[TI] Baggio ook niet helemaal in orde!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Poosje81

Baggio ook niet helemaal in orde!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-06 15:39

Ilona (POLLO) rijdt Baggio (training en wedstrijden) en had de laatste tijd het idee dat hij niet helemaal lekker in zijn vel zat.

5 jaar geleden heeft hij als veulen een longontsteking gehad waardoor hij altijd wat gevoelig op de longen is gebleven. Dit resulteerde in het najaar standaard een hoestperiode en daarop antibiotica. Vanaf vorig jaar wordt dit homeophatisch opgelost, echter was dit dit jaar nog niet nodig.

Afgelopen zaterdag weer wedstrijd en hij had er best moeite mee, was snel moe en liep niet lekker.

Dus vandaag is Ilona met hem naar de DA gegaan om bloedonderzoek te doen. Tevens moest hij even in een zware bak aan de longe en de DA maakte zich zorgen om het feit dat zijn ademhaling zo langzaam terug naar normaal niveau ging.

Bloedonderzoek gaaf aan dat er bloedworm aanwezig was (ondanks goede ontworming!) en dat er een verhoogde hoeveelheid ontstekingsremmers aanwezig waren.

De longen zag ie als een astmageval. Niet ernstig, wellicht gevolg van de longontsteking en iets waar hij nog overheen kan groeien.
Hij heeft een spuit gehad met mineralen en vitaminen om de weerstand van de longen wat te verhogen en krijgt dan nog een kuurtje. Komende 3 weken lichte arbeid en dan weer opbouwen en dan zou hij met 6 weken in orde moeten zijn.

Als je hem ziet staan, zie je het er echt niet vanaf. Glanst, is vrolijk etc. Maar zijn conditie was dus duidelijk hierdoor niet helemaal in orde.

Nou maar hopen dat het snel beter wordt. Hooi gaan we vanaf nu nat voeren, hij staat al op vlas. Enige nadeel is de binnenbak waar hij direct aan staat.

Sita_

Re: Baggio ook niet helemaal in orde!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 16:47

He dat is naar Leonoor!
Hopelijk komt hij er gauw weer bovenop!

Ook raar van die bloedworm.. Zeker na een goed ontwormingsschema!

Kan hij misschien niet tijdelijk buiten (box/paddock) staan?

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 16:50

Zo zie je maar weer dat tinkers harde bikkels zijn, die niet gauw iets laten merken Ach gut

Goed dat jullie zo snel gereageerd hebben bij twijfel OK dan! --> nu snel de bloedworm afmaken Whoosh! en verder hopelijk met kuurtje weer snel fit Ja

Binnenbak bij z'n stal is misschien idd iets minder, maar is afhankelijk van hoe die er bij ligt (of stoft of niet)... als ie er echt last van heeft misschien idd een andere stal als dat mogelijk is ?!

Succes en BETERSCHAP!!

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 17:47

Hmm, dat wordt dus ontwormen met Equest, hopen dat Bassie gauw weer 100% is!

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 17:49

Wat vervelend dat hij ziekjes is. Hopen dat hij er snel weer bovenop komt! Heel veel beterschap voor baggio, en sterkte

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 18:43

He bah, bloedworm, dat is niet niks!
Inderdaad goed dat jullie er snel bij waren.
Hopen dat hij er snel weer bovenop is, beterschap voor Baggio en sterkte voor jou!

silas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 19:38

jeetje bah!!
Heel veel beterschap voor Baggio....
Ik stuur heel veel energie naar jullie toe hoor.... Knipoog

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 19:59

wormen krijg je nooit 100% weg, maar bloedwormen zijn niet de leuksten geloof ik.

moet die vitaminen/mineralen moet hij er dus weer bovenop komen? en nat voeren... zou hij het eten? het moet vrij lang in het water liggen meende ik, een uur of 6 of langer.

beterschap voor baggio, hoop dat hij er snel weer bovenop is. Ach gut

ragna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 20:12

veel beterschap, hoppelijk is hij snel weer de oude!!!

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 20:50

Veel beterschap en bloed wormen zijn inderdaad erg. Ondanks het ontwormen, komen ze heel vaak nog voor in de mest. Wij op stal ontwormen ook niet zomaar, we doen tegenwoordig eerst een wormentelling (www.wormenbestrijding.nl) daar gaan ze kijken hoeveel wormen er zijn en of je moet ontwormen. Zo worden de wormen niet snel resistent op de kuren. Want ook al ontworm je elke keer met een ander merk, het middel wat erin zit, is meestal wel hetzelfde. Dit wekt echt super, als je paard geen wormen heeft, hoef je dus ook neit te ontwormen, heeft hij een prutsmuts aantal, dan moet je met een speciaal middel ontwormen. Dat houden ze dus allemaal bij, ook in hun administratie.

