Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Chubby schreef:Je kunt hem best castreren voor hij beseft hoe stoer hij is.. Eenmaal hengstenpraatjes altijd hengstenpraatjes (al zullen ze wel iets minder worden naarmate de tijd verstrijkt)..
, als hij namelijk eenmaal heeft uitgevonden dat hij het misschien winnen kan van jou, dan is hij nog zo vervelend na de castratie als daarvoor.
Ik had eerst het idee om hem nog te laten dekken. Hij is een zoon van Drumshambo en ik zou het aan de ene kant zonde vinden als hij geen nakomelingen zou krijgen. Maar ik ben ook niet iemand die met hem alle keuringen af zal gaan en stad en land af gaat rijden om merries te laten dekken. Ik wil alleen recreatief met hem gaan rijden en mijn dochter zal hem ook wel gaan berijden. Ik vind alleen de keuze moeilijk. Als blijkt dat hij heel lief blijft vind ik het niet nodig (Ik ken een hengst die heel cool is gebleven). Maar je weet het nooit. Het is een heel sociaal paard en een hengst heeft vaak een solitair leven, is ook niet altijd leuk. Ik denk dat ik het nog aankijk en op het moment dat ik het idee heb dat hij hengstentrekjes krijgt, dat ik hem dan laat castreren(maar de twijfel blijft).
als je DIT al vraagt aan ander man.. waar begin je dan aan.. EEN HENGST?!?!?

Ik had hem als hengst nooit op zijn huidige stal kunnen zetten, laat staan in een grote gemengde kudde. Hij is twee maanden voor zijn tweede verjaardag gecastreerd en is aardig opgedroogd zal ik maar zeggen. Was nog bang dat ie geen mooie speknek zou krijgen, maar die heeft ie uiteindelijk wel en hoe!
Boya schreef:.
Verder sluit ik met bij Cayusejuhh aan.....begin niet aan een hengst zonder ervaring......