Papieren terug, groot vader verdwenen!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ptiteblue

Papieren terug, groot vader verdwenen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-07 07:32

hello,

ik heb gisteren van de KWPN de papieren van mijn merrie op mijn naam teruggekregen.

wat zie ik erop, Alme is verdwenen!

haar vader is Onze Fons, groot vader Alexis Z, over groot vader Almé Z.
in de plaats van Almé (en brahim-Girondine) staat er "onbekend"!!!!

maar op de papieren dat ik gestuurd had, de originele, daar stond het wel op!

heeft iemand al zoiets voor gehad???

arie53

Re: Papieren terug, groot vader verdwenen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 08:12

Van Alexis Z werd destijds de afstamming door het KWPN niet geaccepteerd omdat de vader voor 1% niet zeker was. Op basis van de prestaties werd de hengst evenwel goedgekeurd echter zonder zijn afstamming te vermelden.
In dit geval is het KWPN roomser dan de paus, aangezien de buitenlandse stamboeken en in Nederland het EASP de afstamming van Alexis Z volledig accepteren en derhalve vermelden op de pedigree.
Merkwaardig genoeg hanteert het KWPN m.b.t. Alexis Z geen uniform en zeker geen consequent beleid. De ene keer wordt de afstamming wel en de volgende keer wordt de afstamming bij een en hetzelfde paard weer weggelaten.
Als je nog een kopie van het oorspronkelijk ingezonden stamboekformulier met Alexis Z in de pedigree kun je er op staan dat deze afstamming weer volledig wordt opgenomen.
Mocht het KWPN weigeren, dan kun je deze zaak aankaarten bij de PVE t.a.v. dhr. Ir. J. Klaver. In dat geval kan de PVE het KWPN onder druk zetten er zorg voor dragen dat de afstamming op het nieuwe stamboekfromulier conform de origineel ingeleverde afstamming wordt uitgevoerd.

ptiteblue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-07 08:29

arie53 schreef:
Van Alexis Z werd destijds de afstamming door het KWPN niet geaccepteerd omdat de vader voor 1% niet zeker was. Op basis van de prestaties werd de hengst evenwel goedgekeurd echter zonder zijn afstamming te vermelden.
In dit geval is het KWPN roomser dan de paus, aangezien de buitenlandse stamboeken en in Nederland het EASP de afstamming van Alexis Z volledig accepteren en derhalve vermelden op de pedigree.
Merkwaardig genoeg hanteert het KWPN m.b.t. Alexis Z geen uniform en zeker geen consequent beleid. De ene keer wordt de afstamming wel en de volgende keer wordt de afstamming bij een en hetzelfde paard weer weggelaten.
Als je nog een kopie van het oorspronkelijk ingezonden stamboekformulier met Alexis Z in de pedigree kun je er op staan dat deze afstamming weer volledig wordt opgenomen.
Mocht het KWPN weigeren, dan kun je deze zaak aankaarten bij de PVE t.a.v. dhr. Ir. J. Klaver. In dat geval kan de PVE het KWPN onder druk zetten er zorg voor dragen dat de afstamming op het nieuwe stamboekfromulier conform de origineel ingeleverde afstamming wordt uitgevoerd.

ah, dat wist ik helemaal niet...

in haar passpoort staat alexis ook met vader onbekend (maar moeder wel bekend:( )
maar ja, het zou eigenlijk niet veel veranderen, dat het erop staat of niet.

zelfs krijgt ze een veulen, dan ishet de over over grootvader onbekend.

en zou ik het veulen inschrijven bij de bwp, die zou dan wel volledig papieren krijgen?

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 08:34

Voorzover ik weet, neemt het BWP de afstamming normaal over.

ptiteblue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-07 08:55

OK, dan is het nog een reden voor een eventuele veulen bij de bwp laten inschrijven.

zelfs is dat wel heeeeel ver is de afstamming dan!

bedankt voor de info!
hebben ze soms een idee wie de echte vader van Alexis is?

