Ik heb ook een Rubinstein nakomeling! (Zie foto in mijn profiel!)
Ik heb hem nu 1,5 jaar en heb hem gekocht toen hij 3 was en nog helemaal niks kon. Ik vind het een FANTASTISCH paard!
Hij is superbraaf, is heel koel in het hoofd en heeft een heel vriendelijk, rustig karakter.
Ik heb hem zelf ingereden vorig jaar, maar ik zal niet zeggen dat het een heel makkelijk paard was. Hij was erg braaf, maar ook erg timide. Hij was liever lui dan moe en als hij nog maar iets van dwang voelde ging hij direct staken. Als hij iets niet snapte ook. Hij deed nooit vervelend of gemeen, maar zodra hij iets niet wilde of niet snapte dan "bevroor" hij, zeg maar.
De laatste tijd had ik wat moeite om hem aktief te rijden (liever lui dan moe), maar nu ik hem fanatiek dressuurmatig op pak gaat het fantastisch!
Hij heeft prachtige gangen en pakt alles nu razendsnel op. Hij heeft erg veel dressuur aanleg, heeft een vrolijk, vriendelijk, lief karakter en ik kan er nu echt mee lezen en schrijven!
Als ik hem met geduld en respect behandel doet hij alles voor me.
Als hij iets niet doet, of verkeerd doet, heb ik gemerkt dat dat meestal komt omdat IK op zo'n moment iets net niet goed doe. Zodra ik het dan precies goed doe, doet hij het ook goed.
Hij kan wel verraderlijk schrikken. Hij is altijd heel braaf en rustig, maar als hij schrikt kan hij in 1x ontploffen, zeg maar. Dan gaat ie opeens voor een paar seconden helemaal uit zijn plaat, ha, ha

en net als ik er dan bijna naast lig, staat hij opeens weer doodstil te kijken in de richting naar waar hij van schrok,
en als het dan weer goed is, gaat ie weer doodkalm verder alsof er nooit iets gebeurd was. Da's wel heel typisch.

Gelukkig zijn dit soort schrikreacties maar een paar keer voorgekomen.

(Even afkloppen

)
Ben benieuwd hoe dat paard van Rubinstein is!