VantheMan

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

marike04

VantheMan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-07 20:16

Weet iemand waar Van the Man is gebleven?
Vorig jaar stond ie bij Holkenbrink in Münster, op dit moment kan ik hem nergens meer vinden.

Ik ben zelf niet meer actief in de paardenwereld,maar ben erg benieuwd naar de carriere van deze hengst. Ik kom uit dezelfde stal als dit paard en heb heel wat paarden uit de moederlijn van deze hengst van dicht bij meegemaakt.

Toen ik afgelopen jaar hoorde dat ie in Ermelo mee zou doen ben ik gaan kijken. Eerlijk gezegd stond ik stomverbaasd toen ik de beoodeling van de commissie hoorde...wat is er misgegaan op weg van Vechta naar Ermelo?

Anyway, heel graag zou ik meer te weten over de 1ste veulenjaargang en over de huidige standplaats van deze hengst... wie weet er iets?

Poehee

Re: VantheMan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 21:00

Mijn buurman heeft er een van Van The Man x Mondriaan een merrie veulentje van vorig jaar. Moet je maar ff kijken op www.coomans.nl en dan staat de foto onder de foto's van bezoek aan Edward Gal en dan helemaal naar beneden scrollen.

crabbybitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 11:59

@ marike..je hebt een pb.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 12:51

Bokster Levy heeft er ook eentje van VAn the Man gehad ofwel Samsam eens er naar vragen. Weet niet of ze die nog hebben ja of nee.

Mr_PLH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 12:54

Volgens mij vielen zijn veulens zeker niet tegen! Alleen moet je het karakter afwachten...

Fardau84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 16:20

De merrie die ik rijd heeft afgelopen zomer een veulen van deze hengst gehad. Ik wil je wel wat foto's pb'en....

crabbybitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 22:59

marcolemar schreef:
Volgens mij vielen zijn veulens zeker niet tegen! Alleen moet je het karakter afwachten...

Tssss,met het karakter van dit paard is niks mis!!!Het is een goed opgevoed paard,super te rijden maar die wat spastisch werd van de ruiter die hem reed tijdens de hengstenkeuring... Boos!

Mr_PLH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 23:37

crabbybitch schreef:
marcolemar schreef:

Tssss,met het karakter van dit paard is niks mis!!!Het is een goed opgevoed paard,super te rijden maar die wat spastisch werd van de ruiter die hem reed tijdens de hengstenkeuring... Boos!

Het KWPN heeft het karakter imo goed kunnen beoordelen in die 70 dagen test. Hij heeft blijkbaar niet het karakter waar het KWPN naar opzoek is.

Dit zal zo zijn redenen hebben. Knipoog

crabbybitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 09:41

Ik heb niet zo heel veel zin om het in dit topic te hebben over het kwpn.
De topicstarter heeft wat vragen over Van the Man.Ik maak de hengst dagelijks mee en al meer dan 70 dagen!Ik kan uit ervaring vertellen dat er met zijn karakter niets mis is!!!Hij loopt tussen hengstige merries en pony's en hij heeft nog nooit iets vervelends gedaan!!!!Wij hebben meerdere hengsten op stal en hij is geen andere hengst dan de anderen..

hananya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 08:28

crabbybitch schreef:
Ik heb niet zo heel veel zin om het in dit topic te hebben over het kwpn.
De topicstarter heeft wat vragen over Van the Man.Ik maak de hengst dagelijks mee en al meer dan 70 dagen!Ik kan uit ervaring vertellen dat er met zijn karakter niets mis is!!!Hij loopt tussen hengstige merries en pony's en hij heeft nog nooit iets vervelends gedaan!!!!Wij hebben meerdere hengsten op stal en hij is geen andere hengst dan de anderen..

Waar staat hij nu dan? Heb al even niet meer van hem gehoord...
En volgens mij heeft het KWPN ook wel (schoorvoetend) toe gegeven dat ze de hengst wel iets consequenter hadden kunnen aanpakken en het dan niet zo was geëscaleerd... Knipoog
Ik heb m in Duitsland gezien en er een veulen van gefokt bij een Salut-merrie.
Gitzwart en een klein sokje. De merrie geeft niet zulke makkelijke veulens, dus we knepen m best wel toe hij zo lastig "bleek" te zijn...
Echter is het één van de liefste veulens geworden die ik van die merrie gezien heb. De mensen van wie ze nu is, zijn er ook helemaal gek van.

crabbybitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 08:54

Van the Man is eigendom van Moorland stables en staat in Gorssel.Ik ken nu ook een paar nakomelingen van deze hengst en het zijn stuk voor stuk bloedmooie en lieve veulens!!

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 09:41

hananya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 11:07

crabbybitch schreef:
Van the Man is eigendom van Moorland stables en staat in Gorssel.Ik ken nu ook een paar nakomelingen van deze hengst en het zijn stuk voor stuk bloedmooie en lieve veulens!!

Oh oké...

Die Salut merrie is namelijk een Oldenburger merrie, dus daar is het veulen ook gewoon ingeschreven. Ik duitsland zijn ze ook wel gek van Van the Man. Op de keuring waren er meerdere veulens die geprimeerd werden, waaronder de VtM x Salut.
Een mooi, heel veel ras en adel vertonend en zeer fijn bewegend veulen.

