Ladykiller

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

yvonnepuntnl

Ladykiller

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-06 22:44

Himyar

Re: Ladykiller

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 16:17

http://www.horsemagazine.com/BREEDINGBA ... iller.html
http://www.tbheritage.com/HistoricSires ... c2004.html
http://www.google.nl/search?q=ladykille ... rt=30&sa=N

Ladykiller xx - Ladykiller xx embodies the powerful type of the thoroughbred. He was a strikingly handsome stallion with pronounced masculine attributes. He had an excellent mastery of the three basic gaits and was imbued with the very best character and temperament values. Of the enormous number of thoroughbreds that were applied in breeding in the 1960's and the early 1970's, he turned out to be the best by far. He clearly transmitted himself, his marked type, the magnificent head, correct and powerful foundation and excellent jumping ability in regard to capacity, manner of jumping, leg technique and above all spirit.
Ladykiller produced numerous top jumpers and event horses and passed on his good disposition to many first class broodmares and approved stallions (Landgraf I and Lord). Ladykiller was a clearly prepotent sire who passed on his beautiful head, good bone, and strong legs. He was very talented over fences (lots of heart, ability, tight with front ends and good bascule). With regard to his impact on the breed, he is Holstein's most important Thoroughbred sire.

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-06 21:17

Himyar schreef:
http://www.horsemagazine.com/BREEDINGBA ... iller.html
http://www.tbheritage.com/HistoricSires ... c2004.html
http://www.google.nl/search?q=ladykille ... rt=30&sa=N

Ladykiller xx - Ladykiller xx embodies the powerful type of the thoroughbred. He was a strikingly handsome stallion with pronounced masculine attributes. He had an excellent mastery of the three basic gaits and was imbued with the very best character and temperament values. Of the enormous number of thoroughbreds that were applied in breeding in the 1960's and the early 1970's, he turned out to be the best by far. He clearly transmitted himself, his marked type, the magnificent head, correct and powerful foundation and excellent jumping ability in regard to capacity, manner of jumping, leg technique and above all spirit.
Ladykiller produced numerous top jumpers and event horses and passed on his good disposition to many first class broodmares and approved stallions (Landgraf I and Lord). Ladykiller was a clearly prepotent sire who passed on his beautiful head, good bone, and strong legs. He was very talented over fences (lots of heart, ability, tight with front ends and good bascule). With regard to his impact on the breed, he is Holstein's most important Thoroughbred sire.

En wat vind je zelf van Ladykiller bloed?
Scheve mond

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 21:43

Mijn paard heeft Ladykiller ook 3 maal in zijn lijn zitten. Maar allemaal wat verder weg.

jacqp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 21:45

mijn merrie is een nocturn, en dat is weer een ladykiller, ze is een sterke, pittige, gevoelige merrie.
zou er nog wel zo een willen!
k weet niet wat het voor/nadeel zou zijn van veel ladykiller in de voorouders aan beide kanten.

ophrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 15:57

Nou ik moet zeggen dit wordt inderdaad heel veel ladykiller. Vooral aan de moeders kant van jou merrie vind ik er wel heel veel in zitten. En heel dichtbij. Dat is eigenlijk geen terug fokken meer, maar inteelt. Nolde is een ladykiller en is toen gedekt door landgraf.. Dus dat is wel erg veel. Ik had voor de zekerheid toch een hengst uitgezocht zonder ladykiller of heel weinig. Maar ja je merrie is al drachtig dus het is maar afwachten wat eruit komt.

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 16:03

Als je je merrie zelf laat dekken bij van Gogh neem ik aan dat je zelf VOORAF heel erg veel voordelen hebt gevonden? Ik snap de vraagstelling achteraf niet helemaal, en vind het persoonlijk inderdaad erg richting inteelt gaan. naar mijn smaak is het allemaal iets te veel en erg dichtbij. Maargoed, ieder zijn mening en ik hoop dat je een hele nakomeling zult krijgen!

