Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

(omdat ze van mij is hoor,want ik val normaal niet op bijna helemaal wit) 

Mazzel-meid schreef:Ik zou best zo'n kleurtje als Falcon willen fokken![]()
Maar ik zie eigelijk ook het liefst zwart bont, en dan véél zwart, maar ik vraag me af of ik ooit een veulen met 80% zwart kan fokken uit 2 van die witte merrie's
Is gelukt dus

Van de merrie zou ik bijvoorbeeld al als eis stellen dat ze homozygoot voor de bontfactor zal moeten zijn. Tevens mag ze niet groter zijn als 1.50. Mijn eisen zijn hieromtrent dus erg hoog, wat nog een aantal jaren sparen zal duren
Maar je kan natuurlijk ook een keer tegen een merrie aanlopen die je geweldig vind, en met de eigenaar kunnen afspreken dat jij de dekking enzo betaald, en een hengst uit mag zoeken, en zo een veulen krijgen. (als je me nog begrijpt
)
Tja.. best lastig dan... Ben zelf ook helemaal weg van vosbont! Ook van een hengstje van Henk Janssen, Cupido:
Nikita_1995 schreef:Mazzel-meid schreef:Ik zou best zo'n kleurtje als Falcon willen fokken![]()
Maar ik zie eigelijk ook het liefst zwart bont, en dan véél zwart, maar ik vraag me af of ik ooit een veulen met 80% zwart kan fokken uit 2 van die witte merrie's
Zo zwartbont als dit Maxolo-veulen bedoel je ?? Was trouwens ook 1 van mijn fokdoelen, om een zwartbonte Tinker te fokken met veel percentage zwartIs gelukt dus
![]()
Rechterzijde: http://www.ami4all.com/albums/album48/M ... .sized.jpg
Linkerzijde: http://www.ami4all.com/albums/album50/M ... .sized.jpg
Wacht eerst dit jaar maar eens af...

heb al een vosbonte merrie dus nu nog een leuke Hengst
(maar ga denk ik niet zo snel kruisen met iets anders om leuk kleurtje te krijgen)
maar dus alweer verkocht
weet je wie zijn pa is ?
en Mariska heeft nu ook een hele speciale Pearlbonte 
)
Teuntje111 schreef:Effen gekleurde tinkers hebben ook niet mijn voorkeur
Een bonte met veel wit kan ik ook mooi vinden, maar dan moeten ze geen "roze ogen" zoals Cremello's hebben, dat vind ik eng..