Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
nils schreef:in het wild werden ze toch ook niet apart gezet!!?...
ktink schreef:Zijn er ook mensen die goede of minder goede ervaringen ermee hebben met een paard die in het land bevalt tussen andere paarden?

) zenuwpilletjes ,een rustig oerpaardje zou zo stom zijn denk ik.
Succes ermee!
Mijn merrie is ook drachtig, ook in april uitgerekend. Ik laat haar gewoon op stal.

Cristina schreef:Ik heb vroeger ook een merrie(kudde) gehad waarvan er eentje in de wei wilde gaan bevallen. Wat een kermis erom heen, de hele koppel liep te rennen en te snuiven. Terwijl de(inmiddels nerveuze) merrie wilde veulen heb ik haar er toch gauw uitgehaald en in de buitenbak ernaast laten veulen. De hele kudde werd rustig en keek toe achter de afrastering. Na ze een dag vanachter de draad kennis hadden gemaakt ging ze de wei weer in.Een dominante merrie probeerde toen toch haar veulen te jatten. En dreef de merrie richtig slootkant om haar vervolgens het water in te meppen en met het onthutste veulen er vandoor te gaan.Ik heb ook meegemaakt dat aan het eind van de dag 2 moeders hun veulens hadden "geruild" per vergissing.Het waren wel NRPS ers () zenuwpilletjes ,een rustig oerpaardje zou zo stom niet zijn denk ik.
Hou het gewoon in de gaten...de ervaring leert! Succes!!
)