Chipnummers

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Honeys

Chipnummers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-06 17:46

Hallo allemaal,

Mijn paard is vandaag goedgekeurd bij een klinische keuring voor aankoop. Yes!!

Bij het checken van het chipnummer blijkt ze 2 chips te hebben. 1 juist nummer en dus een heel ander nummer. De gegevens in het paspoort kloppen, leeftijd aftekeningen (wijkt nergens af ) etc. Toch ben ik wel nieuwsgierig waar die andere chip nou vandaan komt. Ik heb gekeken op chipnummer.nl maar daar is het chipnummer niet bekend.

Wie kan mij advies geven?

unamie

Re: Chipnummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 18:42

mischien was de chip niet meer te vinden en is het paard nogmaal gechipt
of er is met dit paard zijn papieren gesjoemeld Nagelbijten / Gniffelen

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 18:51

unamie schreef:
mischien was de chip niet meer te vinden en is het paard nogmaal gechipt
of er is met dit paard zijn papieren gesjoemeld Nagelbijten / Gniffelen

Dat is het voordeel bij branden + een paspoort wat ingetekend is ,met aanwezige ( kruinen-weerbostels) Knipoog

Tessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 18:54

Ik heb ongeveer hetzelfde probleem als jij, mijn paard bleek na goedkeuring al gechipt te zijn. Ik heb echter nooit papieren gezien en de vorige eigenaar is gevlucht naar duitsland.

Ik heb me laten vertellen dat je naar de DA moet die je paard gechipt heeft, die zou nog papieren moeten hebben.

Het kan natuurlijk ook zo'n zijn dat ze twee keer gechipt is omdat de chip niet meer te vinden was (wat unamie ook al zei).

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 18:59

bij ons dacht de dierenarts dat hij had "misgechipt" toen hij de 1e transponder plaatste, daarom plaatste hij er direct weer een. Later bleek dat de 1e chip ook gewoon goed zat en had íe er dus 2.......... Later is het paard verkocht. Wat is de afstamming? Het zou wel erg toevallig zijn als dat 'm is maar je weet 't niet natuurlijk.

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 19:48

Oreo schreef:
bij ons dacht de dierenarts dat hij had "misgechipt" toen hij de 1e transponder plaatste, daarom plaatste hij er direct weer een. Later bleek dat de 1e chip ook gewoon goed zat en had íe er dus 2.......... Later is het paard verkocht. Wat is de afstamming? Het zou wel erg toevallig zijn als dat 'm is maar je weet 't niet natuurlijk.

Deze dierenarts gebruik je toch niet meer!? Over onkundig gesproken!! Arme dier!

@ Honeys
Is het paard in Nederland geboren? Zo niet dan zou het kunnen dat de andere chip een buitenlandse is en dan moet je daar zoeken. Het kan ook zijn dat de chip in een of andere 'kat en hond' databank zit en dan moet je daar gaan zoeken. Ik geloof dat in Nederland je een keuze hebt van om en bij de 4 verschillende databanks wat betreft dieren.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 20:14

ceasario schreef:
Dat is het voordeel bij branden + een paspoort wat ingetekend is ,met aanwezige ( kruinen-weerbostels) Knipoog

branden zou niet eens persé noodzakelijk zijn
maar iid een tekening en vermelding van kruinen zou al een betere indentificatie geven
doen ze bij koeien ook (die tekening dan)

overigens zijn mijn dieren niet gechipt
mijn paarden zijn geregistreerd dmv DNA
ben nl van de antichipclub Clown

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 22:01

Peterina schreef:
Oreo schreef:

Deze dierenarts gebruik je toch niet meer!? Over onkundig gesproken!! Arme dier!

Nou dat valt wel mee hoor, het was een van de eertse paarden die hij chipte -het is ook al een tijd terug- en het beestje gaf er helemaal niks om. Iedereen maakt fouten toch? Weetje hoe vaak ze bij mij verkeerd geprikt hebben met bloedprikken ofzo? Misschien klinkt het erger dan het was.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 23:50

Wat voor chipnummers zijn het ? Met welke letters beginnen ze mee ect?

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 08:44

Ik heb de indruk dat je met de chipnr niet veel bent. Mijn arabier komt uit Nederland en zijn chip nr staat ook niet in de Nederlandse database. Stel dat ik dat paard nu vond zonder paspoort en geen idee zou hebben van het land waar hij vandaan kwam (gestolen bv), dan kon ik ook niks van herkomst terugvinden. Misschien kan je het stamboek bellen, daar moet de eerste chip dan toch ook ooit geregistreerd zijn.

