Hoe groot wordt mijn veulen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Hoe groot wordt mijn veulen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 11:42

vorig jaar is mijn arabische hengst (1.52m) uitgebroken en heeft de merries gedekt, (zijn ingespoten en hebben nu dus geen veulen) wat we niet hadden verwacht is dat het hem ook zou lukken met mijn shetje (1 meter nu, was vorig jaar 90cm), hahahaha geeft niet, er is zo een prachtig mooi en vreselijk lief veulentje uit gekomen, we zijn er erg blij mee, maar.....zoals je op de foto ziet is ze op enkele cm na al net zo groot als dr moeder, moeder is 1 meter, vader 1.52m, het veulen is nu 3,5 mnd. oud, wie kan mij vertellen hoe groot ze ongeveer gaat worden?
Afbeelding

Auks

Re: Hoe groot wordt mijn veulen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 11:53

Ik heb geen idee hoe groot het veulen zal worden.
Maar wil even zeggen dat ik het idd een heel mooi veulen vind! ook de aftekeningen! erg mooi!
Als je d'r ooit kwijt wilt hihihihihi

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 13:45

Ik schat een kleine D-pony. 1.42 ongeveer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 14:03

Auks; hahahaha nee, ze gaat niet weg, ben zo blij met haar, en mocht ze ooit weg moeten dan hangt mijn vriendin al in mijn nek te hijgen Tong uitsteken

Anne_GTI; ik hoop dat je gelijk hebt, het zou leuk zijn als ik er zelf nog eens op kan rijden later, ik rijd geen wedstrijden meer, ik hoef dus geen groot paard, maar beetje recreatief is leuk.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 14:07

Kleiner dan 1.42. Volgens een groeitabel die gebaseerd is op gemiddelden van warmbloed paarden zit je rond de 1.36 en dan ben ik uit gegaan van 1.00 op 3 mdn. 1 meter op 4 maanden wordt ze gemiddeld 1.30.
Meet d'r eens op op een ronde maand.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 14:11

Sammie schreef:
Kleiner dan 1.42. Volgens een groeitabel die gebaseerd is op gemiddelden van warmbloed paarden zit je rond de 1.36 en dan ben ik uit gegaan van 1.00 op 3 mdn. 1 meter op 4 maanden wordt ze gemiddeld 1.30.
Meet d'r eens op op een ronde maand.

je bedoeld dat ik haar op ga meten als ze precies 4 maanden is straks?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 14:18

Juist Haha!

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 14:56

Wat grappig, je zou niet zeggen dat dit een kind van die schimmel is Haha! aan haar beentjes te zien denk ik dat ze wel doorgroeit, schat een (kleine) D maat

Lissyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 15:01

wouw gaaf, een shet gedekt door een arabier hihi. Het veulen ziet er igg gaaf uit! ik denk dat ze iets rond de 130/135 word.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 15:03

RUBYWHITE schreef:
Wat grappig, je zou niet zeggen dat dit een kind van die schimmel is Haha! aan haar beentjes te zien denk ik dat ze wel doorgroeit, schat een (kleine) D maat

het is inderdaad geen gezicht, vooral als ze gaat drinken Haha! de palomino links erachter is haar oma, en dit is haar vader, wat een plaatje he;
Afbeelding
ik hoop dat ze de 1.35 gaat halen......

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 15:06

Dan neem ik aan dat de moeder schimmel bont is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 15:11

Sammie schreef:
Dan neem ik aan dat de moeder schimmel bont is?

klopt, je kan het goed zien in mijn profiel. en de vader van de moeder is vosbont.

tandenfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 21:11

phannie schreef:
vorig jaar is mijn arabische hengst (1.52m) uitgebroken en heeft de merries gedekt, (zijn ingespoten en hebben nu dus geen veulen) wat we niet hadden verwacht is dat het hem ook zou lukken met mijn shetje (1 meter nu, was vorig jaar 90cm), hahahaha geeft niet, er is zo een prachtig mooi en vreselijk lief veulentje uit gekomen, we zijn er erg blij mee, maar.....zoals je op de foto ziet is ze op enkele cm na al net zo groot als dr moeder, moeder is 1 meter, vader 1.52m, het veulen is nu 3,5 mnd. oud, wie kan mij vertellen hoe groot ze ongeveer gaat worden?
Afbeelding