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 09:17

De echter vader is Alme Z zoals het in de oorspronkelijke afstamming vermeld stond. Alleen het KWPN betwijfelt deze afstamming op grond van de eerder aangegeven 1% afwijking.

ptiteblue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-07 09:35

arie53 schreef:
De echter vader is Alme Z zoals het in de oorspronkelijke afstamming vermeld stond. Alleen het KWPN betwijfelt deze afstamming op grond van de eerder aangegeven 1% afwijking.

ok.

ik heb een mail gestuurd naar de KWPN, ik zal wel zien wat ze antwoorden.
ik heb een copie gehouden van de oorspronkelijke papieren waar het wel op stond!

ptiteblue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-07 15:06

de KWPN heeft mij juist gebeld.

ze hebben blijkbaar alle eigenaars van nakomelingen van Onze Fons laten weten dat Almé van de papieren verdwijnt na DNA onderzoek van Alexis Z wie blijkt niet een zoon te zijn van Almé.

maar ja, mij konden ze natturlijk niet bereiken want was als eigenaar onbekend!

dus ja, het zl zomaar blijven op haar papieren, doet het toch niet zoveel toe, 4de generatie is heeel ver!
Laatst bijgewerkt door ptiteblue op 23-01-07 15:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 15:36

Almé is dus niet de vader van Alexis Z, neem aan dat ze Almé bij het BWP dan ook niet overnemen?
Want in principe kloppen de papieren dan niet.

Correct me if i'm wrong Knipoog

ptiteblue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-07 15:41

mij heeft die dame gezegd dat de andere studbook Almé wel als vader van Alexis zetten.

en dat het hun verantwoordelijkheid is. maar de kwpn wilt dat niet doen blijkbaar.

want alexis heeft wel een paar gekeurde zonen een beetje overal in europa!

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 08:07

appelbolfan schreef:
Almé is dus niet de vader van Alexis Z, neem aan dat ze Almé bij het BWP dan ook niet overnemen?
Want in principe kloppen de papieren dan niet.

Correct me if i'm wrong Knipoog

You're wrong. Alleen het KWPN en vermoedelijk het NRPS iaccepteren Alme Z niet als de vader van Alexis. Alle andere stamboeken doen dit wel.

ptiteblue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-07 11:14

ik vindt dat toch wel super raar.

want de genetica is nu zo ver, dat je zonder twijfels kunt zeggen als hij de zoon van Almé is of niet!

hier, het is een gen dat niet klopt, maar de rest wel!
dus wat, is het zijn kleinzoon? zijn volle broer??? het is zonder twijfel familie, als je ze naast elkaar zien, Alexis lijkt echt op Almé!

ik denk, zouden ze testen doen op alle hengsten, dan zouden ze nogal veel plezier hebben! Haha!

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 11:49

Achter de Alexisbloedvoering zit een berg politiek. Alexis Z was gefokt door Melchior. Het KWPN heeft het in het verleden nogal eens aan de stok gehad met Leon Melchior, omdat het KWPN een monopositie wil en geen andere concurrerende stamboeken dult in Nederland. En al helemaal niet als ze er andere fokkerijgedachten op nahouden dan het KWPN.
In de affaire Alexis vond het KWPN een mooie gelegenheid om met de bekende stok de fokkerij van Melchior te slaan.
Na de schandalen van Lucky Boy xx en Doruto, waar de top van het KWPN nauw bij was betrokken, was de 15 afwijking die het bloedpatroon van Alexis Z toonde, was het moment om de fokkerij van Zangersheide in een verkeerd daglicht te stellen.

Elk andere stamboek, behoudens het NRPS dat slaafs achter het KWPN aanhobbelt, accepteert bij het bloedpatroon een afwijking van tussen 1 tot 3 %. Het KWPN heeft dit in het verleden ook altijd gedaan. Echter in het geval van Alexis hanteerde men ineens andere maatstaven en moest breeduit voor het voetlicht worden gebracht dat Zangersheide wellicht geknoeid had, alhoewel daar geen enkele aanwijsbare reden voor aanwezig was.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 11:56

Arie je fantasie slaat weer eens met je op hol in de tussentijd is b.v. ook Faust Z goedgekeurd (die weinig toegevoegd heeft).

