Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
DebbieY schreef:Wat voor kleur wil je hem hebben dan? De foto´s doen het niet trouwens. Maar ja ik ben verliefd op Painted Black, kan ook super draven.

Zo simpel ligt het niet dames!
Zo simpel ligt het niet dames!
Suzanne F. schreef:Met galopverbetering moet je al helemaal niet bij Painted black zijn. En brede bouw behouden ook niet.
En dit staat bij het verkeerde forum en je moet fatsoenlijke foto's plaatsen.
Daar kun je de gehele merrie goed op beoordelen. 5 hoofdfoto's, tja daar heb je écht niks aan. Sammie schreef:Ik zeg het normaal, ik had het nog veel botter kunnen zeggen
En ik doelde meer op de zeer vermakelijke vraag van Debbiey; welke kleur wil je hem hebben?
"Doe mij maar een medium gebakken biefstuk met een lekker pepersausje"
Elisa2 schreef:Een tuiger kun je beter met een tuiger dekken,en als je een rijpaard wilt kun je die beter kopen.

Sammie schreef:Je hebt wel een erg kórt lontje hoor. Je snapt zelf toch ook wel dat 5 hoofdfoto's niet kunnen bijdragen aan een hengstenkeuze. Als je dat niet snapt, kun je je beter eerst even goed inlezen in het hoe en wat wat betreft fokken. Duidelijke standfoto's bijv.Daar kun je de gehele merrie goed op beoordelen. 5 hoofdfoto's, tja daar heb je écht niks aan.
Sammie schreef:Gutgutgut, als we allemaal op kleur konden bestellenZo simpel ligt het niet dames!
En PB en een superdraf, hmmm....
Sammie schreef:Zo tuigeachtig vind ik d'r niet echt. De hals lijkt wat diep uit de borst te komen. Achterbeen wat sabelbenig. Voor lijkt ze ook wat onderstandig te staan. De onderkant van d'r hals is wat zwaarbespierd. Ze is in een royale conditie.
Met Houston zul je niet vergroten, ik heb het idee dat deze merrie rond de 1.62 zit? Bovendien zal het veulen niet meer lengte krijgen in het lijf. (tegen het beknopte aan)
arie53 schreef:Sammie schreef:Je hebt wel een erg kórt lontje hoor. Je snapt zelf toch ook wel dat 5 hoofdfoto's niet kunnen bijdragen aan een hengstenkeuze. Als je dat niet snapt, kun je je beter eerst even goed inlezen in het hoe en wat wat betreft fokken. Duidelijke standfoto's bijv.Daar kun je de gehele merrie goed op beoordelen. 5 hoofdfoto's, tja daar heb je écht niks aan.
Zou dat werkelijk helpen Sammie? Het gros van de adviezen raakt meestal niet verder dan wat modehengsten of x of y geeft goede veulens. Met verantwoord fokken, hebben deze adviezen niets van doen.

Suzanne F. schreef:
Verder kan je nog weinig omdat we geen afstamming weten en niet weten hoe de merrie verder beweegt. Je zei dat de galop minder was, de draf veel knie had? Hoe is ze achter? Ik vermoed dat het achterbeen meer ondergebracht mag worden in draf. (ik denk ook dat ze graag wat op de hand wil hangen met rijden)
Suzanne F. schreef:Jeetje dat had ik eerlijk gezegd niet verwacht zo'n papier. Ze is helemaal tuigpaard gefokt! Dat had ik echt niet verwacht. Ze lijkt veel rijtypischer eigenlijk. Dan is die bovenlijn, rug/lendenpartij ook niet verwonderlijk en de hogere staartinplant. En nog een predikaatrijke moederlijn ook. De ggk hengst Alpinist komt uit deze lijn.
Hier de volledige afstamming duidelijker:
http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=135898
Ik zag dat jouw paard nog een halfzusje van Mooiman heeft. (Flemmingh x Roemer)
Tja eigenlijk zou het bijna zonde zijn om op zo'n lijn een rijpaardhengst te zetten.