Dat wordt een D-pony Haha! !

hessy8

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 19:03

Wat leuk dat dat ook kan! dat wist ik helemaal niet.
Mijn shet kan ik dan ook door een arabier laten dekken Haha!
kan ik er op rijden als ik te groot ben voor de shet.!
veel succes met je veulen!.

(kan ze dan eigelijk wel drinken enz.? als ze zo hard groeit Verward Tong uitsteken )

shemar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 09:33

Jemig wat is ze al groot geworden zeg!

Dat bonte veulen van mij is blijven steken rond de 1,30, maar ik weet natuurlijk niet hoe groot haar vader geweest is.

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 09:36

denk dat ze wel flink word hoor !
mooi paardje joh! dat is dan toch een geluk bij een ongeluk geweest dat hij je shet ook te pakken heeft genomen Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 05:47

hahaha leuke reacties Haha!

Shemar, bedoel je met je bonte veulen Feline?

netam12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 06:02

Leuk paardje zeg ziet er zeker mooi uit Lachen ik denk dat hij rond de 1.35 wel komt.
Laat je het over een tijdje weer weten hoe groot ze al is geworden???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 08:19

netam12 schreef:
Leuk paardje zeg ziet er zeker mooi uit Lachen ik denk dat hij rond de 1.35 wel komt.
Laat je het over een tijdje weer weten hoe groot ze al is geworden???

ik wil haar iig opmeten op 1 oktober, dan is ze precies 4 maanden, volgens Sammie kan je dan inschatten hoe groot ze uiteindelijk wordt.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 15:37

Ja, maar dat zijn gemiddelden en het is gebaseerd op warmbloed paarden. Dus een afwijking naar boven en onder is altijd mogelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 10:15

Sammie schreef:
Ja, maar dat zijn gemiddelden en het is gebaseerd op warmbloed paarden. Dus een afwijking naar boven en onder is altijd mogelijk.

ach ik wacht het wel af, was een beetje benieuwd, kan dr altijd nog op hoge hakken laten lopen Haha!

o0marije0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 18:15

over een paar jaar komt het nog zover dat een voorbij lopend/ fietsend meisje trots tegen haar moeder gaat zeggen dat de moeder het veulen van het veulen is...uuh snap je m nog?
dat de rollen omgedraait zijn dus Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 14:36

o0marije0o schreef:
over een paar jaar komt het nog zover dat een voorbij lopend/ fietsend meisje trots tegen haar moeder gaat zeggen dat de moeder het veulen van het veulen is...uuh snap je m nog?
dat de rollen omgedraait zijn dus Vork

ik zie t al voor me, rijdend op haar met kleine mama ernaast Haha!

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 14:41

zo hee, dan heb je een uniek paardje, de maat, nou ter vergelijk, mijn fjorden veulen is nu zo'n 110 cm, en net zo oud als jou veulen, haar moeder is 136 en vader 150.
ze zal dus denk ik rond de 145 uitkomen, ik denk dat jou veulen dat niet haalt, ik schat het op een c pony of kleine d.
maar als halve shet wel sterk denk ik!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 07:48

Marigold schreef:
zo hee, dan heb je een uniek paardje, de maat, nou ter vergelijk, mijn fjorden veulen is nu zo'n 110 cm, en net zo oud als jou veulen, haar moeder is 136 en vader 150.
ze zal dus denk ik rond de 145 uitkomen, ik denk dat jou veulen dat niet haalt, ik schat het op een c pony of kleine d.
maar als halve shet wel sterk denk ik!

de schetser van het stamboek is geweest, ook om te chippen, hij shatte ook dat ze grote c of kleine d pony wordt.