[TI] Typisch Tinker?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

IkbenMarije

Typisch Tinker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-07 12:31

Hallo allemaal, ik ben benieuwd of dit typisch tinker is;

Als ik bijvoorbeeld met Hendrik naar de bak loop of gewoon een stukje ga wandelen gaat hij ineens stil staan en is hij niet meer vooruit te krijgen, hij staat er dan rustig bij te kijken alsof het de gewoonste zaak van de wereld is. Nadat ik hem overtuigt heb dat hij toch echt weer verder moet gaat hij weer mee. Dit deed hij eerder erg vaak, nu niet meer zo erg.

Doen jullie tinkers dit ook?

grrr

Re: Typisch Tinker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 14:32

Die van mij doet dit heel vaak of ik er nu op zit, naast sta of ze voor de wagen staat, maar zij doet die omdat ze dingen ziet die nieuw zijn of ze eng vind. Moet soms echt eerst zelf gaan of erg aandringen voor ze gaat, op straat is dat echt lastig. Maar ik heb liever dat ze rustig alles wil bekijken dan op hol gaat toch?

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 14:39

ja gam doet het ook vaak, even zijn omgeving tot zich nemen, goed luisteren, in de verte mijmeren... nadenken. maar of het typisch tinker is betwijfel ik Lachen

Nikita_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 15:05

Romy doet het ook erg vaak, ook altijd eerst rondkijken of er geen gevaar is om door te lopen...

Zou best een oerinstinct kunnen zijn...

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 15:08

hier ook 1, pfff emt geen mogelijkheid vooruit te krigjen en altijd net op een moment dat ik het niet gebruiken kan Tong uitsteken
Vorigek eer was ik met Noa aan het wandelen en toen deed ze het midden op de weg, dus op de ene helft en hal op de andere helft... tja auto's moesten toch even wachten totdat mevrouw weer zin had om te lopen Knipoog

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 15:11

Ik ga echt niet wachten tot mijn Tinker zin heeft om te lopen! Als er iets spannends is geef ik haar best de ruimte om te ontdekken dat het niet eng is, maar anders Whoosh!

Sillief

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 15:13

Ik ken 9 tinkers die ik het nog nooit heb zien doen.
En 6 niet-tinkers die het wel doen. Nagelbijten / Gniffelen

CeesRinko

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 15:16

IkbenMarije

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-07 15:49

Haha grappig dat die van jullie dit ook doen. Misschien doen andere rassen dit ook wel, maar denk dat Tinkers dan op 1 staan bij de top 10 Nagelbijten / Gniffelen

Hendrik doet het echt níet omdat hij iets eng vind. Hij staat daar maar gewoon te staan, en is echt niet vooruit te krijgen.
Zoals vandaag ook.. Ik loop de wei in die aan de bak grenst (zo kom je in de bak) staat hij stil, en bij hem is stil dan ook echt stil. Staat hij je zo stom aan te kijken, en ik krijg m dan echt niet vooruit. Na een paar minuten denkt meneer toch maar weer te gaan lopen. Ik kan echt dóen wat ik wil maar niks helpt om hem vooruit te krijgen. Nu ben ik hem wel sneller voor, maar soms krijgt hij het weer voor elkaar Rolleyes

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 17:08

Hihi, nee, Jessie doet dat geloof ik niet. Het is me tenminste niet opgevallen of wat.

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 17:09

Hm nee die van mij doen dat niet, en hebben het nooit gedaan, (ik geef ze daar trouwens ook niet de kans toe)

Het gaat hier dus eigelijk net als bij Chubby

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 17:29

Lowara doet dit ook. staat ze ineens stil en gaat dan uitgebreid in de verte staren. heel apart, Arwen en Cezanne doen dit namelijk niet.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 17:58

ik heb zelf altijd het gevoel dat ik gam in zijn waarde laat als ik hem dit toesta. dat wil niet zeggen dat ik wacht tot hij klaar is maar bepaal inderdaad zelf, als het te lang duurt, dat hij weer mag doorlopen. je moet hem trouwens eens zien op een buitenritje, als ik hem laat doen waar hij zin in heeft staat hij bij alles en iedereen waar we aan passeren te socializen... geweldige eigenschap vind ik het maar ook lastig haha! Haha!

