Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

arie53 schreef:Van Alexis Z werd destijds de afstamming door het KWPN niet geaccepteerd omdat de vader voor 1% niet zeker was. Op basis van de prestaties werd de hengst evenwel goedgekeurd echter zonder zijn afstamming te vermelden.
In dit geval is het KWPN roomser dan de paus, aangezien de buitenlandse stamboeken en in Nederland het EASP de afstamming van Alexis Z volledig accepteren en derhalve vermelden op de pedigree.
Merkwaardig genoeg hanteert het KWPN m.b.t. Alexis Z geen uniform en zeker geen consequent beleid. De ene keer wordt de afstamming wel en de volgende keer wordt de afstamming bij een en hetzelfde paard weer weggelaten.
Als je nog een kopie van het oorspronkelijk ingezonden stamboekformulier met Alexis Z in de pedigree kun je er op staan dat deze afstamming weer volledig wordt opgenomen.
Mocht het KWPN weigeren, dan kun je deze zaak aankaarten bij de PVE t.a.v. dhr. Ir. J. Klaver. In dat geval kan de PVE het KWPN onder druk zetten er zorg voor dragen dat de afstamming op het nieuwe stamboekfromulier conform de origineel ingeleverde afstamming wordt uitgevoerd.

arie53 schreef:De echter vader is Alme Z zoals het in de oorspronkelijke afstamming vermeld stond. Alleen het KWPN betwijfelt deze afstamming op grond van de eerder aangegeven 1% afwijking.

appelbolfan schreef:Almé is dus niet de vader van Alexis Z, neem aan dat ze Almé bij het BWP dan ook niet overnemen?
Want in principe kloppen de papieren dan niet.
Correct me if i'm wrong

ptiteblue schreef:ik vindt dat toch wel super raar.
want de genetica is nu zo ver, dat je zonder twijfels kunt zeggen als hij de zoon van Almé is of niet!
hier, het is een gen dat niet klopt, maar de rest wel!
dus wat, is het zijn kleinzoon? zijn volle broer??? het is zonder twijfel familie, als je ze naast elkaar zien, Alexis lijkt echt op Almé!
ik denk, zouden ze testen doen op alle hengsten, dan zouden ze nogal veel plezier hebben!
eilander schreef:Voor 99% is ie Alme en voor 1% niet.

sarabande schreef:eilander schreef:Voor 99% is ie Alme en voor 1% niet.
Je ziet toch hopelijk wel dat dat pure onzin is, niet alles dat geschreven staat is waar, en zeker niet op internet.
sarabande schreef:eilander schreef:Voor 99% is ie Alme en voor 1% niet.
Je ziet toch hopelijk wel dat dat pure onzin is, niet alles dat geschreven staat is waar, en zeker niet op internet.

sarabande schreef:Arie je fantasie slaat weer eens met je op hol in de tussentijd is b.v. ook Faust Z goedgekeurd (die weinig toegevoegd heeft).
Het is het gevolg (staat hier boven ook) van een DNA onderzoek dus je mag je afvragen welke stamboeken boter op hun hoofd hebben.
ptiteblue schreef:ze hebben mij ditr toch gezegd aan de telefoon gisteren.
niet van percentages, maar van afwijkingen.
op 3 dingens, (weet niet goed wat) was er een negatief op Almé en 2 positief.
dus is hij inderdaad wel familie hé...
arie53 schreef:Op hol slaan ben je inmiddels van de KWPN paarden gewend en daar heb ik gelukkig met mijn bloedvoering geen last van.![]()
Ik weet dat je er nogal moeite mee hebt om de feiten onder ogen te zien vooral als de misstappen van jouw superieure KWPN aan de kaak worden gesteld. Je zult er echter helaas wel mee moeten leven.

sarabande schreef:arie53 schreef:Op hol slaan ben je inmiddels van de KWPN paarden gewend en daar heb ik gelukkig met mijn bloedvoering geen last van.![]()
Ik weet dat je er nogal moeite mee hebt om de feiten onder ogen te zien vooral als de misstappen van jouw superieure KWPN aan de kaak worden gesteld. Je zult er echter helaas wel mee moeten leven.
Arie je zegt hier 2 dingen waarvan ik er op 1 regaeer, namelijk op het voortdurend afkatten van andermans paarden waar jij eeuwig mee bezig bent. Alles wat KWPN paard is is verkeerd terwijl het overgrote deel van de users hier KWPN paarden hebben.
Als die paarden allemaal zo slecht zouden zijn als jij altijd beweert zou men zijn goede geld daar niet aan uitgeven en wat anders zoeken.
Wat betreft je gehak op de organisatie, dat zal me worst wezen, alhoewel ik vind dat wij als betrokkenen meer recht hebben om kritiek te leveren dan iemand die dat alleen van buitenaf doet met heel andere beweegredenen dan toevoegen van ideeen