[TI] Voorstelplaats voor Tinkergekken!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xxxLotte

Voorstelplaats voor Tinkergekken!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-06 20:32

Hier kunnen alle tinker gekke info zetten over zichzelf en hun tinkerknollies!
Ook de mensen die hier bekend zijn kunnen zich hier toch even voorstellen.
Weten alle mensen die hier voor het eerst kijken ook met wie ze te maken hebben. Bloos
Ik stel me even voor:
Naam: Lotte
Leeftijd: 13
Wat heb ik met Tinkers: Ik verzorg op een stal waar tinkers gefokt worden. Zo doende kom ik er
mee in aanraking. Ik leer steeds meer over het ras, de gewoontes, verzorging enzo.
Maar leer in dit fora nog meer! Clown

Bonte

Re: Voorstelplaats voor Tinkergekken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 22:00

Volgens mij mogen er geen verzameltopics hier Knipoog en helemaal nit met foto's erbij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 22:52

Jezelf algemeen voorstellen mag wel, geloof niet dat er al eerder zo'n topic is geweest op Tinkers, iig niet dat ik kon vinden.

Je Tinker voorstellen kan iig wel in dit topic : viewtopic.php?f=98&t=468434

Lachen Voor info over mij en mijn tinker, zie profiel.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 10:21

nou zal ik dan maar eerst Haha!

ik ben deborah en alweer 23 jaren oud

en wat ik met tinkers heb: ik ben altijd al helemaal weg geweest van aparte kleurtjes en veel sok aan de voetjes en met deze eisen was ik helemaal weg van shires, adenners, trekpaarden etc etc
toen kende ik de tinker/ic nog niet Haha!
en uiteindelijk kwam ik op internet een foto tegen van chuc op een keuring tja toen is het heel rap bergafwaarts gegaan en was ik niet meer te redden ik wou een tinker.

en na een aantal jaren heb ik er eindelijk een Haha!

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 12:03

Ik ben Janet en ik ben 20 jaartjes oud

Wat ik met tinkers heb: Ik ben altijd ook al gek geweest van zwaarder gebouwde paarden. Toen kreeg mijn buurman als een van de eerste in een nederland een tinker. Eerst van ik dat bonte maar niets. Maar na 1 keer rijden was ik verkocht. Ik wilde ook zon bonte tinker.
Heb vanaf mijn 15 al mijn zuurverdiende centjes opzij gezet, en heb ziggy 2 jaar geleden gekocht. Ik ben nu helemaal verkocht aan die bonte beestjes

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 20:00

Ik ook dan maar:

Ben Berdien, 19 jaar oud en wat ik met Tinkers heb.. Ik heb er 1! Kende ze vanaf het moment dat er 1 op de kinderboerderij kwam en ik die mocht verzorgen. Dat is jaaaren geleden, heb nou al weer vier jaar m'n eigen Tinker, Jessie.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 20:42

Zo is ooit lang, lang, lang geleden Tinkerpraat ontstaan Nagelbijten / Gniffelen

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 01:27

is dat zo leon? dat weet ik al niet eens meer... weet wel dat wij er meteen al 'diep' in zaten haha Haha!

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 08:54

Ja Dapperdier startte toendertijd zo'n topic waarin je jezelf en je tinker voor kon stellen en zo ontstond een kletspraattopic van het overgrote deel van de tink-o-fielen van toen Lachen Moderators hebben dat topic toen opgesplitst in o.a. Tinkerpraat.

