Ik zoek nakomelingen van Naturel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Paint_Lover

Ik zoek nakomelingen van Naturel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-06 15:09

Hallo, ik ben al 3 jaar trotse eigenaar Haha! van Lorenz(o) zijn afstamming is Naturel x Overste.

Ik zou graag met andere mensen in contact komen die ook een afstamming van Nauturel hebben om te kijken of er overeenkomsten zijn.

Groetjes

Vajramani

Re: Ik zoek nakomelingen van Naturel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 22:02

Viennanova haar zusje heeft een Naturel merrie.
Heeft inmiddels al meerder keren z gelopen
Mischien dat je viennanova eens een pm kan sturen.

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 04:07

Wij hebben enkele jaren geleden een nakomeling van Naturel gehad en wel een hengst uit een Blanc Rivange-merrie dus niet het makkelijkste bloed en nog nooit en nooit meer zo´n fijn makkelijk paard gehad.

Kenmerken van een Naturel is zowieso een lang hoofd en eenvoudig model maar een super karakter met een super mentaliteit voor de sport.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-06 09:24

Bedankt voor jullie reacties. . .
@ Vajramani: Ik zal viennanova wel een keer een pm sturen
@ Krackertje: Klopt ze hebben idd een vrij lang hoofd, die van mij is ook super knuffelig en doet echt zijn best met de wedstrijden.

Odie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 19:32

Heej das toevallig.. Ik heb vier jaar lang een Naturel x Overste gereden. Helaas is hij deze zomer overleden. Ik mis hem echt vaak. Heb veel met hem bereikt en hij had zo'n speciaal karakter! Zo één vind ik er niet snel meer.
In mijn profiel staan foto's van hem.

Er zijn zeker overeenkomsten, helemaal omdat ze ook dezelfde moedersvader hebben. Allebei een lang hoofd en flinke voeten dr onder. De aftekening op het hoofd is ook bijna identiek, alleen die van mij had een scheve bles. Die van jou heeft ook iets grover beenwerk zo te zien.

Heb snel even op paardenfokken.nl gekeken, maar ze komen niet uit dezelfde moederlijn voor zover ik kan zien.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-06 13:02

@ Odie: bedankt voor je reactie, ik zie wel veel overeenkomsten met die van jouw... Jammer dat hij overleden is.
Die van mij is erg werkwillig (normaal gesproken) maar de laatste weken gaat hij steeds vaker in staking. Hij heeft altijd M gesprongen en ik ben hem nu om aan het schakelen naar dressuur, dit gaat eigenlijk best goed.
Zijn beenwerk is niet zo erg grof maar het toont wel grof, en ja die van mij heeft ook van die flinke voeten eronder staan.

LoisenLouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 18:10

Ik heb een Nuprimus x Naturel Haha!

LoisenLouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 22:57

Lekker dat er niet gereageerd wordt als ik een antwoord op de vraag neer zet Gaaaap

Odie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 23:57

tsjah TS is blijkbaar niet zo enthousiast

apenstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 17:31

naiade

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 01:13

Naiade is van Gouverneur en Gouverneur is van Naturel

mikeeloverr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 18:49

een vreindin van mij heeft en afstamming van Naturel. (is geen bokker!) Die pony doet het echt heel goed! is jammer genoeg wel vroeger mishandelt Huilen

Loopt nu M1 dressuur met de wp's voor de M2 en is afgevaardigt naar de brabantse kampioenschappen!

groetjes Lysanne

Odie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 20:36

Femmy schreef:
Ach jee Odie is wist niet dat je de Naturel verloren hebt... Ach gut Triest hoor en zo snel las ik in je profiel.

Ik heb ook een Naturel... Nog een paar daagjes en dan wordt hij 20..

We hebben hier al eens een topic over gehad...
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=22&t=474969&hilit=

Ja Huilen Hij is heengegaan...

Hoe is het met jou Naturel?

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-06 12:14

Sorry dat ik niet eerder geraeageerd heb, maar ik heb het super druk. . . zal vanaf nu proberen wat meer te reageren.
Heb op dit moment wat problemen met die van mij, hij doet echt maf en de DA kan niets vinden dus we wachten het maar even af.
Groetjes

apenstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 10:32

Odie schreef:
Femmy schreef:
Ach jee Odie is wist niet dat je de Naturel verloren hebt... Ach gut Triest hoor en zo snel las ik in je profiel.

