AVS zo traag in administratie?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

eekhoornerik

AVS zo traag in administratie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-06 19:49

Hey hebben jullie ook zo lang moeten wachten op enige reactie van het AVS nadat je een paard had gekocht van de fokker?

De fokker heeft de papieren naar het AVS opgestuurd, 1,5 maand geleden en ik heb nog niets vernomen. Heb de AVS al een email gestuurd met alle gegevens (incl. chipnummer) maar nog niets gehoord...

hoe lang duurt dat overschrijven doorgaans?

ArabianRanch

Re: AVS zo traag in administratie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 20:15

laetitia schreef:
Hey hebben jullie ook zo lang moeten wachten op enige reactie van het AVS nadat je een paard had gekocht van de fokker?

De fokker heeft de papieren naar het AVS opgestuurd, 1,5 maand geleden en ik heb nog niets vernomen. Heb de AVS al een email gestuurd met alle gegevens (incl. chipnummer) maar nog niets gehoord...

hoe lang duurt dat overschrijven doorgaans?

Heb je al een acceptgiro 'mogen' ontvangen ? Vork én betaald ?

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-06 20:16

nee ook nog niet!!

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 20:53

ff bellen...

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 21:16

laetitia schreef:
nee ook nog niet!!

Je krijgt niet eerder je papieren als alles betaald is.
Ik zou morgenochtend even met AVS bellen, bereikbaar tot 12:30 of 13:00 !!
Succes !

PS: ik wacht ook altijd nog op papieren hoor, 2 importjes en de papieren van ons veulen van dit jaar ....

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 11:33

Heeft 2 weken mogen duren. Maar heb alles zelf langsgebracht omdat het bij mij om de hoek is.
Misschien dat ze bang waren met nog een keer te zien Haha!

delete

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 18:00

Bij mij was het na ong. 2 weken binnen, dus zou gewoon even bellen. En natuulrijk moet je eerst betalen.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 18:03

Bij mij duurde het ook ontzettend lang...

Toevallig lag er nog een rekening van het AVS toen ik Sabiha heb laten chippen en het paspoort en papieren weer opgestuurd moesten worden...
Ze zeiden dat het ergens tussen de stapel lag en dat ze een achterstand hadden. Ik heb toen gezegd dat de rekening ook ergens bij mij tussen de stapel kwam te liggen Haha!

Paar dagen later had ik alles terug Knipoog

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 18:06

Ik moest ook een tijdje wachten maar ik heb gehoord dat het AVS maar 1 of 2 keer in de maand acceptgiro's verstuurd. Toen ik de mijne eindelijk binnen had en betaald had ik de volgende dag alles binnen. Je kunt ze mailen op info@arabier.nl of bellen tot 13:00 uur. Ik vind ze erg behulpzaam en er is dus een reden dat het soms erg lang duurd (al is 1,5 maand wel heel erg lang, zou dus maximaal 2 weken moet zijn ivm dat verzenden van acceptgiro's)

wickedjazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 19:01

wat kost het lidmaatschap eigelijk per jaar? ik moet nog steeds die overschrijvingspapieren opsturen maar het komt er eigelijk nooit van Koe

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 21:16

Ik geloof per jaar iets van 75 euro. Als je het halverwege het jaar pas opstuurt en lid wordt betaal je minder omdat je korter dan een jaar lid bent. Ik heb het in sep opgestuurd en contributie was toen iets van 37 euro. Je betaald ook nog iets van 11 euro eenmalige entreekosten. Overschrijven is volgens mij 49 euro. Bij elkaar kost het als je het voor het eind van dit jaar doet en een half jaar contributie wordt gerekend rond de 100 euro. Je kunt het ook vinden op de website van het avs. Daar staat ergens bij secretariaat een prijslijst van alles wat met het AVS te maken heeft.
Als je alleen lid wordt voor het overschrijven dan raad ik je aan dat dus zo snel mogelijk te doen. Je betaal dan minder contributie en dat scheelt toch. Je moet voor 1 december je lidmaatschap opzeggen. Ik weet nog niet of ik lid blijft, heb nog een maandje om erover na te denken.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-06 21:30

Moet ik dan eerst lid zijn voordat mijn paard wordt overgeschreven?

Ik heb helemaal niets gehoord van het AVS sinds ik mijn paard gekocht heb...de fokker zou de papieren naar het avs sturen.