Even ontopic: Ik heb een tinkerruin, alle eventuele info omtrent mijzelf en mijn tinker staat in mijn profiel.

summer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 19:05

Ik zit eigenlijk pas sinds vandaag op " rassenpraat : Tinkers".
Wat ik met tinkers heb? Ik heb sinds 1999 een tinker genaamd Gipsy. Hij is officieel van mijn schoonouders. Zij hebben hem gekocht omdat mijn paard Summer een gebroken hoefbeen had.
Ik mocht een paard uitzoeken om mee te rijden en mijn schoonmoeder kon dan ook wel eens rijden. Ik wilde toen een tinker. Ik denk dat het een jaar of twee daarvoor was dat er zo'n 100 tinkers in beslag waren genomen en die moesten allemaal een nieuwe baas. Dit was toen in het nieuws. En toen ben ik me wat gaan interesseren in tinkers. Ik vond ze toen helemaal te gek. Dus toen ik een nieuw paard mocht uitkiezen, was de keuze snel gemaakt. Een tinker moest het worden.
Gipsy is helemaal het einde. Hoe betrouwbaar kan een paard zijn. Ik ben een paar weken geleden bevallen van een jongentje. Gipsy had vanaf januari niet meer iemand op zijn rug gehad en had de hele zomer lekker in de wei gestaan. Ik stap er een paar weken geleden weer op en hij loopt lekker met lange teugel relaxt door het verkeer heen. Nou dat is voor mij helemaal het einde. Daarom Tinkers; niet zo heet zoals bv mijn KWPN er. Die moet weer helemaal verkeers mak worden.

Blackflag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 22:18

Luw ,

Ik ben Iris Janssen. Ik ben 15 jaar oud. En al ongeveer 1,5 jaar besmet met het tinkervirus.
Ik verzorg een hele lieve tinkermerrie : Safari <3 Al ongeveer 2,5 jaar. Met het rijden gaat het ook allemaal stukken beter dan 2,5 jaar geleden!
Safari heeft een zwakke rug. Maar dat gaat weer helemaal goed komen!

Naam : safari
Ras : Tinker
Kleur : Zwart -bont
Geslacht : Merrie
Stokmaat : 1,44
Leeftijd : 7
Karakter : Lieve tinker , erg eigenwijs, best kijkerig en snel bang van dingen Zoals :

Lama, Shetlanders, Balonnen,Orkesten,Kinderwagens,Huifkarren! Zulke dingen
Zwart gedrukt is heel eng , en dan naait ze er ook uit!

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 22:28

Ik ook dan maar even Haha!

Ik ben Angelique, 26 jaar alweer, en ben eigenlijk sinds 2003 al helemaal tinkergek. Ik heb vroeger (toen ik ongeveer 14 was) wel eens op een boerderij gereden waar ze 3 kwpners hadden. De zoon van de eigenaar heeft de boerderij een hele tijd later overgenomen, en zijn vrouw is toen begonnen met een tinkerfokkerij (de asheuvel). Ik had nog nooit van het ras gehoord, maar toen ik eens op een keuring ging kijken werd ik gelijk verliefd op het ras. Ik ben toendertijd op de fokkerij op sommige tinkers gaan rijden en werd zo gek op het ras dat ik van hun een tinker heb gekocht en dat is mijn merrie Anouk. Ze staat er nog steeds gestald en ik help nog met de tinkers van de fokkerij.

Foto's van Anouk staan in mijn profiel Knipoog

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 22:52

Ben Nadine kostman,.. 26 jaar.. getrouwd .. en mama van 3.

Heb een Goedgekeurde tinkerdekhengst. The Offspring.
een rijpaard merrie van 173 * ook bont*

en 2 kleine ponies voor mijn kids.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 09:01

Ik ben Renate Berk, 32 jaar oud en ben mama van mijn zoontje van 7 maanden. Mijn man heet Coen en is kapitein op een schip.

Altijd al weg geweest van koudbloeden, trekpaarden, groningers, friezen. 2 jaar terug erg geinteresseerd geraakt in de tinker en er veel over gelezen. Als cadeau voor mijn trouwdag, mocht ik van manlief een tinker uitzoeken. Dat is een zwart tinkerveulen geworden.
Verder heb ik nog een (k)wpn merrie van 21 jaar, een dochter van Utrecht.

