Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Citaat:Zijn er bv ook keuringen waarop gecategoriseerd wordt op het type arabier of zijn de keurstandaarden voor alle typen gewoon hetzelfde?
CtjeLief schreef:Citaat:Zijn er bv ook keuringen waarop gecategoriseerd wordt op het type arabier of zijn de keurstandaarden voor alle typen gewoon hetzelfde?
Je hebt wel bepaalde keuringen voor straight egyptians..
).VeerenAshley schreef:Ik dacht dat er nog een fokrichting is die zuiverder zou moeten zijn dan andere richtingen: de Asil arabier. Als ik het mij goed herinner menen de voorstanders van die richting dat m.n. de poolse arabjes niet zuiver zijn. Zo zou de bekende Skowronek (die in de stamboom van heel veel paarden zit en is aangekocht door de Crabbetstoeterij) geen echte volbloed zijn geweest. Hierover zijn meer boeken verschenen, o.a. een redelijk betaalbare in het Duits, uitgegeven bij Olms Verlag (kan me nu natuurlijk de titel en auteur niet meer herinneren).
Tip: bij Media boekservice (ook ergens op internet te bezoeken) in Eerbeek hebben ze nog veel meer Arabieren boeken, wel nogal duur.
)
lagavita schreef:mijn mening is dat waar veel geld in omgaat wordt ook wel eens gesjoemeld. Het zou me niet verbazen. Question of politics sometimes...
Dus sjoemelen binnen dit stamboek zou een hoop ellende met zich meebrengen! sherif schreef:dat Skowronek geen zuiver gefokte Arabisch Volbloed is geweest gaat er bij mij niet in (als dit wel het geval geweest zou zijn dan was hij wel uit de WAHO geschrapt (hier worden nl alleen maar Av in vermeld die 100% AV zijn)
CtjeLief schreef:golden cross is Spaans x Egyptisch.. en in principe zijn alle lijnen van origine Egytisch.. de lijnen die eruit zijn voort gefokt noemt men tegenwoordig Pools, Russisch enz..
Zo heeft ieder zijn eigen voorkeur, crabbet vind ik persoonlijk de minste, over het algemeen weinig type, kort op de benen, het wat ouderwetsere type, mijn voorkeuren gaan naar Pools en Egyptisch.. Spaans is ook niet mijn richting.. (vaak veel wit in de ogen, zware hals, en mindere beweging, over het algemeen he!!)
het is maar net wat de voorkeuren zijn, en inderdaad SE is niet puurder.. (zoals ik eerder zei is uiteindelijk alles egyptisch)
AafkeB schreef:De franse arabier kan je vind ik niet vertrouwen: in Frankrijk hoeven arabieren maar drie generaties puur gefokt te zijn om als volbloed arabier te gelden. En omdat ze veel racen zit er heel veel volbloed in. Ik vind dat je dat vaak duidelijk ziet: Geen arabisch hoofd, en lange ruggen.
ik hoop niet dat ik nu allemaal boze reacties krijg. Als ik het helemaal fout heb, dan merk ik het wel.