:54

Ik heb het er even met mijn vader over gehad, die is vertegenwoordiger en kent dus veel mensen hier in Z-VL. Heb het verhaal verteld, en hij kent wel wat mensen die ook paarden hebben staan en waar misschien een plekje voor Chamee zou zijn.Hij gaat het iig even in de gaten houden.

Ik ga je trouwens even PB'en (over iets anders)

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 20:57

Wat naar..
Het is jammer dat ik er niet het geld ervoor heb om haar overte nemen en te onderhouden Anders had ze mogen komen.
Hoop dat je een leuk iemand vind!
Succes

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 21:16

ik zal eens iemand vragen, dat kan niet eerder dan woensdag overigens, maar belangrijkste gegevens zijn 20 jarige tinkermerrie, versleten achterhand, 1 oog slechtziend en narcoleptie... nog meer belangrijke zaken chevax?
misschien nog even een foto van d'r hier plakken?

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 22:51

Is het echt alleen onderdak of moeten de medische kosten ook betaald worden?

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 20:50

Ik heb 'chevax' net aan de telefoon gehad en als het hier is doorgesproken verder, komt Chamee naar hier!
Dan kunnen we samen op zoek naar een nieuw baasje Lachen

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 20:51

Hoeveel medische zorg heeft ze nodig, weet jij dat Leon?

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-07 21:56

Met dank aan Leon zijn er nu verschillende mogelijkheden en zo te zien komt het voor Chamee allemaal goed. Ook Caira heeft heel enthousiast gereageerd en een mogelijke oplossing geboden. Samen met Leon en Caira bekijk ik nu wat haalbaar is en wat de beste oplossing voor Chamee is. To be continued!

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 22:24

super joh, ik hoef haar niet meer te vragen dus Lachen

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-07 22:26

@Pellie: ik had nog niet op je post gereageerd omdat ik een hele dag ben weggeweest en eigenlijk een hele avond met Leon en later met Caira aan het bellen en mailen ben geweest. Goed he, dat het nu allemaal goedkomt met haar!
Ik zag net in mijn mailbox dat er meer mensen zijn die nog een pb hebben gestuurd, sorry dat ik nog niet iedereen heb geantwoord. Ik zal morgen een update plaatsen over het hoe en wat mbt Chamee, oke?

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 22:38

is het niet wat om chamee bij chevax te leten komen.
en dan haar in laten schrijven bij een rusthuis???
in soest bijvoorbeeld.
daar mag je je paard in laten schrijven als zij/hij 20 jaar is.
lijkt me het beste

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 22:39

Ik had ook al een plekje aangeboden Gipsyboy maar ze zijn al voorzien.

chas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 22:50

snowdon schreef:
Ik heb 'chevax' net aan de telefoon gehad en als het hier is doorgesproken verder, komt Chamee naar hier!
Dan kunnen we samen op zoek naar een nieuw baasje Lachen

Super van jullie !

Hier op Rockanje heb je ook een rusthuis deze mensen zijn heel lief en goed voor paarden .