TR Viktor

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

eekhoornerik

TR Viktor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-07 16:17

Ik heb een nieuw maatje gevonden, een zoon van TR Viktor!

Fahkir is zo'n lief en vriendelijk en vrolijk beestje, geweldig! Hij is 7 en wel ooit zadelmak gemaakt maar verder nooit ingereden. Hij staat sinds vrijdag bij ons op stal en hij had het al meteen enorm naar zijn zin!

Hij is erg vriendelijk en open naar alle paarden en mensen, en hij heeft een koppie om op te vreten! Zo lief :+: !

Wie weet er meer van TR Viktor? Zijn al zijn nakomelingen zo lief en makkelijk? Hij is wel erg klein hoor, 1.48 (schofthoogte) en superrank voor een rus. Fahkir is echt een ponymaatje.

Emme

Re: TR Viktor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 17:17

Misschien kan je hier iets mee doen: www.lesfilsduvent.com!
Dit is de fokkerij waar TR Victor staat! Hij heeft enkele mooie nakomelingen zo te zien!

In ieder geval gefeliciteerd met je nieuwe maatje! Hopelijk heb je nu meer geluk!
Veel plezier ermee!

Groetjes,
Emmely

Sigrid72

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 23:28

TR Viktor staat vooral bekend om de mooie hoofdjes die hij levert. De body moet je er dan wel bijnemen Lachen
Veel plezier met je nieuwe maatje !

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 10:23

ja ik weet ook niet zoveel over viktor zn nakomelingen, inderdaad staat ie bekend om de mooie koppies! zelf heeft ie ook een prachtige hoofd met prachtig mooie ogen. nou meid, heel veel plezier en geluk met je nieuwe paardje, dat je nu meer geluk met hem hebt en dat je er veel langer van mag genieten! en snel foto's posten, we zijn erg benieuwd..

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 10:35

van harte gefeliciteerd met je nieuwe maatje *D (foto`s... :D )

toeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 10:46

gefeliciteerd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ben ook benieuwd naar fotos Pling

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-07 12:47

Ik ga snel goede foto's maken, wat ik heb is namelijk niet leuk! Hij staat al wel in mijn profiel maar de foto is erg onduidelijk.

Het is echt een supersnoepje!

Dhakar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 19:37

Gefeliciteerd met Fahkir, en heel veel plezier met hem! Hij ziet er ontzettend leuk uit!

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 11:02

Wat leuk !! Toch een nieuw maatje.

Heel veel succes met hem...
Hoe ben je hem tegengekomen? toch maar door blijven zoeken??

foto's!!!

mokary

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 11:14

gefeliciteerd met je nieuwe paard.
ik heb hem ook te koop zien staan maar ik vond hem op de foto broodmager net als de merrie die door de zelfde persoon te koop werd aangeboden. mager is anders als zoals jij zegt "superrank".
hij zal straks wel met de juiste voeding en verzoriging zwaarder worden. dan heb je er zeker een leuk paard aan.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-07 14:25

@mokary: Hij is niet broodmager. Hij is wel klein en rank voor een Rus. Hij doet eerder aan als een Egyptische arabier.

Hij heeft natuurlijk 7 jaar niets gedaan en ook totaal geen spieren (zijn kont stelt geen reet voor zeg maar). Hij staat nu op 2 kilo brok en flink wat kuil.

Ik heb hem via marktplaats uiteindelijk gevonden en zag zijn oogjes en dacht "die is echt lief!!" en ja hoor hij is echt superlief en vrolijk!

Ze zijn bij vorige eigenaar wel enigzins verwaarloosd (stonden op ministalletjes met tralies zonder enige bodembedekking). Maar als hij straks bereden wordt en beter in zijn body zit wordt het een mooi paardje!

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 11:08

Gefeliciteerd met Fahkir

beautyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 15:35

ook wij zijn toen na dit paardje gaan kijken en hij is twee dagen bij ons geweest, een heel lief dier maar jammer genoeg klinisch niet correct. Heb hem met spijt in het hart terug afgeleverd bij die man, want zo'n thuis verdiende hij niet. Hopelijk heeft hij nu een goede thuis!!!

