Voor mijn 10 jarige bonte KWPN sport-prestatie merrie, die eerder een veulen van Special D bracht, zoek ik opnieuw een hengst. Mijn keus is gevallen op Special D. Maar twijfel of dit de goede keus is
Verder sta ik open voor andere adviezen
Gegevens:
Afstamming: Samber x Procureur x Gondelier x Selim of klik hier

Stokmaat: 1m72
Kleur: Platenbont zwart
Stamboek: KWPN, echter hoeft de hengst niet perse KWPN te zijn
Standfoto (heb helaas geen betere
)
Losse bewegingsfoto heb ik echter niet kunnen vinden. Voor haar zoek ik een dressuur gerichte hengst, die de minpuntje`s qua exterieur verbeterd. In de beweging zou ze van voren ruimer mogen zijn. Aangezien ik het liefst bont fok, hoeft de hengst absoluut niet bont te zijn! Na de hengstkeus op exterieur en beweging is kleur ook enigsinds belangrijk, gelieve geen schimmels of vossen, of hengsten die dat vererven
Veeleisend ben ik hè
Zelf denk ik dat Special D een goede keus zou zijn.
Ik heb er 2 hengstveulens van gehad die absoluut niet week waren, de 3de heeft dat mee van haar moeder die zelf week is. Heb al veel verschillende rubiquils gezien en nog geen enkele met weke ruggen op die ene van mijzelf na dan. Die trouwens helemaal niet lang is ook niet de hengstveulens. Sommige tonen wat lang doordat het kruis wat aan de vlakke kant kan zijn maar dat wil niet zeggen dat ze lang zijn. Groot verschil vind ik.