Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Ingridje16 schreef:Ja dat naar hem kijken doe ik ook wel dat helpt ook wel een beetje maar ik kan niet als ik in volle rengalop zit en ik wil dat ie stopt naar z'n lichaams taal kijken want daar kan ik dan tog niks mee. Het is meer hoe stop je een rennend paard ja dat weet ik ook wel diep zitten en zorgen dat ie stil staat en das m'n probleem dat werkt dus niet..
( lichaamstaal , gedrag)Monster_inc schreef:Ingridje16 schreef:Ja dat naar hem kijken doe ik ook wel dat helpt ook wel een beetje maar ik kan niet als ik in volle rengalop zit en ik wil dat ie stopt naar z'n lichaams taal kijken want daar kan ik dan tog niks mee. Het is meer hoe stop je een rennend paard ja dat weet ik ook wel diep zitten en zorgen dat ie stil staat en das m'n probleem dat werkt dus niet..
als je van te voren weet dat je hem dan niet kan houden dan gewoon niet in die ren galop gaan . !
eerst maar eens onder controle in de draf dan maar ..
en ik kan wel merken aan mijn paard dat als ik in rengalop zit en hij ervandoor wilt schieten dan op tijd al gas terug nemen . Ik kan het wel zien aan zijn lichaamstaal en bepaalde spanning die ik dan voel , maar ik ken hem dan ook wel door en door ,
verder let ik dus niet alleen op de weg waar ik rij en de lol die ik er in heb maar ook op mijn paard !( lichaamstaal , gedrag)
ik weet dat veel mensen hun paard pardoes gelijk om zetten tot stilstand als ze er vandoor willen schieten , maar met weinig kracht in je armen is dat moeilijk ,

Gewoon weer lief doen graag 
) Vaak hoef ik m'n hand niet of nauwelijks te gebruiken. Heeft veel (lees:heel veel) tijd, geduld en oefening gekost overigens.
. En afwisseling, zorg dat het rijden niet saai wordt.

Schaam me er nu diep voor. Maar zoals al vaker gezegd scherpe bitten helpen niet. momo_lover schreef:maar ik ben even overgestapt naar stang en trens. dus had ik beiden teugels en een trensje en als ze ging rennen stang. .