Ik heb ook een Naturel... Nog een paar daagjes en dan wordt hij 20..

We hebben hier al eens een topic over gehad...
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=22&t=474969&hilit=

Ja Huilen Hij is heengegaan...

Hoe is het met jou Naturel?

Zonde hoor...

Die is in zijn kop nog 3 maar zijn lijf trekt dat niet helemaal meer.
Hij heeft inmiddels wat gebreken. Desondanks blijft opa doordouwen en moeten we hem tegen zichzelf in bescherming nemen. Dat vind ik het grootste kenmerk van de meeste Naturellen, ze blijven vechten.

Ik rijd hem dagelijks met veel plezier. Alleen hij kan wel eens echt lopen donderen en dan ben ik minder gelukkig met hem. Heb nu voor de zekerheid een bokriempje aan m'n zadel Koe

Feetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 21:55

Wij hebben een merrie gehad van Naturel x ... (compleet vergeten Haha!), ze kon een schat zijn maar tegelijkertijd ook een echte merrie die precies deed waar ze zin in had.
Dat hield in dat mevrouw bijvoorbeeld op buitenrit ineens stilstond en geen kant meer op ging..
Karakterpaardje dus Tong uitsteken

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 22:04

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 10:49

Mijn paard is een wagenaar x bentley x natural
het zit dus ver weg

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-07 15:53

@feetje: bijj de fokker van mijn naturel staat nog een volle zus en dat is al een kreng als ze op stal staat, als je niet oplet heeft ze je zo te pakken...

sorry dat ik niet eerder heb gereageerd maar mijn paard heeft dankzij een nieuwe deken een dekenallergie gekregen, dit houdt min of meer in dat hij heel zijn rug en zij open heeft liggen. ik ben nu bijna de hele dag bezig om de wonden schoon te houden en volgens de DA duurt het nog wel even eer ze weg zullen zijn.

omaxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 09:47

dblijham

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 22:39

De moeder van mijn bonte was een Purioso X naturel, zit dus redelijk ver weg. Die van mij is een heerlijk paardje, goudeerlijk en wil graag werken maar ze mag wel graag even donderjagen met je voor ze aan het werk gaat.

Esther_20

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 12:04

a.s. vrijdag laat ik een merrie vadonja x naturel keuren, ik heb er nu 6 keer opgereden, en het gaat steeds beter, we moesten wel aan elkaar wennen...aangezien ze vrij voorwaarts is en ik de neiging heb de rem erop te zetten. Voor zover ik haar ken is ze goud eerlijk maar wel een paard met karakter, als ik iets doe wat zij niet begrijpt gaat ze gewoon stil staan, maar als ik doe wat ze wel snapt voert ze het super uit en ze leert super snel pakt heel gauw dingen op, ze is heel donker bruin met een iets groot hoofd. kunnen jullie iets vertellen over de karakter eigenschappen die naturel "doorgegeven" heeft aan jullie afstammelingen?

Odie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 12:52

hmmm vadonja x naturel... ?

Je bedoelt waarschijnlijk een Naturel uit Vadonja. Heb het ff opgezocht en Vadonja is een Jorisxx x Duc de Normandie.

Naturels zijn goeie sportpaarden met een heet karakter, groot hoofd en grote voeten. Vaak niet heel makkelijk te rijden, maar als je de gebruiksaanwijzing hebt gevonden gaan ze voor je door het vuur.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-07 18:34

ik ga met odie mee.... mijn naturel 'heeft wel niet zo'n heet hoofd maar een gevruiksaanwijzing zeker, momenteel doe ik niet veel met hem omdat ik door een lelijke val mn middelvinger heb gebroken (okt '06) en nu moet ik er aan geopereerd worden. Mn vertrouwen is nu dus een beetje weg en meneer maakt daar graag misbruik van en dus doe ik merendeels grondwerk met hem....
Sorry dat ik niet zo vaak op dit topic ben, maar wegens familie omstandigheden zit ik de laatste tijd niet erg vaak meer achter de pc....

apenstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 08:58

@ Randie en Omaxje. Wat leuk Claire is een volle zus van onze Falco. Lachen