Zou mijn merrie drachtig kunnen zijn? Help!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DebGizmo

Zou mijn merrie drachtig kunnen zijn? Help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-06 14:35

Hallo iedereen!

Graag zou ik de mening willen hebben van boktleden!

Mijn pony Gizmo heeft 4 maanden bij 2 jarige hengsten gestaan ( wist ik niet, stom )
Dus nu is er een kans dat ze drachtig kan zijn.
Nu is ze al wel erg dik van zichzelf, maar ze is nu echt wat aan het uitdijen.
De lendenen ( de scheiding tussen de buik en kont ) is ook heel erg opgezet en de buik lijkt wat puntig.
Ik heb foto's bijgevoegd, zodat jullie kunnen zien wat ik ongeveer bedoel.
Wat vinden jullie? Denken jullie dat er een kans is dat ze drachtig is?
En wie kan mij vertellen wat de kenmerken zijn van een drachig paard?
Let op, ze kan maximaal 4 maanden drachtig zijn!
Ik hoop op veel reacties!

PS: Check ook even mij andere topic, ik zoek mijn eerste palominopony Barney!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

KimH

Re: Zou mijn merrie drachtig kunnen zijn? Help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 14:38

Als ze 4 maanden bij 2 hengsten heeft gestaan ( ook al zijn ze 2 jaar) is er wel een kans dat ze drachtig is. Zou je er niet even een DA bijhalen dan weet je dat zeker. Aan de hand van foto's durf ik niets te zeggen ( het is goed bedoeld hoor)

Groetjes Kim

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-06 14:40

KimH schreef:
Als ze 4 maanden bij 2 hengsten heeft gestaan ( ook al zijn ze 2 jaar) is er wel een kans dat ze drachtig is. Zou je er niet even een DA bijhalen dan weet je dat zeker. Aan de hand van foto's durf ik niets te zeggen ( het is goed bedoeld hoor)

Groetjes Kim

Dank je wel. Dat is ook wel mijn bedoeling, maar ik wil ook graag de mening weten van bokt leden. Haha!

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 14:42

ik denk ook dat de kans vrij groot is dat ze drachtig is, ik vind haar er ook beginstadium-drachtig uitzien, maar zoals je zei het is haar bouw ook wel.
een scan brengt idd uitkomst, je hebt in mijn opinie zeker wel reden toe om een scan te doen omdat de kans er echt wel is dat ze dus drachtig is geworden!

sphinxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 14:43

Beetje voor de hand liggend, maar is ze nog hengstig geweest in de periode dat ze terug is? De enige die met zekerheid kan zeggen of ze drachtig is, is de veearts. Ik vind haar vrij dik, maar dat zou ook van het gras kunnen komen natuurlijk. En als ze met hengsten heeft gestaan kan dat het ook zijn. Kortom, als je zekerheid wilt hebben, laat haar scannen. Succes!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 14:44

Die buik is eerder van het gras, als ze maximaal 4 maanden drachtig is kun je nog niets zien. Je kunt laten scannen op dracht (hoewel ik niet geloof dat ze op deze leeftijd nog veel kunnen zien), of eventueel laten opvoelen als je het echt zeker wilt weten.

KimH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 14:45

Als DA is geweest en je hebt een scan laten doen, meld je het dan op bokt? Ik blijf dit topic wel volgen

groetjes Kim

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 14:45

ja kan na vier maand wel scannen hoor!
na een maand al toch?

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-06 14:50

KimH schreef:
Als DA is geweest en je hebt een scan laten doen, meld je het dan op bokt? Ik blijf dit topic wel volgen

groetjes Kim

Ja, ik zal het zeker melden!
Weet iemand hoeveel zo een scan ongeveer kost??

Groetjes Deborah

KimH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 14:51

Ik heb geen idee, het zel per DA verschillen, maar goed ik heb een hengst dus geen ervaring mee Bloos Haha!

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 21:17

Wij betalen ongeveer € 12,50 voor scannen per merrie.
Ik geloof niet dat hij commerciële prijzen hanteert. Vork

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 21:31

Volgens mij kun je de dracht bij 4 maanden echt nog niet uiterlijk zien hoor..

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 21:33

Mijn verzorgmerrie is ook drachtig en die heeft net zo'n buik, maar ik wil je niet valse hoop geven en geef je toch als tip om haar te laten scannen Knipoog
succes! Haha!

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 22:19

ik blijf dit topic ook volgen.

enne als ze drachtig mocht zijn, alvast gefeliciteerd ermee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 07:45

tienus63 schreef:

+ voorrijkosten dan neem ik aan.

Wat voor hengsten liepen er bij? Is ze een cremello?

Ik ben benieuwd wat de veearts zegt, aan de buik kun je op 't laatst pas zien dat ze drachtig zijn. En sommige lijken 11 maanden drachtig maar krijgen nooit een veulen.

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-06 09:57

sphinxie schreef:
Beetje voor de hand liggend, maar is ze nog hengstig geweest in de periode dat ze terug is? De enige die met zekerheid kan zeggen of ze drachtig is, is de veearts. Ik vind haar vrij dik, maar dat zou ook van het gras kunnen komen natuurlijk. En als ze met hengsten heeft gestaan kan dat het ook zijn. Kortom, als je zekerheid wilt hebben, laat haar scannen. Succes!

