Hoe manen het beste beschermen tegen kinderen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Hoe manen het beste beschermen tegen kinderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 18:14

Zoals de titel al luid, hoe kan ik de manen van mijn shetlander het beste beschermen tegen kinderen?

Hier even een stukje verduideliking over de situatie zodat jullie weten hoe ik het bedoel:

Sedderick (mijn shet) staat in de wei bij een kudde andere shetlanders en is de enigste shet die uberhaubt manen heeft (andere hebben exceem of zijn al met de schar onder handen genomen door de kinders..) en ook nog lekker bij je blijft staan en zich zo laat pakken, de andere zijn wat meer angstig op de veulens na..
Nou ligt die wei dus midden in een park vlakbij een woonwijk en de enigste die in de wei mogen zijn ik en de eigenaar van de wei + andere pony's..

Nu heeft Sedderick manen tot op zijn knieën en om die zo lang te houden heb ik ze dus dag en nacht in de vlecht zitten mede doordat de wei niet voorzien is van stroomdraad.. En er zijn dus kinderen die ondanks alle verbodsbriefjes toch de wei ingaan en Sedderickje zijn vlecht er telkens weer uithalen.. Het is een tijdje goed gegaan maar nu begin ik er toch echt moedeloos van te worden Verdrietig

Ik weet echt niet meer wat te doen en jammergenoeg ook niet wie die kinderen zijn.. Ik sta nu op het punt om Sedderick ergens anders te stallen alleen is het stallingsgeld een probleem aangezien alle andere mogelijkheiden van stalling minstens 3 keer zo duur zijn als dat deze wei waar hij nu staat, en met de wei en eigenaar van de wei is verder niks mis, in tegendeel juist.. alleen die rot penny's!!

Weten jullie mischien nog oplossingen? Ik wordt er echt helemaal moedeloos van, wete gewoon niks meer wat te doen... Verdrietig

m1992

Re: Hoe manen het beste beschermen tegen kinderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 18:17

mm das echt stom zeg!
Misschien even een nog duidelijkere brief met reden waarom ze in een vlecht zitten en dat er niemand in het hek mag komen..
Of uhm. Een slot op het hek maken, waarvan alleen jullie de sleutel hebben.. ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 18:23

dat is het probleem juist, het hek zit al op slot en alleen wij hebben de sleutel ervan, maar de kinderen klimmen er dus gewoon overheen, en overal wara je tegen de wei aankijkt zie je al briefjes met een overduidelijke tekening en tekst in reuzen lettrs dat het verboden is.. ook hangt er al een briefje met dat wij heen verzorgsters hebben en die vlecht er niet zonder reden inzit.. maar ik weet gewoon echt niet meer wat te doen.. als ik zelf door de wei loop zie ik mensen altijd wel aqrgwanent kijken maar NIEMAND zegt er wat van terwijl er maar weinigen zijn die weten dat die pony van mij is en ik dus de wei inmag!

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 18:33

pff wat een drama zeg.......
zou niet weten wat je moet doen..
Is er niemand in de buurt die er een oogje op kan houden?

mariska12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 18:36

* zag je foto's op profiel .. snap wel dat je die manen niet kwijt wil !!! Bloos!

Noesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 18:36

Kan je er geen stroomdraad bij zetten?
Eentje die ook boven en naast het hek langs gaat en verder gewoon rondom in de wei?
Dan zullen de kinderen er niet meer langs durven..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 18:38

Noesie schreef:
Kan je er geen stroomdraad bij zetten?
Eentje die ook boven en naast het hek langs gaat en verder gewoon rondom in de wei?
Dan zullen de kinderen er niet meer langs durven..

wil de eigenaar van het land niet, dan moet er ook weer zo'n aperaat komen enzo.. ikd acht zelf ook al daraaan en dan ook stroom op het hek te doen maar dat feestje gaat dus niet door, ook niet op mijn kosten..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 18:39

MissToseland schreef:
pff wat een drama zeg.......
zou niet weten wat je moet doen..
Is er niemand in de buurt die er een oogje op kan houden?

was het maarw aar iedereen staat erbij en kijkt erna maar niemand zegt er wat van!

Bokkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 18:42

Over het hek kun je zo klimmen ook al zit er een slot op!
Misschien toch stroomdraad boven het hek en de andere doorgangen?

