.Shine was opgenomen als Reg. A, maar met haar klassering in de Z1 nu heeft ze het oranje papiertje. Van het voorjaar gaat ze zeer waarschijnlijk weer naar de keuring om het nog een keer voor ster te proberen (hopelijk tegen die tijd al met het sportpredikaat op zak), maar ze is al wel opgenomen. Beenstanden zijn correct (ook geen opmerkingen over gehad op de keuring), ze lijkt op de foto's ietwat onderstandig te staan en nauw achter, dit is echter niet zo.
Ze is langgelijnder dan ze oogt (hoek v/d foto), lendenpartij is door de training mooier aangesloten dan hij is geweest, was ietwat lang en week (aandachtspunt). Schouder zou ik graag wat schuiner zien en van nature wat meer front erop. Ze beweegt met enorm veel souplesse en gemak, zou sterker mogen achter van zichzelf, voorbeen is aansprekend. Stap is goed, maar zou wat meer uit de schouder mogen. Draf en galop ook goed, fijn in balans en veel souplesse, maar zoals eerder gezegd, mag wat meer kracht in. Sluiten pakt ze stukjes fijn aan, maar (daar komt 'ie weer) ze moet nog sterker worden. Idem dus ook met verruimen.
Shine is PROK goedgekeurd.
Ze is op de keuring gemeten op 1.62, maar ze is nu zéker 1.65 en oogt groter. Karakter is een 10, wel sensibel onder het zadel tijdens het werk, maar goudeerlijk. In de omgang schaapmak.
Afstamming: http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=126801

Stukje film:
http://www.youtube.com/watch?v=e4PcBzs6wz8
Ze heeft al 2 veulens van Gribaldi gehad, mooie plaatjes (zie profiel), met véél maat (die uit de Z-jaargang zit nu al tegen de 1.70 aan) en eigenlijk té veel bot. We zijn er 2 weken terug wezen kijken en ze zitten echt tegen het grove aan qua gewrichten, kaak is erg zwaar uitgesneden. De oudste (nu 3) draaft enorm traag en zweverig, stapt wel heel goed en galop is iets gezetter dan de draf. De 2jarige vind ik beduidend beter draven, stuk vlugger achter, sluit mooi bij. Stap en galop ook prima. Het zijn qua model mooie dieren, qua beweging zou ik ze laten staan
Pffff, moeilijk allemaal, ben blij dat de definitieve keuze niet bij mij ligt haha! Maar, brand los....!
, maar dat is niet voor niets
.
! Heel aansprekend model, mooi papier (hou wel ven aan scheutje springbloed) en enorm bewegen!
.

.
naam in je afstamming.
.