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 18:50

ginger doet dit ook altijd als ik van de stal naar het zadelhok loop. Ze heeft 2 vaste plekjes waar ze altijd stil gaat staan. Maar mijn beste vriendin rijd een tuiger en die doet dit regelmatig tijdens het buiten rijden.

jacky2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 18:53

Nee macho heeft dat nog nooit gedaan.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 19:12

Mystic doet dat wel eens na het rijden in de bak, heb ik hem helemaal afgezadeld, alles open om terug de stal in te lopen, en dan blijft hij nog een tijdje staan niksen, dan kan ik hem roepen, of een halster omdoen en trekken, maar hij blijft staan. Maar als ik echt wil dat hij meekomt dan doet hij dat toch wel. En als zijn emmer voer dan komt, dan is hij ook zo weer bij mij haha.

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 00:28

Sheek doet het inderdaad ook. Als ik buiten kom, gaat hij altijd even stilstaan, en even kijken of alles nog zo was als hij het had achtergelaten... Haha!

Ik vind het meestal wel handig, omdat ik dan nog half-georganiseerd ben qua cap, chaps, singel, teugels e.d... Heb ik even tijd om de boel op orde te maken Tong uitsteken!

Sidney

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 10:12

ja met het beleren bij de mijne ook als ze het dan niet meer snapte ging ze gewoon stilstaan..

Trice

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 12:57

Och ja... Komt me heel bekent voor!
Vooral als ik haar uit de wei wil plukken. Eerst komt ze dan heel ijverig mee, en ineens de rem erop. En dan krijg je haar dus ook echt niet mee!

En met longeren als ik niet genoeg oplet volgens haar, gaat ze ook op de rem. Zodra ze dan ziet dat ik weer kijk en haar aanmoedig gaat ze weer vrolijk verder.

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 20:04

Prada doet dat nooit
Loopt altijd gewoon normaal mee..

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 14:50

Ja herkenbaar!!! Dat doet Sjim ook! En dan echt helemaal gaan staren in de verte alsof daar iets onwijs spannends gebeurt. En dan na een paar minuutjes loopt hij weer verder alsof er nooit wat is gebeurd. hihi

Wat misschien ook wel leuk is. Gebeurt dit vaker bij import tinkers of tinkers die gewoon in NL zijn geboren?

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 15:51

Chubby schreef:
Ik ga echt niet wachten tot mijn Tinker zin heeft om te lopen! Als er iets spannends is geef ik haar best de ruimte om te ontdekken dat het niet eng is, maar anders Whoosh!

Hier precies hetzelfde. Die van mij doet dat alleen als ze (denkt dat ze) iets engs ziet in de verte. Grote ogen, oren strak naar voren, kop erop en (als het even kan) flink snuiven. In zo'n geval mag ze van mij ook best even kijken want anders is er (onder het zadel) toch geen land met d'r te bezeilen wegens ernstig gebrek aan concentratie Haha!
Maar in andere gevallen: gewoon doorlopen Whoosh!

xsiroccox

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 16:02

Pellie schreef:
je moet hem trouwens eens zien op een buitenritje, als ik hem laat doen waar hij zin in heeft staat hij bij alles en iedereen waar we aan passeren te socializen... geweldige eigenschap vind ik het maar ook lastig haha! Haha!

Nagelbijten / Gniffelen Ik heb dit gezien toen met een rit in Drenthe vorig jaar, ziet er echt heel grappig uit!!! Hij staat idd te socializen, dat is het goede woord!

Bij Siroc heb ik het trouwens nog nooit gemerkt...

Whoops1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 19:03

Pellie schreef:
ja gam doet het ook vaak, even zijn omgeving tot zich nemen, goed luisteren, in de verte mijmeren... nadenken. maar of het typisch tinker is betwijfel ik Lachen

Ooo ik heb er ook zo eentje.. haha..
Moet er altijd wel om lachen!
Hij doet het niet vaak, maar als ik na het rijden terug aankom
bij stal, dan moet hij altijd bovenaan de oprit even stil staan
en is goed omzich heen kijken, en alles goed observeren..
Heeft meneer alles gezien dan loopt hij netjes mee naar stal! Haha!

patrice

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 12:31

Hahahha wat grappig, Mick doet dit dus ook heel erg vaak!
Dan stopt hij gewoonweg en gaat heel rustig om zich heenkijken, en zet dan ook echt geen pas verder, op een gegeven moment moet ik hem echt dwingen om verder te gaan.
En dit is vooral in duin en op strand, hij gaat ook bijna altijd naar wandelaars toe met van die rechtopstaande oortjes "hallo heb je iets lekkers voor me?" en om lekker te tutten Clown
Erg grappig dat andere Tinkies dat ook hebben hahaha.