Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

holly schreef:Ik kan het in zovere volgen dat je hebt, vb -> stamboek -> ster -> keur -> elite -> prestatie -> preferent.
Maar ik raak even de weg kwijt als er bv staat, keur pref sport of ster pref prest.
Wat ik dus wilde vragen aan de bokkers met hier meer verstand van dan ik, is dit nu gemiddeld, juist heel mooi of eigenlijk maar heel gewoontjes?
Weet niet of het een KWPN merrie is maar bij het NRPS is het zo. Ster slaat op de merrie zelf en daarmee heeft ze een zeer goed exterieur en ook goede gangen. Keur worden ze bij 70 punten op de ABOP (moeten ze wel eerst ster zijn ook) en een eerste premie veulen aan de voet, preferent worden ze als 3 stermerries hebben voortgebracht of 2 keurmerries of 1 ster en een goedgekeurde hengst (die telt nl voor 2 stermerries of 1 keurmerrie), prestatie sport is als de merrie zelf Z niveau heeft gelopen, prestatie fok is ze als ze 3 nakomelingen heeft die Z niveau lopen.

Samsam schreef:das ook meer een reactie op whissie

petraaken schreef:Samsam schreef:das ook meer een reactie op whissie
sorry
zie, ik heb er weinig verstand van
Sammie schreef:Maar Reina is dan weer alleen keur en Barla weer alleen ster. Maakt dat dan het papiertje ietsje minder mooi?Als je de moeder van Uptown neemt: Carina, zij heeft alle predikaten die er te halen zijn. elite sport(dr) pref prest. Ze heeft Z2 gelopen, prok die goed was en minst. 3 nakomelingen hebben haar het pref en/of prest predikaat gegeven.
petraaken schreef:Nou Holly je mag geloven dat dat dan een zeer best papier is.![]()
)holly schreef:petraaken schreef:Nou Holly je mag geloven dat dat dan een zeer best papier is.![]()
Dat het er netjes uit ziet, dat zie ik er wel in. Maar ik kan niet inschatten in hoevere dit nou mooi is.
Is dat nou, wel mooi, erg mooi of zelfs ontzettend mooi?
Ik bedoel, hoe ziet een fokker dit? (ben ik namelijk niet)
Dit paard is niet op keuringen voorgesteld, zou dat (op gemiddelde leeftijd) alsnog kunnen of eigenlijk wel interesant zijn?
Als ik heel brutaal mag zijn, wat voor een vraagprijs zou hierbij passen volgens jullie?

Citaat:Nou Holly je mag geloven dat dat dan een zeer best papier is.