Tja.. dat is eigenlijk ook een beetje een raadsel. Nu is zij al niet zo vaak hengstig, dat zoiezo, en ik kan me niet echt herinneren dat ik haar hengstig heb gezien of het moet me ontschoten zijn. Maar wat ik wel weet, is dat haar moeder tijdens haar zwangerschap van Gizmo ook gewoon hengstig bleef, en dat is ook wel de reden dat ik zelf zo twijfel.

Groetjes Deborah

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-06 09:57

Cassidy schreef:
Die buik is eerder van het gras, als ze maximaal 4 maanden drachtig is kun je nog niets zien. Je kunt laten scannen op dracht (hoewel ik niet geloof dat ze op deze leeftijd nog veel kunnen zien), of eventueel laten opvoelen als je het echt zeker wilt weten.

Hi, volgensmij kan er dan al wel gescand worden voor drachtigheid met 4 maanden, dat is eigenlijk ook wat ik continue op bokt lees eigenlijk..

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-06 10:00

[***] schreef:
tienus63 schreef:

Wat voor hengsten liepen er bij? Is ze een cremello?

Ik ben benieuwd wat de veearts zegt, aan de buik kun je op 't laatst pas zien dat ze drachtig zijn. En sommige lijken 11 maanden drachtig maar krijgen nooit een veulen.

Gizmo heeft op een land gestaan met renpaarden. Ze is zelf 1/2 Quarter Horse - 1/4 New Forest en 1/4 Arabier. Haar kleur is schimmel, maar ook bont. Alleen zie je die vlekken alleen als ze nat is. Ze is vroeger als bont pony'tje geboren en langzameraan wit geworden, maar de huid is nog wel zwart op de plekken waar die bonte plekken vroeger zaten, vandaar..

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 10:01

Ik had het ook meer over het beoordelen op grond van die buik....dit is een grasbuik en komt niet door de zwangerschap. Een veulen op leeftijd van 4 maanden is echt zo groot niet dat je de dracht aan de vorm van de buik kunt aflezen.

kalicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 10:06

Het lijkt wel een beetje op een drachtig buikje, omdat ze achterin zo'n punt heeft, maar een scan kun je na 18 dagen dracht al maken, dus nu kan het ook gewoon nog... Heb je niks gemerkt aan haar gedrag dan, naar jou of naar andere paarden.. meestal veranderd dat ook als ze drachtig zijn...

En cassidy, mijn merrie had met 3 maanden dracht al de punt in de flanken liggen, dus dat kan wel dergelijk...

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-06 10:08

Cassidy schreef:
Ik had het ook meer over het beoordelen op grond van die buik....dit is een grasbuik en komt niet door de zwangerschap. Een veulen op leeftijd van 4 maanden is echt zo groot niet dat je de dracht aan de vorm van de buik kunt aflezen.

Ja, dat zou mogelijk kunnen zijn. Gizmo staat continue op het land, en dit jaar is het gras al op tijd goed gaan groeien. Ik vind het zelf heel moeilijk om te zeggen.. Heb eigenlijk nooit echt persoonlijk een drachtig paard meegemaakt en weet ook absoluut niet of er kenmerken voor zijn, of ze zicht anders gaan gedragen of er anders uitzien e.d.

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-06 10:11

kalicha schreef:
Het lijkt wel een beetje op een drachtig buikje, omdat ze achterin zo'n punt heeft, maar een scan kun je na 18 dagen dracht al maken, dus nu kan het ook gewoon nog... Heb je niks gemerkt aan haar gedrag dan, naar jou of naar andere paarden.. meestal veranderd dat ook als ze drachtig zijn...

En cassidy, mijn merrie had met 3 maanden dracht al de punt in de flanken liggen, dus dat kan wel dergelijk...

Kun jij je misschien nog herinneren hoeveel jij hebt betaald voor het laten maken van een scan? Ze staat op dit moment bij 3 shetlanders, waarvan 1 hengstje, en die probeerd continue op haar te springen, maar daar moet zij niks van hebben. Soms blijft ze nog wel eens staan, maar dan heb ik meer het idee dat ze dat maar doet omdat ze dat beestje echt zat is. Als ik haar aan het poetsen ben en dat shetje komt in de buurt probeerd ze gelijk naar hem te happen, oren ver naar achter enzo..

Bacannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 11:32

DebGizmo schreef:
Cassidy schreef:

Hi, volgensmij kan er dan al wel gescand worden voor drachtigheid met 4 maanden, dat is eigenlijk ook wat ik continue op bokt lees eigenlijk..

Ik denk dat Cassidy bedoeld dat je op 4 mnd niet meer hoeft te scannen omdat de vrucht dan al te groot is om op het beeld te zien... je kan dan beter laten opvoelen.

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-06 11:56

Ik denk dat Cassidy bedoeld dat je op 4 mnd niet meer hoeft te scannen omdat de vrucht dan al te groot is om op het beeld te zien... je kan dan beter laten opvoelen.
[/quote]

Oow ok, op die manier. Tja sorry, ik heb daar persoonlijk niet zo heel veel verstand van. Maar zouden ze dat wel kunnen voelen? Mijn pony is namelijk al erg dik van zichzelf. Of doen ze dat op een speciale manier of met een apparaat.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 20:17

[***] schreef:
tienus63 schreef:

Wij krijgen geen dieselvergoeding van hem, omdat we bij hem thuis scannen. Clown
Lopende bandwerk op dit moment i.v.m. de gustverklaringen.