wie is johnson

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

magiclover

wie is johnson

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-07 20:53

hallo,

wie weet wie jonshon is het is een geode dressuur hengst maar ik weet niet goed wie hij is en misschien een foto er bij

charelle

Sjoert

Re: wie is johnson

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 20:55

Mysha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 20:58

De hoofdfoto op de site vind ik niet echt lijken. Oudere foto zo te zien.
Johnson loopt redelijk hoog in de dressuursport en staat op dit moment gestald bij Hans Peter Minderhoud in Harskamp.

magiclover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-07 21:06

ok
bedankt dat wou ik graag weten nu weet ik wie hij is

Sjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 21:09

Mysha schreef:
De hoofdfoto op de site vind ik niet echt lijken. Oudere foto zo te zien.
Johnson loopt redelijk hoog in de dressuursport en staat op dit moment gestald bij Hans Peter Minderhoud in Harskamp.

Euhh hoog? Van een 5-jarige mag je nog niet teveel piaffe en passage-werk verwachten Lachen Dat hij talent heeft is wel duidelijk. In de hengstencompetitie doet hij nu mee in de klasse L.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 15:27

voor een 5-jarige is L-niveau redelijk, maar niet extreem hoog. M-niveau zou hoog zijn Knipoog
maar hij heeft idd wel talent en laat zich volgens mij al best goed sluiten (wat ik zo kan zien dan)

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 16:17

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

op de pavo deze zomer

Rafke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 17:45

Ik heb hem zien lopen tijdens een clinic met Anky vorig jaar en kreeg er bijna koude rillingen van. Wat een hengst zeg!!!

ptiteblue

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 23:21

Skippy01 schreef:
voor een 5-jarige is L-niveau redelijk, maar niet extreem hoog. M-niveau zou hoog zijn Knipoog
maar hij heeft idd wel talent en laat zich volgens mij al best goed sluiten (wat ik zo kan zien dan)

niet vergeten dat hij pas dit jaar 5 wordt...heeft nog wel effe tijd!

Nienke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 12:19

Er zal nog wel niet zoveel over bekend zijn maar hoe lijkt het met de karakters van de johnson-nakomelingen
Ik ben een hengst aan het zoeken voor mijn merrie. Johnson voldoet aan de punten op mijn verlanglijstje. Alleen nadat ik zelf twee jazzen heb gehad ben ik absoluut geen fan meer van dit bloed. Eigenlijk alleen om het karakter

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 12:32

johnson zelf heeft een fijn karakter, ik heb hem meerdere malen gezien: in Ermelo en Den Bosch, maar altijd erg braaf. Ook mijn Johnson veulen is eigenlijk altijd heel makkelijk geweest, totaal geen hengstenkuurtjes en hij ligt nu ook heel goed in de groep.

Nienke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 13:12

Ik heb de dvd van nijhoff vorigjaar gekregen en daar zag ik inderdaad ook een hengst die zich goed bij het werk hield. Maarja dat is natuurlijk een moment opname. Ze laten natuurlijk geen stuiterende kijkerige johnson zien. Zelf woon ik eigenlijk te ver van alle paardenevenementen helaas. (tijdens zuidbroek moest ik werken)
Ik wil in iedergeval niet weer een veulen fokken dat contant heen en weer springt. Of zoals bij mijn jazzen dat ze slecht te verkopen zijn.

bruine1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 16:34

Citaat:
maar hoe lijkt het met de karakters van de johnson-nakomelingen

wij hebben een merrieveulen van johnson, een brutaaltje maar absoluut voor "rede vatbaar" kortom , braaf in de omgang met mens en paard.

karinna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 16:45

Ik meld me ook met een nakomeling van Johnson; een merrieveulen uit een Ferro moeder...
Moest even wennen aan haar, aangezien ze toch iets 'pittiger' was dan de andere twee die ik had gefokt.
Maar ze leert snel (of ik), ze is gezegelijk en is braaf in de omgang.

magiclover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-07 16:23

ik heb een veulen vna johnson op het oog hij is zkr niet brutaal of pittig hij is heel mak en lief en wil graag bij je komen ook als de rest vna de kudde weg is bleef hij nog bij mij zodat ik zin halster weer om kon doen en enve poesten enz. ik zal wel laten weten als ik hem heb gekocht(voor het veulen had ik dus ook dit topic gemaakt voor info over johnson

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 16:56

Samsam schreef:

Afbeelding

op de pavo deze zomer

Sinds wanneer is dit een goede galop? De galop is een drietempigang en daar lijkt dit niet bepaald op.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 17:04

Pavo-waardige galop Ja

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 15:16

arie53 schreef:
Samsam schreef:

Afbeelding

op de pavo deze zomer

Sinds wanneer is dit een goede galop? De galop is een drietempigang en daar lijkt dit niet bepaald op.

hij is goed bergop al, daardoor landt het voorbeen later dan het achterbeen, dus het is wel 3-tact in de afzet, het zweefmoment is alleen voor langer, door de bergopwaartse beweging... Knipoog

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 15:20

Hoe kan de ruiter ooit in balans dus rechtop in het zadel blijvenzitten, zoals voogeschreven is, bij deze niet uitgevoerde galop? Nergens wordt er in de dressuurproeven deze galop gevraagd.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 17:23

je kunt ook bij deze galop goed blijven zitten hoor... kwestie van een onafhankelijke zit krijgen, daaraan ontbreekt het de meeste ruiters nogal eens, waardoor het onmogelijk lijkt om rechtop en in balans te zitten, maar rechtop is in principe t.o.v. de grond, dus dan kun je makkelijk rechtop zitten... zelfde als met een bokkend paard, of een stijgerend paard... een goede ruiter laat zijn evenwicht niet afhangen van de beweging van zijn paard, een goede ruiter zit altijd in balans...
en over het vragen van een dergelijke galop... er staat nergens in de dressuurproeven hoe de galop uitgevoerd moet zijn... er staat hooguit op je protocol een aanmerking over de 'te vlakke' galop, die moet dan meer bergop (vanaf m/z) en deze galop is iig bergop... dan treedt de achterhand meer onder, dus beter evenwicht van het paard en een betere pas... het ziet er op deze foto wel wat gek uit, maar het is een prima uitgevoerde bergopwaartse galop hoor...

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 09:13

Aan de ruietr is goed te zien dat hij niet in balans zit. Dat kan ook immers niet met een paard dat in balans is. De galop hoort in balans te worden uitgevoerd en dat is deze totaal niet en bovendien voldoet deze galop niet aan de voorgeschreven drietempigang.

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 11:56

zucht Ach gut ............je hebt gelijk hoor arie Pling

grapjas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 15:13

Arie ga je nu weer een topic lopen verkloten??

magiclover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-07 16:37

arie53 schreef:
Samsam schreef:

Afbeelding

op de pavo deze zomer

volgens mij moet dateen midden galop voor stellen dat is net het zweef moment

Nienke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 13:19

Waar gaat dit eigenlijks nog over???
Ik dacht dat dit topic een ander doel had ipv hoe HP op zijn paard zit.