Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Jimbo schreef:kunnen ze niet beter gelijk een quarter horse goedkeuren? hebben ze gelijk een betere gewichtsverdeling dacht ik zo.

CCCCorine schreef:Volgens mij bijt de oprichter van EASP zich als een Pitbull vast in zijn evenwichtsmodel. Aan enkel een 'model' heb je echter weinig...
hanneliesje schreef:Ik vind dat heele EASP nergens op slaan, volgend mij wil de oprichter gewoon een stamboek (heeft volgens mij ook helpen oprichten bij NRPS)
Hij spreekt zichzelf overal tegen, als je wilt lachen moet je idd eens op fokt gaan kijken.
Ik heb persoonlijk liever een paard die wat minder aan het perfecte (Volgens stamboeken dan), die goed presteert en goed in gedrag en werkwillig is als het perfecte exterieur paard.
geral schreef:hanneliesje schreef:Ik vind dat heele EASP nergens op slaan, volgend mij wil de oprichter gewoon een stamboek (heeft volgens mij ook helpen oprichten bij NRPS)
Hij spreekt zichzelf overal tegen, als je wilt lachen moet je idd eens op fokt gaan kijken.
Ik heb persoonlijk liever een paard die wat minder aan het perfecte (Volgens stamboeken dan), die goed presteert en goed in gedrag en werkwillig is als het perfecte exterieur paard.
Ook jij snapt het principe niet helemaal![]()
een werkbaar paard, met een goed karakter, zo evenwichtig mogelijk gebouwd![]()
Perfect exterieur alleen werkt ook niet
geral schreef:CCCCorine schreef:Volgens mij bijt de oprichter van EASP zich als een Pitbull vast in zijn evenwichtsmodel. Aan enkel een 'model' heb je echter weinig...
Blijkbaar begrijp je er helemaal niets van, gaat niet om model, maar om het type, evenwichtstype![]()
Sommige EV's hebben nog wel een evenwichtig type, dus die kunnen in het EASP verhaal nog wel gebruikt worden, de quarter staat helemaal buiten het EASP type, dus onbruikbaar.
De Shagya arabier, vooral niet verwarren met de huidige kleine gangbare arabjes, staan wel in het evenwichts type, dus zeer bruikbaar.
Wellicht de site nog maar eens beter lezen
geral schreef:CCCCorine schreef:Volgens mij bijt de oprichter van EASP zich als een Pitbull vast in zijn evenwichtsmodel. Aan enkel een 'model' heb je echter weinig...
Blijkbaar begrijp je er helemaal niets van, gaat niet om model, maar om het type, evenwichtstype![]()
Sommige EV's hebben nog wel een evenwichtig type, dus die kunnen in het EASP verhaal nog wel gebruikt worden, de quarter staat helemaal buiten het EASP type, dus onbruikbaar.
De Shagya arabier, vooral niet verwarren met de huidige kleine gangbare arabjes, staan wel in het evenwichts type, dus zeer bruikbaar.
Wellicht de site nog maar eens beter lezen
Citaat:De Shagya arabier
geral schreef:Alsof je dat niet weet, ja ik heb een halfbloed shagya merrie en die loopt na 1 veulen in de sport nu en ga ik later weer mee fokken

veraA schreef:Afstamming staat er gewoon bij hoor
Paris Sha x Elberton x Wolfgang
ceasario schreef:Ik had haar inderdaad nog nooit gezien. Het zal best zo zijn dat je er blij mee bent.
Maar ik zie er weinig Shagya aan.( Gewoon een goed lopende "schimmel" die bij het Geldersstamboek
niet zou misstaan))

geral schreef:Het is een heel fijn paard om te rijden, koel in de kop en zelfs met haar 1,70 hoog nog door een kind van 13 jaar te rijden
Dus .............lijkt er wel wat op.
Jimbo schreef:
toch vraag ik me af waarom een quarter horse niet goed in dressuur kan zijn (ik zie dr iig weinig) Ze zijn er wel op gebouwd om veel met hun achterhand te doen, hebben ze wel de spieren voor. komt het dan omdat ze zo klein zijn?