Het is het gevolg (staat hier boven ook) van een DNA onderzoek dus je mag je afvragen welke stamboeken boter op hun hoofd hebben.

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 11:56

ptiteblue schreef:
ik vindt dat toch wel super raar.

want de genetica is nu zo ver, dat je zonder twijfels kunt zeggen als hij de zoon van Almé is of niet!

hier, het is een gen dat niet klopt, maar de rest wel!
dus wat, is het zijn kleinzoon? zijn volle broer??? het is zonder twijfel familie, als je ze naast elkaar zien, Alexis lijkt echt op Almé!

ik denk, zouden ze testen doen op alle hengsten, dan zouden ze nogal veel plezier hebben! Haha!

Vreemde zaak inderdaad!
Voor 99% is ie Alme en voor 1% niet.
Wie heeft er nou gelijk?? Verward

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 11:59

eilander schreef:

Je ziet toch hopelijk wel dat dat pure onzin is, niet alles dat geschreven staat is waar, en zeker niet op internet.

ptiteblue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-07 12:14

sarabande schreef:
eilander schreef:

Je ziet toch hopelijk wel dat dat pure onzin is, niet alles dat geschreven staat is waar, en zeker niet op internet.

ze hebben mij ditr toch gezegd aan de telefoon gisteren.

niet van percentages, maar van afwijkingen.

op 3 dingens, (weet niet goed wat) was er een negatief op Almé en 2 positief.

dus is hij inderdaad wel familie hé...

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 12:25

sarabande schreef:
eilander schreef:

Het mag misschien pure onzin zijn.
Er wordt wel over geschreven en veroorzaakt misschien onrust.(niet bij mij ,het gaat mij niet aan).Dit Topic zegt al genoeg.

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 12:34

sarabande schreef:
Arie je fantasie slaat weer eens met je op hol in de tussentijd is b.v. ook Faust Z goedgekeurd (die weinig toegevoegd heeft).

Het is het gevolg (staat hier boven ook) van een DNA onderzoek dus je mag je afvragen welke stamboeken boter op hun hoofd hebben.

Op hol slaan ben je inmiddels van de KWPN paarden gewend en daar heb ik gelukkig met mijn bloedvoering geen last van. Haha!

Ik weet dat je er nogal moeite mee hebt om de feiten onder ogen te zien vooral als de misstappen van jouw superieure KWPN aan de kaak worden gesteld. Je zult er echter helaas wel mee moeten leven.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 12:48

ptiteblue schreef:
ze hebben mij ditr toch gezegd aan de telefoon gisteren.

niet van percentages, maar van afwijkingen.

op 3 dingens, (weet niet goed wat) was er een negatief op Almé en 2 positief.

dus is hij inderdaad wel familie hé...

1% is pure fantasie

Ja er lopen nogal wat Alme afstammelingen op Zangersheide dus familie zal het al snel zijn.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 12:54

arie53 schreef:
Op hol slaan ben je inmiddels van de KWPN paarden gewend en daar heb ik gelukkig met mijn bloedvoering geen last van. Haha!

Ik weet dat je er nogal moeite mee hebt om de feiten onder ogen te zien vooral als de misstappen van jouw superieure KWPN aan de kaak worden gesteld. Je zult er echter helaas wel mee moeten leven.

Arie je zegt hier 2 dingen waarvan ik er op 1 regaeer, namelijk op het voortdurend afkatten van andermans paarden waar jij eeuwig mee bezig bent. Alles wat KWPN paard is is verkeerd terwijl het overgrote deel van de users hier KWPN paarden hebben.
Als die paarden allemaal zo slecht zouden zijn als jij altijd beweert zou men zijn goede geld daar niet aan uitgeven en wat anders zoeken.

