Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
"luxere" gebruiken hun kracht ook wel!
Ligt misschien aan het karakter? Overgrens ken ik erg veel "luxere" die ook megasterk zijn
)Marigold schreef:maar fjorden hebben toch net zo goed een mond of neus (ligt eraan wat voor optoming) met gevoel?
andere pony's kon ik gewoon altijd aan, en een fjord niet?
waarom kunnen die pony's echt een bit of hackamore negeren als ze dat willen?
Noetanchamon schreef:Niet alleen de een Fjord kan dat doen hoor, ik zie hier ook wel eens foto's met Haflingers en Tinkers @ work of KWPN-er waarvan ik denk "hmmm, wie werkt nu het hardst?"
Over de Tinker en KWPN-er / NRPS-er kan ik meepraten.
Bij de Tinker ben ik ervan overtuigt, uitzonderingen daargelaten natuurlijk, dat het "recreatie" / koetspaarden zijn en ze willen best eens even een poosje rondhobbelen in de bak maar dat moet geen gewoonte worden.
Die willen graag buiten rijden, de bossen in, een koets trekken en laten we welzijn, daar liggen ook hun roots.
KWPN-ers die geen zin hebben gebruiken hun krachten ook hoor.
Als je elkaar niet begrijpt dan kun je ook niet samen werken, zo eenvoudig is het naar mijn idee. En dat geldt voor ieder paard.
Als een Shetlander zijn 150 kilo in de strijd gooit beginnen we ook niks meer. Laten we welzijn.
Ik wil weten waarom mijn paard zijn krachten gebruikt, en dat dan proberen op te lossen
Gewoon doorzetten dus...
? Op de manege waar ik vroeger reed gingen de haffies en fjordo's ook altijd als een stel draken door de bak maar neem ze het nou eens kwalijk? Ik vind juist vaak dat een hoop "gewone paarden" alles maar accepteren van hun berijder, terwijl zelfs ik de neiging heb de berijder er af te trekken! En als je een keer succes hebt gehad met je eronder uit werken,dan probeer je dat toch gewoon vaker? Nee ik denk altijd dat paarden die bij tijd en wijle hun kracht gebruiken, wat slim van ze! Ik weet ook wel dat niet elke ruiter het altijd verdiend, maar meestal hebben paarden dit ontwikkeld en hebben ze er goede resultaten mee bereikt.

]