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 17:09

Ik ga over 9 dagen naar Holstein, ik ben benieuwd wat hun er van vinden Knipoog

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 17:16

Je ziet wel veel meer Holsteiners met vele malen ladykiller xx. Wordt vaak zelfs graag gezien. Maar in jou veulen zit het straks wel heel veel. Was mij teveel

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 21:14

dat dichtbij vind ik niet zo erg....mijn merrie is drachtig, zowel Carolus II als mijn merrie voeren het bloed van Ladykiller beide 1maal.

mijn merrie is van Nocturn ( Ladykiller x Roman) is, Carolus is een Capitol I x Roman x Ladykiller.

De lijnteelt zit dus bij mij in de 3e/4e en 5e generatie...
in de hengsten cottage son, ladykiller,anblick en roman-ramzes, waarvan Ramzes dus 4 keer voor komt, de andere hengsten komen in de pedigree 2 maal voor....

ik geloof dat ik zon merrie weer meer terug ging fokken op bv Ramzes of Capitol , maar iig niet meer landgraf bloed.....en evt een hengst met ladykiller in de 4e generatie of verder weg...

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 21:13

Maar Sigrid jij weet heel goed waar je het fundament vandaan haalt. Jij dekt niet voor niks met Carolus II.

Ik zou met deze merrie van TS ook meer teruggaan op het Ramzes bloed of de Capitol-lijn (Amurath) vind ik voor deze merrie veel interessanter.

Ikzelf zit ook op de C-lijn en de R-lijn

Excuseme

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 08:39

Alme of Quidam bloed erbij nu, de rest is er al.

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-06 23:03

Excuseme schreef:
Alme of Quidam bloed erbij nu, de rest is er al.

noem eens wat voorbeelden Ja

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 16:47

Dan moet je lang wachten.

lievenr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 12:42

het enige dat me wat afschrikt bij jouw merrie is de stokmaat, ik zag op paardenfokken dat ze maar 1.60 meet, zou ik zeker rekening mee gaan houden.

ik zou zeker gaan voor een hengst die de stokmaat wat de hoogte in brengt, zelf heb ik van ladykiller bloed geen schrik, maar ik zou nu ook niet teveel gaan intelen op ladykillerxx, met betrekking tot de correctheid van de beenstand enz

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-06 16:09

Stokmaat is geen probleem verwacht ik; haar jongere broers en zussen zijn wel groot en haar 1e veulen was ook goed aan de maat. Waarschijnlijk is ze zelf vrij klein omdat ze het eerste veulen van die merrie was. Ze inmiddels trouwens 1.62m Haha!

lievenr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 18:20

heb je een foto van de merrie?

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 21:40

Mijn merrie is ook een afstammeling van Ladykiller.... Maar dat zit wel behoorlijk ver weg... Dus daar merk je qua karakter weinig van.... Alhoewel het soms echt een hittepetit is........

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 17:15

In Holstein wordt gezegd 2 of 3 keer maar het liefst niet vaker...

Lida3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 09:38

Ga meteen tellen.
Wat zijn anders de gevolgen Adriana.

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 13:52

De kans op beengebreken wordt groter. Afwijkende standen werd er gezegd.

Lida3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 14:57

Pfff Under water 3 x Babette 2 x Ladykiller maar Cottage Son komt ook vaker voor
dus afwachten maar. Cool

San_Fox

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 14:58

Ik heb een Ahorn x Ladykiller x Nimmerdor, Z springen L2 dressuur. Lachen

berbertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 22:42

tijgernootje schreef:
Ik heb een Ahorn x Ladykiller x Nimmerdor, Z springen L2 dressuur. Lachen

Dan heb je wel gigantische inteelt want mv van ahorn is namelijk ook ladykiller en de vader van ahorn is nimmedor. Heb je aan vaders en moederskant ladykiller en nimmedor, en dan zit het in de 2e en 3e generatie, zou niet mijn keuze zijn.

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 23:23

Landgraf heeft een boel mooie nazaten. Maar zijn achterbenen waren nou niet even mooi.
Afbeelding

Ik heb ze nog wel eens beroerder op een foto gezien.