Christah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 10:17

Nou vooruit, ik ook... Knipoog

Ik ben Christa Luesink. 18 Jaar inmiddels. 3,3 Jaar geleden kreeg ik mijn tinkerruin Duncan. Altijd al gedroomd van eigen paard. Altijd weg van Shire's, Clydesdales en trekpaarden. Maar ook op bonte pony's. Dat vond ik leuk apart.
Op internet zag ik de ideale combi! Een Tinker!
Meteen verliefd, zo'n paard moest ik hebben! En dat terwijl ik ze nog nooit in het echt had gezien.

Veel informatie gezocht, bij tinkermensen geweest. Wezen kijken bij een buitenrit met alleeen maar tinkers. Daar met veel mensen gesproken. Daarna mocht ik nog een keer op de tinker van Mary van de Kemp rijden. Sindsdien helemaal weg van dat ras!

Heb rondgezocht, niet alleen gekeken naar tinkers. Ook naar andere rassen. Maar uiteindelijk heb ik nu een 6 jarig ruintje. Toen hij bij mij kwam was hij dus 3 jaar.

We hebben veel van elkaar geleerd. Duncan en ik.
Ik ben nu echt helemaal weg van dit ras. Het zijn echt geweldige paarden Haha!

Foto's van Duncan in mijn profiel Haha!

cadee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 10:20

ik heb zelf 1 tinker hij heet chester is 6 jaar en wordt ik februari 7 het is een ruin is zeer braaf en is zwart wit gevlekt.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-11-06 15:26, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto verwijderd, dat kan in de link die ik bovenaan aangeef :)

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 12:45

Ik denk dat foto's neit mogen Knipoog Dan kan je beter in een link zetten Lachen

Nou ik ook maar dan, al kent iedereen mijn verhaal wel.

Ik ben Bianca Bruijn, 32 jaar, heb 2 kids en een man. Ik heb kennis gemaakt met een tinker een hele poos geleden, toen ik mijn haffie nog had. Er stond op die stal een tinker (Grai type) merrie en die was zo ontzettend lief! De eigenaresse ging haar zelfs halen op de scooter, waar ze dan naast mee rende.

Ik was zo verliefd op haar, dat ik zo op de tinker ben gekomen.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 14:28

Mijn naam is Jacqueline, 27 jaar jong en trotse eigenaresse van Tinkermerrie Cheerful Chubby. Chubby (1.65) is geboren in 2000 en momenteel ruim 9 maanden drachtig van Silas. Foto's staan in m'n profiel.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 14:31

Dan kan ik niet achterblijven natuurlijk Lachen

Ik ben Elke, 19 jaar en het Tinkervirus trof me in 2001 na de knappe ruin van Leon (snowdon) in levende lijve gezien te hebben! Niet lang daarna kwam Shakyra (nu 5 jaar) bij mij, inmiddels dragend van haar 2e veulen. Sinds een jaar is daar Darlah bijgekomen, inmiddels ook drachtig van haar eerste veulen.

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 14:44

Ik ben Marleen, 23 jaar oud en getrouwd met Mees. We hadden thuis altijd al fjorden, ben sowieso weg van alle koudbloedpaardjes, maar tinkers vond ik echt het einde. Dacht alleen dat ik ze nooit kon betalen.
We hebben nu toch een hele mooie en lieve merrie, Mirthe, ze is 3,5 jaar oud en helemaal bruin met zwarte manene en sokken. Ze moet nog heel veel leren, maar dat vind ik erg leuk om allemaal rustig aan te doen. Ze is 1,57 hoog en een lekker zwaar type. Volgend jaar willen we haar laten dekken, lijkt me erg spannend! Heb ook nog een klein shetlandertje, en nog heel veel andere dieren.