Honeys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-06 10:30

Haar afstamming is Niveau x Kroongraaf en ze is hier in Nederland geboren. De chipnummers begonnen wel met dezelfde cijfers..

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 20:26

Ja dat klopt idd, maar dat is niet zo gek ook, want die eerste nummers geven het land aan. Dus de laatste nummers zijn belangrijker Knipoog

Honeys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-06 11:16

O dat wist ik dus nog niet. Zo leer je nog eens wat Lachen . Maar dat betekent dusdat het zowieso een nederlands chipnummer is.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 21:55

als beide met hetzelfde nummer beginnen (0528 voor Nederland) kun je via www.chipnummer.nl opzoeken waar het nummer geregistreerd is.
Anders kun je via virbac.nl vragen naar het hoe en wat van het andere chipnummer.
voor levensnummer kun je terecht op
www.ueln.net of http://www1.haras-nationaux.fr/ueln
kun je zien waar het paard vandaan komt en waar geregistreerd Haha!

Tessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 10:38

Ik ga gelijk even kijken.. Dank je voor de tip Alane! Ja

Martinedd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 13:24

www.chipnummer.nl kan niks vinden over het chipnummer van DeeDee Boos!

528210000399665 heb ik ingevuld.

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 13:40

Alane schreef:
als beide met hetzelfde nummer beginnen (0528 voor Nederland) kun je via www.chipnummer.nl opzoeken waar het nummer geregistreerd is.

Dat is de theorie. Mijn paard heeft het nr: 528210001097284 . Stel dat ik dat paard nu ergens gevonden heb. Haar chipnr is nergens terug te vinden, staat nochtans in haar paspoort....

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 14:49

Theorie en praktijk liggen soms een eind uit elkaar Clown
Als je een paard vind met dat chipnummer, dan nog is te achterhalen (via de fabrikant) aan welke organisatie dit chipnummer is uitgegeven.

@Martinedd: heb je het chipnummer goed opgeschreven hier? Kom nl geen enkel invoer tegen uit die gehele serie...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 15:50

Volgens mij doet die site het gewoon even niet. Bij kwam ook geen resultaat.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 16:51

Martinedd schreef:
www.chipnummer.nl kan niks vinden over het chipnummer van DeeDee Boos!

528210000399665 heb ik ingevuld.

Naam paard: Lenda N.
Ingeschreven bij Europees Stamboek, waarbij je dan het volgende probleem hebt:
PVE schreef:
Is een paspoort van het Europees Stamboek een geldig paspoort?

Nee, want het Europees Stamboek is een niet erkend stamboek en alleen paspoorten afgegeven door in Nederland erkende stamboeken zijn geldig

met dank aan lieve bokker Knipoog Haha!

Martinedd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 18:48

dus als ik wil reizen heb ik niet een geldig paspoort?
hoe kan ik hier dan aankomen? ze is in duitsland gefokt, maar hier in nederland gechipt met een andere chip dan was bedoeld.
want die zat los bij de papieren maar heb ik nooit gevonden en toen was ze al gechipt met een 'andere' chip. snappen jullie het nog??? Lachen

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 19:24

Vraag 1: Nee blijkbaar niet.
Vraag 2: Als je paard duitse gefokt is kun je misschien bij het knhs een 'geldig' paspoort aanvragen. Maar hoe en wat weer ik verder ook niet.

best interessant dit topic Haha!

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 19:26

neej, snap er geen botervloot van...

Als je paard een paspoort heeft van stichting europees stamboek wat geen officiele PUI is, tenminste volgens de site van de PVE/PVV. Het handigste is als je die belt en vraagt hoe en wat...
vermoed dat je paard een ander paspoort zal krijgen, er komt geen 2e chip in.
Heeft je paard een paspoort van een ander stamboek, die wel aangemerkt is als PUI en/of een europees goedgekeurd paspoort uitgeeft, dan zal alleen die transponder over geschreven moeten worden (geregistreed worden bij een PUI)
De PVE/PVV heeft wel antwoorden op je vragen en kunnen je precies vertellen hoe en wat.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 19:29

Zet er zelf ook niet echt duidelijk neer Tong uitsteken
Als het paspoort uitgegeven is door de stichting europees stamboek is je paspoort niet geldig.
Als het goed is staat er een voorbeeld/richtlijnen van een paspoort op de site: www.nl-paardenpaspoort.nl

Het transpondernr zal geregistreerd moeten worden.

de pve/pvv zal je het beste verder kunnen helpen, adres ed te vinden op: www.nl-paardenpaspoort.nl

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 22:09

Alane, hoe ken je de fabrikant van de chip? Bij mij staat dat niet op de streepjescode.