Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

waterloo schreef:Dank jullie wel! Kan de moeder dan een roan zijn, want die zag er valk uit. Ze was s'winters wel wit. En werd dan zomers weer valk.

Myukii schreef:Meavy, Roans worden in de winter juist donkerder, niet lichter. Als de hengst dus geen roan is, en de moeder in de winter lichter wordt, is de merrie ook geen roan, en is er geen enkele kans dat het veulen wel roan is.
Ik denk inderdaad Sabino, Rabicano kan inderdaad ook, maar op de foto's zie ik wel vlekjes, maar niet bij de liezen, en niet bij de staart (voor wat ik kan zien), en wel op de hals. Ik dacht dat een Rabicano juist altijd witte vlekken had bij de liezen, oksels en staart?
shemar schreef:Myukii schreef:Meavy, Roans worden in de winter juist donkerder, niet lichter. Als de hengst dus geen roan is, en de moeder in de winter lichter wordt, is de merrie ook geen roan, en is er geen enkele kans dat het veulen wel roan is.
Ik denk inderdaad Sabino, Rabicano kan inderdaad ook, maar op de foto's zie ik wel vlekjes, maar niet bij de liezen, en niet bij de staart (voor wat ik kan zien), en wel op de hals. Ik dacht dat een Rabicano juist altijd witte vlekken had bij de liezen, oksels en staart?
Mijn hengstje is ook zomers donkerder en in de winter wordt hij tegen het witte aan en dan verkleurd hij weer terug naar donker.
Citaat:Ik ben wel heel benieuwd naar zijn voorjaar kleur na de winter vacht wisseling! Dan pas kan je zijn echte kleur vaststellen