Kiara04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 15:42

Ik ben Cindy,32 jaar oud,getrouwd en 5 kids,we wonen in Belgisch Limburg sinds 2 jaar,aan de rand van het bos,met de paardjes om de hoek,hun wei ligt schuin aan de tuin van ons.
Ik heb twee Tinkies,te beginnen met Kiara,tinkermerrie van 6 jaar en een ontzettende scheet,ze is sinds februarie 2004 in mijn bezit,en dan onze baby Duncan van 2 1/2 jaar oud,sinds februarie 2005 in mijn bezit.
Verder hebben we nog een pony Jubilee voor onze meiden,ook een ontzettend lief dier,ze is van maart 2004,haar hebben we samen met Duncan gekocht,die stonden al van veulen af aan bij elkaar en omdat de meiden toch een pony zouden krijgen ,hebben we voor haar gekozen,zo konden ze hun hele leven bij elkaar blijven tenslotte!

Groetjes

punto

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 15:56

hoi ik ben Jolanda, 39 jaar en helemaal gek met mijn 9 jarige tinker punto die ik nu ruim 5 jaar heb.toen ik hem zag was ik meteen verkocht.(foto's in mijn profiel) Hij is een echte knuffel.
Hij wordt verzorgd door Marissa 2 keer in de week.

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 21:34

Hoi!

Ik ben Dianne, 26 jaar, woon in Alphen aan den Rijn, samen met mijn vriend Cris, nu al weer 5 jaar.. Morgen zijn we officieel 7 jaar samen Lovers Ik heb 2 paarden, een echte tinker en een neptinker, Bonita en Kato. Bonita is een tinkermerrie van 13 jaar en Kato is een Ardenner trekpaardmerrie van 14 jaar. We rijden puur recreatief, maar soms kriebelt het wel om een keer een B-proefje met ze te gaan rijden Haha! Mijn paardjes hebben een superlieve verzorger, hij heet Yassin en is 15 jaar. Ik sta op stal bij Cayusejuhh Haha!

Tinkerlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 23:06

Ben Liliane, 35 jaar, getrouwd met Jan, en trotse bezitster van 4 bontsnoeten (3 ruinen, 1 merrie) en een eigen kleinschalige stal met een in de jaren uitgegroeid uniek (klein) concept voor echte tinkerliefhebbers m/v. Samen met een klein aantal fanatiekelingen, beoefenen we hier de paardensport op een leuke en ongedwonge wijze met onze 4 tinkers. Variërend van onder de man, freestyle, grondwerk tot aangespannen (zowel 1- als 2span). We genieten volop en de paarden ook.

We hebben voor veel tinkerfans (ook hier op bokt) aan de vooravond gestaan van de aanschaf van hun eerste eigen tinker, door onze tinkerkennismakingssessies. Inmiddels is het ras zo bekend, dat we die sessies nu veel minder verzorgen. Inmiddels zijn we doorgegroeid en overgegaan naar gediplomeerd geven van (rij)instructie en beoefening van de aangespannen sport met tinkers. Liefst geef ik les aan ruiters met tinkers natuurlijk Haha! Ook aan een aantal bokkers inmiddels, maar die kennen me wel.

Ik schrijf niet zoveel, maar lees vooral mee. Druk met alle mailtjes en beheren van onze eigen website www.hooghewaerd.nl naast alle activiteiten met onze tinkers en de reguliere banen die we nog hebben.

Iedereen veel tinkerplezier toegewenst.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 13:53

Ik ben Conchita de Maillie, 20 jaar oud. Woon in Oostburg en dat ligt in Zeeuws Vlaanderen. En ik ben de supertroste bezitster van mijn Tinkermerrie Amy.

Amy is een 10 jarige merrie, zwartbont en 145 hoog.
Ik heb haar nu ruim en jaar, en in dat jaar hebben we veel pieken en dalen gehad. Nu zijn we een superteam, we rijden eigenlijk vanalles, en vinden alles leuk.
Zo rijden we fanatiek western (Trail, Horsemanship & Polebending/Barrelrace), maar ook dressuur, springen, buitenrijden en aangespannen, niets is ons te gek!

Ik hoop dat ik nog járen plezier van haar ga hebben. Ze is nu een kleine maand echt van mij, ze was eerst van mijn inmiddels exvriend. Maar ik heb haar voor een 'vriendenprijsje' over kunnen kopen.