We doen ook lessen daarvoor, maar ook voor de basis van de andere gangen.Meestal oefen ik het tolten op het lange pad, dat is lekker rechtuit en kan ze goed snelheid maken en dat is gewoon fijner. Ik rijd natuurlijk ook weleens in de bak het is een grote dressuurbak, afmeting heb ik even geen idee van. Op de lange zijde tolt ik dan meestal maar als ik dan de "bocht" wil nemen (korte zijde) dan merk ik soms dat een beetje onregelmatig word. Meestal stap ik de korte zijde en tolt ik op de lange zijde weer aan. Maar goed dan kan ze natuurlijk geen goede snelheid maken. Is het nou moeilijker voor ze om in een kleine bocht zuiver te blijven tolten?
Op de ovaalbaan heb je daar natuurlijk geen last van, die bocht is heel groter maar jullie begrijpen me wel.

Mijn vraag dus: Kunnen ze nu in de bak niet op de kortzijde in de bochten tactzuiver blijven omdat het te scherp is? Of is het een kwestie van training?
groetjes Kimmy
( en maar hopen dat ze nog wil draven, als ik een hele tijd aan het tolten was, wou die van mij niet meer draven
)

Suc6 Kimmy
:) ) waren van die stukjes hout ik weet niet hoe dat heet..heel simpele naam, ligt op 't puntje van me tong :p maar toen kon ie dus niet zo goed tolten, en op harde grond, of idd leemzand zand wel