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 18:43

Hoe weet je dat het kinderen zijn?
Is er geen mogelijkheid dat hij het zelf doet?
( Ergens blijven haken etc. )

Duvel91

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 19:01

En een draadje spannen en dan een bordje met stroomdraad erop doen? Dus dat het lijkt alsof er stroom op staat (ik neem aan dat ze niet gaan voelen of dit ook werkelijk zo is).

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 19:05

Mijn eerste keuze zou zijn een flinke dosis stroom op 't hek, maargoed. Misschien een keertje lang in een hoekje verstopt blijven zitten tot er kindjes de wei in lopen en die dan een verschrikkelijke rotschop geven. Of anders een nette brief schrijven naar de buurtbewoners dat er blijkbaar kinderen aan je pony's zitten en dat je dat absoluut niet grappig vind?

_Blacky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 19:06

wauw wat een mooie manen.
miscchien camera's op hangen?

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 21:39

Inderdaad prachtige manen. Ik zal er een waarschuwingsbordje bij maken.

En er een bordje 'camera bewaking' bij zetten. Misschien helpt het.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 22:24

Posten bij de wei van half 4 's middags tot een uur of half zes. Dan zijn de meeste pennymeisjes aktief. Op woensdag moet je wat meer geduld hebben.
Koop bij de welkoop gewoon wat bordjes met Pas op schrikdraad, dat geloven ze al snel

Peachy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 08:30

De hierboven genoemde tips zijn heel goed. Graag wil ik nog toevoegen: Probeercontact te leggen met de buurt bewoners en vraag dan of ze een oogje in het zeil willen houden.
Zo heb ik het ook gedaan en sinds die tijd geen last meer gehad.Succes!

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 09:30

Koop een camera en hang die op (neppe Haha! )

Op een keer gaan waken, Niet opvallend, en als je ze ziet aanspreken. Door een van deze redenen (kinderen die via hekken in de wei klommen, door schrikdraad !) ben ik verhuist.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 09:54

Peachy schreef:
De hierboven genoemde tips zijn heel goed. Graag wil ik nog toevoegen: Probeercontact te leggen met de buurt bewoners en vraag dan of ze een oogje in het zeil willen houden.
Zo heb ik het ook gedaan en sinds die tijd geen last meer gehad.Succes!

dat doen we al en na aanleiding van dit: viewtopic.php?f=12&t=689944&p=20483482#p20483482

is de politie ingeligt en de krant gebelt en gaan we briefjes met schrikdraad ophangen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 09:55

napie schreef:
Posten bij de wei van half 4 's middags tot een uur of half zes. Dan zijn de meeste pennymeisjes aktief. Op woensdag moet je wat meer geduld hebben.
Koop bij de welkoop gewoon wat bordjes met Pas op schrikdraad, dat geloven ze al snel

dta is een goede tip, de welkoop!

Maaik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 15:07

Van die verhalen die ik allemaal hoor, had ik ALLAAANG de stap gezet om naar een stalling te gaan, dan maar duurder. Maar je pony is er wel beter af.
Het welzijn van mijn pony gaat dus echt wel boven het geld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 15:11

dat klopt, maar dan is hij de enigste shet, en heb ik geen geld mocht er een keer een DA nodig zijn..

Acqouy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 20:11

hier een paar tips!!!

-Verstandigekinderen inschakelen die de ponys goed in de gaten kunnen houden en tege jou kunne zeggen wie het gedaan heefd!
- prikkeldraard plaatsen maar wel zo plaatsen dat jou pony geen gevaar kan lopen!
-Waakhond:p
-een Felle pony in de wei plaatsen die aan jou gewend is mr andere mensen niet toelaat in de wei en dan gaat slaan en trappe!
-bordje ophangen betreden op eigen risico als je gesnapt word ben je nog niet jarig!
meer weet ik echt niet jawel! anderestalling ook in zoon weitje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 13:47

dat soort bordjes hingen er al met duidelijke tekening voor de mensen die niet kunnen lezen..

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 14:17

Spuit steeds voordat je weggaat een laag anti bijt er in... geloof me, dat wil je niet op je handen hebben...

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 14:24

oei moeilijk.

op comando laten trappen als er te vee mesnen om hem heen staan?? Haha!

nee zou het niet weten..