Wat betreft je gehak op de organisatie, dat zal me worst wezen, alhoewel ik vind dat wij als betrokkenen meer recht hebben om kritiek te leveren dan iemand die dat alleen van buitenaf doet met heel andere beweegredenen dan toevoegen van ideeen

ptiteblue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-07 13:05

mmmh, ik wil zeker niet tussen jullie twee komen, blijkbaar zijn dat mijn zaken niet...

tja, ik heb toch mijn antwoord gekrgen voor Alexis, en wat Arie mij vertelde is dus niet fout, de KWPN heeft dezelfde verteld, met enkele verschil.

wat ik daarvan zal herinneren, is dat zou mijn merrie een veulen krijgen, als ik die bij de kwpn laat inschrijven, zal Almé niet op de papieren komen.

laat ik de veulen bij de bwp inschrijven, dan komt Almé er wel op.

dus ja, ik ben hier toch in belgie, merrie is al ingeschreven bij de bwp, dus de keuze is gemakkelijker.

bedankt iedereen voor uw hulp!!! Haha!

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 14:12

sarabande schreef:
arie53 schreef:

Arie je zegt hier 2 dingen waarvan ik er op 1 regaeer, namelijk op het voortdurend afkatten van andermans paarden waar jij eeuwig mee bezig bent. Alles wat KWPN paard is is verkeerd terwijl het overgrote deel van de users hier KWPN paarden hebben.
Als die paarden allemaal zo slecht zouden zijn als jij altijd beweert zou men zijn goede geld daar niet aan uitgeven en wat anders zoeken.

Wat betreft je gehak op de organisatie, dat zal me worst wezen, alhoewel ik vind dat wij als betrokkenen meer recht hebben om kritiek te leveren dan iemand die dat alleen van buitenaf doet met heel andere beweegredenen dan toevoegen van ideeen

Je vergaloppeert je weer eens Saar. Ik kat hier niks af. Ik leg de paarden naast de meetlat die de FEI voor dressuurpaarden hanteert. Als de paarden aan die criteria voldoen zeg ik dat en als ze er niet aan voldoen zeg ik dat ook.

Het probleem is dat het KWPN met de dressuurpaarden niet aan de FEI criteria voldoet maar van het dressuurpaard niet meer dan een Pavocupvoorbeenzwaaier heeft gemaakt. Bij de springpaarden hetzelfde laken pak. Het KWPN heeft een springboekje in elkaar geflanst dat volkomen afwijkt van wat het dure wetenschappelijke jumpexonderzoek aantoonde. Desondanks legt men het jumpexonderzoek terzijde en gaat men vrolijk op de oude voet door.

Als KWPN lid heb ik evenveel recht als jij en ieder ander om kritiek te leveren. Op een publiek forum staat het overigens iedereen vrij om zijn mening te spuien. Bovendien onderbouw ik mijn kritiek zeer gedetailleerd. Daar heb jij nog nooit een spelt tussen kunnen krijgen.
Jij komt meestal niet verder dan wat mee te drijven op de golven van het summiere succes dat niet dankzij maar veel eerder ondanks het fokbeleid uit een enorme massa aan paarden wordt gescoord.

Dat je nu probeert om je gebrabbel wat kracht bij te zetten door het misplaatste pluralis majestatis weerhoud mij er echt niet van om datgene naar voren te brengen wat voor een sportpaard van cruciaal belang is namelijk het evenwicht in de bouw en de bewegingen. Of jij daar al dan niet blij mee bent, zal mij een rotzorg zijn. Voor mij telt het welzijn, een gezonde (fysiek en mentaal) levensduur van de paarden en de schoonheid van de paardensport.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 14:31

Arie wat heeft dat eeuwige gezeur over die Fei regels met dit topc te maken Verward

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 14:36

Je draait de zaken weer eens om Saar. Ik geef een glashelder antwoord op je gebruikelijke gebrabbel. De vraag die jij hier zou moeten stellen, is wat jouw gebrabbel werkelijk met dit topic te maken heeft.