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-07 15:44

ik heb je pb't....bij mij is hij wel goedgekeurd.

gerritje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 18:49

een keuring is ook een moment opname. heb wel vaker paarden af en later toch weer goedgekeurd zien worden. vaak op bijv. kreupelheden

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 18:51

ja en zeker buigproeven bijvoorbeeld zijn erg onbetrouwbaar.. belachelijk dat mensen op een buigproef een paard afwijzen..

beautyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 21:04

het ging ook niet om de buigproef waar hij niet op doorkwam, hij was voor ons gebruikdoel gewoonweg niet geschikt omdat hij op de kleine zachte volte na een tiental minuten onregelmatig op zijn achterbenen liep, maar ik hoop dat ook voor jou dat dit een momentopname was en ik wens je ook van harte plezier met dit dier

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-07 10:07

Ik heb het er gister over gehad met iemand omdat ik best geschrokken was.

Bij mij is er maar 10 minuten gelongeerd omdat hij totaal geen conditie heeft en tevens geen spieropbouw. Hier heeft de DA rekening mee gehouden.

Bij de keuring van Beautyke is er gelongeerd op een kleine zachte volte, wat natuurlijk superbelastend is voor een paardje zonder enige conditie en spieropbouw. Het kan zijn dat hij daardoor steeds onregelmatiger is gaan lopen (door gebrek aan conditie en spieren in de achterhand).
Aangezien Beautyke hem wou gebruiken voor endurance is hij daarop afgekeurd. (neem ik aan) Wellicht dat hij er goed doorgekomen was als hij in goede conditie was geweest.

Ik heb hem laten keuren met als doel recreatie, wellicht dat die keuring minder streng is geweest? Zoals ik al schreef hebben wij max. 10 minuten gelongeerd omdat hij dus totaal geen conditie heeft en geen spieren. De DA wou hem niet overbelasten.

Volgende week komt mijn eigen DA om hem te onderzoeken op wormen etcetera dan leg ik dit ook voor aan hem.

mokary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 10:30

uiteraard kijken ze bij een keuring met als doel endurance kritischer als bij doel recreatie. bij een keuring longeren ze haast nooit langer dan 10 min. zeker als het paard geen conditie en spieropbouw heeft. het lijkt mij logies dat ze door de vermoeidheid minder gaan lopen. echt kreupelen is natuurlijk een heel ander geval. conditie moet langzaam worden opgebouwd en zoals ik eerder al noemde had dit paard ook niet de juiste voeding in zich om daar energie uit te putten voor het harde langdurige werk. maar daarom kan het nog zeker wel een goed recreatie paard zijn, de prijs was daar natuurlijk ook na!

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 17:42

Ben ik nog steeds benieuwd naar de foto's!!

Ik zou me ook niet teveel zorgen maken om de 'afkeuring' bij Beaytylke.
Ik ken een meisje wiens paardje als slachtpaard bestempeld werd omdat hij zwaar hoefbevangen was. Ze kan geen endurance meer rijden, da's waar, maar ze is nu 4 jaar verder en heeft nog ontzettend veel plezier met hem, rijdt heerlijk buitenritten, doet dressuur en paardje is gelukkig...
Wsl heeft jouw aanwinst gewoon last gehad van zijn conditie, als ze mijn vragen 10 minuten te rennen in zwaar zand ga ik ook manken, kan ik je nu al voorspellen...

Ik zou mijn paardje dan eerder laten rontgenen om zeker te weten of het kwaad kan...

Maar nogmaals, waar blijven de foto's nou... ;)

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-07 21:39

Ik ga morgen fotos maken (dan schijnt de zon!!)!! Ik heb vanmiddag met hem gewandeld in het bos en hij vond het erg leuk! En hij is zoo braaf en relaxed!! Echt een scheetje!

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 22:21

Gewoon genieten, geleidelijk trainen in zijn mogelijkheden.(In de endurance zijn er paarden die door anderen zijn opgegeven , of als hopeloos werden bestempeld, GROOT geworden) Gewoon door goede verzorging , training en een goede combinatie met ruiter.

Sigrid72

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 23:41

Het was misschien tactischer en beleefder geweest indien de opmerking van Beautyke per PM geleverd was, ipv hier op het forum te leveren. Een klinische test is nog steeds een momentopname, en de gebruiksdoelen en veeartsen verschillen. Ik heb al genoeg paarden gezien die bij de ene DA wel goedgekeurd worden en bij de andere niet.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-07 21:47

ik ga me er ook geen zorgen meer over maken! Ik leg het nog even voor aan mijn DA deze week en ik til er niet te zwaar aan.

PS voor de nieuwsgierigen: foto's Fahkir in het bos in mijn profiel!

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 21:51

schatting ding zo te zien hoor! lekker van genieten