En ook nog eens de juiste kleur... Haha!

Poehee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 13:00

Ik ben ook helemaal weg van hem hoor, misschien gaan we hem gebruiken op onze Oscar merrie.

Fardau84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 14:24

Het veulen van de merrie die ik rijd is ook een super lief en makkelijk veulen! Ze is nu heel donker bruin met 4 lage gelijke witte voetjes en een kolletje....

marike04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-07 17:48

Hoi allemaal,
Wat een drukte op deze topic. 'Had ik helemaal niet verwacht toen ik mijn zoekvraag stelde. Erg leuk om alle reacties te lezen en te zien waar de veulens lopen. Mijn achterban in Ostfriesland zal heel blij zijn met het nieuws dat de hengst goed terecht is gekomen en dat hij nog een kans krijgt...

Moge hij een mooie sportcarriere tegemoet gaan en allemaal kleine (en grote) toppers achterlaten !
Knipoog

Hypo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 08:45

crabbybitch schreef:

Door wie wordt hij nu getraint? Het zou mooi zijn als hij in de sport of hengstencompetitie te zien is. Dan kan het beeld dat is blijven hangen van de 70-dagentest bijgesteld worden. Veel mensen hadden hem al op de lijst staan om mee te dekken, wij ook. Maar door het verrichtingsonderzoek toch wat kopschuw geworden.

We hebben ook een paar Oldenburgs gebrande merries dus dat is geen probleem. Zou leuk zijn om wat Fürst Heinrich bloed in Nederland te hebben.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 09:21

marike04 schreef:

Toen ik afgelopen jaar hoorde dat ie in Ermelo mee zou doen ben ik gaan kijken. Eerlijk gezegd stond ik stomverbaasd toen ik de beoodeling van de commissie hoorde...wat is er misgegaan op weg van Vechta naar Ermelo?

dat ben ik nu ook heel benieuwd naar

bonaparte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 10:08

unamie schreef:
marike04 schreef:

dat ben ik nu ook heel benieuwd naar

dat is er misgegaan..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 12:26

Hij heeft in Vechta een prima rapport gekregen. Ik heb hem destijds bij de show van eurocommerce gezien, voor hij naar de verrichting ging. En kreeg niet het idee dat het een lastig paard was. Opvallend vind ik echter dat de laatste jaren er wel veel hengsten lastig zijn bij het verrichtingsexamen………en zoals vaker gezegd word: Paarden worden niet lastig geboren maar lastig gemaakt en ik denk dat het bij Van the Man wel op zijn plaats is.

Qua kwaliteit vind ik het persoonlijk geen aparte hengst en de nakomelingen die ik gezien heb vond ik zozo………wel in je achterhoofd houdend dat je uiteraard nog heel weinig ervan kan zeggen, gezien het feit dat hij niet veel merries heeft gehad en waarschijnlijk ook niet de beste kwaliteit aan merries.

Het was achteraf verstandiger geweest als ze die hengst nooit hadden aangeboden bij het kwpn.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 12:31

Daar stond ik dus van te kijken dat een hengst die in Duitsland zijn proeven goed heeft doorstaan nu plots bij het KWPN lastig te rijden zou zijn. Verward

Poehee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 17:17

Ben zo 'blij' voor het KWPN dat hun allemaal 'fijne' brave hengsten nemen. Stelletje corrupte en kortzichtige lui. Nemen alleen maar wat hun past, of goed uit komt. HAHAHA laat me niet lachen. Nee hoor hun oordeel doet voor mij niet mee, en heeft zeker mijn mening niet doen veranderen over deze topper!!!

zeanine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 18:33

Ik heb dit jaar een merrieveulen van Van the Man gezien uit een elitemerrie van Jazz, ja gewaagde combinatie zou je zeggen. Maar deze fokkers waren het ook heel duidelijk niet eens met het KWPN en hebben gewoon gekeken naar zijn resultaten in Duitsland.

Het veulen was een erg mooi veulen en is voor een mooi bedrag geveild op de brabantse veulenveiling.

Zelf heb ik me niet echt verdiept in de hengst, maar ik vind het wel vreemd dat een hengst die het in Duitsland goed heeft gedaan hier dan ineens een "lastig'' karakter heeft.

Hypo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 19:18

Hypo schreef:
Door wie wordt hij nu getraind? Het zou mooi zijn als hij in de sport of hengstencompetitie te zien is. Dan kan het beeld dat is blijven hangen van de 70-dagentest bijgesteld worden.

Maar weet iemand wat er nu met hem gebeurt? Wordt hij nog getraind of is hij nu alleen voor de dekdienst bestemd? Dat laatste zou ik niet verwachten van Eurocommerce/Moorland. Maar wel gek dat niemand meer wat ziet of hoort.

marike04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-07 20:05

hij wordt getraind, heb ik begrepen.
Laatst bijgewerkt door marike04 op 09-01-07 20:26, in het totaal 2 keer bewerkt