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 21:49

Ja je kunt alleen overschrijven als je lid bent. Je krijgt alles pas als je betaald hebt. Ik heb het net allemaal achter de rug. Ik was lang bezig omdat de eigenaar op het papier de eerste eigenaar was en ik mijn paard van de tweede eigenaar heb gekocht. Zij had het paard nooit op haar naam laten zetten dus ik moest op zoek naar eigenaar nummer 1 en ik kon die niet vinden.
Ze zijn erg behulpzaam bij het Avs dus ik zou voor 13:00 uur even met ze bellen. Zij kunnen je er alles over vertellen en dan ben je het snelste klaar. Ook kunnen ze je paard zo in de computer opzoeken (heb je meestal alleen een naam voor nodig dus niet perse het levensnr als je dat even niet bij de hand hebt) en vertellen hoe ver de zaken ervoor staan. Succes!
Laatst bijgewerkt door JKiya op 18-10-06 21:50, in het totaal 1 keer bewerkt

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 21:50

laetitia schreef:
Moet ik dan eerst lid zijn voordat mijn paard wordt overgeschreven?

Ik heb helemaal niets gehoord van het AVS sinds ik mijn paard gekocht heb...de fokker zou de papieren naar het avs sturen.

Je kunt het beste ook contact opnemen met de BAPS http://www.baps-sbca.be/
(ze stonden toch op BAPS-papier?) Tenminste Bess Ghadir van Ellen wel.
Zij zullen nog een exportcertificaat klaar moeten maken en opsturen naar het AVS. De verkoper van Gandalf (Karim) zal deze 'moeten' betalen (tenminste ...)
Ik weet wel dat Ellen ook nog geen papieren heeft en in mei alles al betaald heeft. Ghadir is gechipt, geschetst door AVS etc etc

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-06 08:35

Gandalf (Karim) staat bij het AVS ingeschreven (omdat hij gefokt is door Bessewacht in NL en Carl heeft hem op Bessewacht's naam laten staan). Hij is ook gechipt etc. door AVS. Maar ik zal ze straks wel even bellen om alles na te vragen!!

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 08:48

Ik heb je gePBt ...

amirz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 10:33

Kwijl kwijl mooie arabjes

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-06 10:52

Tja als de verkoper niets opstuurt naar het AVS blijft het lang wachten haha! Heb de verkoper maar even gemailt dat ik toch graag heb dat hij de papieren verstuurd...

Dat was dus de reden dat ik nog niets gehoord had.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 12:06

Haha, ja dan schiet het niet echt op nee.
Ach, de fokkers van Dhariyat heb ik niet horen zeggen dat je lid moest worden van het AVS om het paard op je naam over te kunnen laten schrijven. Nu hoorde ik dit van een vriendin van mij.

Ik vind het trouwens een belachelijke zaak dat je lid MOET worden. Blijf erbij dat dat een vrijwillige keuze zou moeten zijn. Het overschrijven lijkt me belangrijker, dan weet je tenminste van wie de paarden zijn. Op deze manier raken ze vaak (letterlijk) zoek, want niet iedereen zit te wachten op een verplicht lidmaatschap.
Maar dat is weer helemaal OFF topic...

Krab54

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 20:16

Bij mij was de overschrijving geregeld binnen twee weken.
Heb het aangetekend laten verzenden.

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 20:40

Ja dat heb ik inderdaad ook gedaan. Ben er dus zoals eerder gezegd allemaal erg tevreden over, het AVS heeft mijn 1000 en 1 vragen altijd zeer behulpzaam en geduldig beantwoord.

_Margarita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 17:11

Ik had met zo'n 2 weken alle papieren weer terug

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-06 20:38

Ik heb de brief binnen maar ik vind het wel belachelijk dat je perse lid moet worden van de AVS!
Ben nu ineens 90,- euro kwijt omdat je ook nog eens entreekosten moet betalen....

Gideon_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 22:07

Vraagje:

Waarom wil je een "stamboekpapier" op je naam als je geen lid wilt worden van het "stamboek" ?

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-06 09:13

Het gaat mij alleen om het overzetten van het paard naar mijn naam dus dat ik bekend sta als de eigenaresse...verder interesseert het stamboek mij niet...

Het gaat mij dus alleen om het overschrijven! Niet om alle extra dingen die het stamboek doet of organiseert...