Over je stal, kan je inderdaad neit ruilen met iemand. Zeker als de bak erg veel stoft kan hij er veel last van krijgen. Hoop dat hij gauw op de anti biotica reageert en snel weer de oude is!!

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-06 21:14

De stal is helemaal aangepast aan Baggio qua tralies ed. En hij staat op het hoekje tegenover een buitendeur. Echte buitenboxen hebben we niet, dus ruilen heeft weinig tot geen zin en is zelfs onmogelijk

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 21:16

das wel jammer Boos! Hoop dat hij dan snel reageert op de anti biotica, meestal zie je binnen een paar dag en wel al verbetering. Stertke, het is nooit leuk om zo je vwentje te zien Boos! Al staat hij er goed bij, je weet toch dat hij niet lekker is..

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 22:32

zou het zand zo stuiven? misschien kan het in zijn gedeelte wat natter gehouden worden?

die wormentelling werkt goed inderdaad Ja

IsaGabriëlla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 23:53

Balen zeg! Echt niet leuk als je maatje niet in orde is. Ik weet er helaas alles van. Nu maar hopen dat hij door die kuur en die injectie er weer snel bovenop komt.

Van die bloedwormen vind ik trouwens wel een eng verhaal. Ik dacht ook dat als er maar goed ontwormd werd dan alles ok was.....dus niet..... Bloos

Veel sterkte! en een dikke kus van dochterlief Knipoog

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 07:10

He wat kl0te zeg.. hopelijk is hij er weer snel bovenop.
Je hoort het vaker van die bloedwormen ondanks een goed ontwormschema. Gaat vast goed komen met je mannetje Ach gut

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 07:42

jeetje dat is balen zeg! Ik hoop dat alles snel weer beter gaat met je mannetje!

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 09:19

Ach, arme Bassie Ach gut . Gelukkig zijn jullie er vroeg bij ! Wel lief van Ilona dat ze zelf het initiatief neemt om hem te laten testen, laat toch wel zien dat ze enorm betrokken is bij z'n welzijn ... OK dan!
Hopelijk is hij snel weer de oude.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 07:15

Berdien schreef:
He bah, bloedworm, dat is niet niks!
Inderdaad goed dat jullie er snel bij waren.
Hopen dat hij er snel weer bovenop is, beterschap voor Baggio en sterkte voor jou!

hier heb ik weinig aan toe te voegen Bloos
sterkte

POLLO

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 20:02

Keeva schreef:
Ach, arme Bassie Ach gut . Gelukkig zijn jullie er vroeg bij ! Wel lief van Ilona dat ze zelf het initiatief neemt om hem te laten testen, laat toch wel zien dat ze enorm betrokken is bij z'n welzijn ... OK dan!
Hopelijk is hij snel weer de oude.

Weet je ,ik heb zelf 4 paarden en ik rij Baggio dan voor leonoor, maar ik behandel elk paard waar ik bij betrokken ben zoals ik bij die van mezelf zou doen.
Vroeger ging ik ieder jaar met de inenting naar de dierenarts toe en liet bij mijn paarden(toen nog 2) een bloedonderzoek doen. Alles was eigenlijk steeds goed , dus dat is een beetje verwatert. Vanaf nu doe ik het gewoon weer ieder jaar. Pling

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 20:04

OK dan!

chas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 21:18

Dikke knuffel voor bassie Ach gut ,Hopelijk is ie er weer snel bovenop !

Bianca -> Die link werkt niet bij mij ?? was eigenlijk wel benieuwd ...

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 21:38

Vervelend Leonoor dat Baggio toch niet zo lekker blijkt te zijn. Dikke knuf voor hem en jouw Ach gut Hoop dat hij weer gauw de oude is en dat Pollo de sterren van winstpunten weer van de hemel kan rijden met hem.... Knipoog

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 21:38

chas schreef:

Bloos blond hier, het moet zijn www.wormbestrijding.nl dan doet hij het wel *LOL* wij op stal zijn er erg tevreden over, het spaart je veel wormkuren uit en je paard wordt niet resistent (de wormen dus) Maar er staat zat info op de site.

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 21:50

Pollo, is dat dan een algemeen bloedonderzoek of laat je naar iets specifieks zoeken?
Volgens mij is Equest de enige ontwormpasta die ook de rode bloedwormen bestrijdt...

chas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 08:33

Biancaa schreef:
chas schreef:

Bloos blond hier, het moet zijn www.wormbestrijding.nl dan doet hij het wel *LOL* wij op stal zijn er erg tevreden over, het spaart je veel wormkuren uit en je paard wordt niet resistent (de wormen dus) Maar er staat zat info op de site.

dank je bianca !