[TI] Tinkers en koeien.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sokkebok

Tinkers en koeien.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-06 21:13

Fay is nu een paar maanden ingereden en doet het ontzettend braaf, is bijna nergens bang van, maar tot mijn verbazing kijkt ze heel gespannen als ik langs een wei met koeien rijd. Nu vraag ik me af of dit te maken kan hebben met haar moeder, die heeft de kleuren van een koe. Of zou ze het gewoon vreemd zijn?
Hoe reageren jullie tinkie's op koeien en wat voor kleur moeder hebben die?

kinsealy

Re: Tinkers en koeien.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 21:22

Mijn tinker is als de dood voor koeien! het liefst maakt hij rechts om keert als hij koeien ziet (of ruikt!, hij vind ze echt gigantisch stinken!)
Hij herrinnert zich alle plaatsen waar hij ooit koeien in de wei heeft zien staan en is daar zeer oplettend!
Nee, hij moet echt absoluut niks van koeien hebben! (maar met bonte tinkers heeft hij geen enkel probleem!)

Sokkebok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-06 21:25

Ik heb in een tinkerboek gelezen dat ze juist goed overweg konden met koeien, dus ik verbaas me hier nu over.

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 21:28

Mijn vz-tinker vindt ze alleen vreemd geloof ik. Als we langs het weiland lopen en de koeien staan erg dicht bij het hek, blijft ie even staan en kijkt ernaar. Als ze verder in het weiland staan, dan vallen ze hm niet eens op volgens mij. Maar echt bang is ie er niet voor, hij vindt ze eerder vreemd geloof ik Clown

Of misschien is het de herkenning juist wel, dat ie even blijft kijken Knipoog

kinsealy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 21:31

Ik weet welk boek je bedoeld, maar je moet niet alles geloven wat in boeken staat, de praktijk bewijst soms het tegenovergestelde, bij mij wel tenminste Knipoog

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 21:32

Toen tinkerbell hier pas was, hinnikte ze als gek naar koeien en wou er ook graag bij gaan Clown tot ze zag dat het geen familie was Nagelbijten / Gniffelen

Angel is benauwd van koeien Clown maar vooral van de hele witte, bonte iets minder.

Angel is dan weer niet bang van ezels en tinkerbell is voor de grijze als de dood Gestoord (witte en donkere zijn niet zo erg Clown )

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 21:34

Mijne hinnikt naar ze Knipoog

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 21:42

Mira had de eerste keer iets van "wat ben JIJ nou????????" en stond een paar minuten met allevier de ankers in de grond.

MelanieS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 21:46

Kieran vindt ze ook bijzonder griezelig. Wordt groot, ogen op steeltjes en wil dan omdraaien en heel hard wegrennen. En dan zijn het nog bruin-bonte koeien! Hij is zelf ook bruin-bont! Koe

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 21:47

Baggio is opgegroeid tussen de koeien, dus die geeft er niks om. Heeft er ook nog bij in de wei gelopen als jaarling (dat was zoeken).

De moeder van Damian van Annick liep de 1e weken na aankomst op haar plekkie ook vaak te brullen naar de koeien in de wei aan de andere kant van de weg. Zal het kuddegevoel wel zijn.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 22:24

bij mij staat een merrie die bijna onder een grote Combine terrecht kwam omdat ze ook helemaal niets moet hebben van koeien.

Whoops1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 22:32

Puk heeft het ook niet zo op koeien.
Het wordt al wel minder, maar leuk vinden nee..
als het kan met een grote boog eromheen!

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 23:09

gam vind koeien interessanter dan schapen, ik denk door de kleuren, doet hem denken aan thuis... Koe Ja hij staat er altijd wat mijmerend naar te kijken.
de koeien vinden hem ook altijd bere interessant, ze rennen altijd met hem mee. die zullen wel denken, da's weird, een koe met een mens op zijn rug? Hyper!

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 23:28

Koeien interesseren Jordy niet echt, hij kijkt ernaar, maar maakt zich niet druk. Even kijken en weer doorlopen, bang is hij er zeker niet voor.
Hij is wel 1x bang geweest voor een schotse hooglander, maar dat neem ik hem niet kwalijk Nagelbijten / Gniffelen
Dat was een monsterlijk grote stier die met een noodvaart op hem af kwam stormen, en zat wel een plankenhekje tussen van niet eens een meter hoog..... Dat zo'n harig geval zo aan komt stormen is al eng genoeg, maar voor het hekje begon hij te schrapen en met zijn hoorns grond omhoog te gooien, toen ging Jordy rennen, en hard ook Haha!
Maar gewone koeien maken hem dus niks uit, hooglanders ook nog steeds niet, zolang ze niet van dat soort fratsen uithalen.....

Grappig is wel, dat toen ik Jordy net had koeien hem ook al niks interesseerden, maar bonte shetlanders daarintegen waren levensbedreigend. Zo heeft hij bij de rijvereniging weleens accuut om willen draaien en terug naar huis rennen bij het zien van een bonte shet Verward Ogen op steeltjes, snorken en echt weg proberen te komen. Zo'n shet met kleuter-ruitertje is natuulijk ook hartstikke gevaarlijk....
Nu zijn bonte shetten niet meer eng, schimmels wel Ja

Maar waar hij echt doodsbang voor is.... Ezels. Hij vond ze ooit leuk, tot hij er 1 van dichtbij bekeek en eraan ging snuffen. En toen begon de ezel te balken, en weg was Jordy, helemaal over de zeik.
Sindsdien is het onmogelijk om hem ook maar in de buurt van een ezel te krijgen.

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 07:51

Tommies oren staan ook altijd helemaal naar voren gepriemd als ie koeien ontwaard,ook al komen we er al voor de 40e keer langs hij blijft ze heel interessant vinden.
Als de koeien dicht langs de weg staan en dan ook nog eens bewegen dan is meneer wel heel erg oplettend,je voelt hem dan al in de houding schieten om er vandoor te kunnen gaan,mocht er iets geks (zoals een koe die bokt) gebeuren hahahahahhaaa
gekke paarden hier allemaal......

Sokkebok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-06 08:14

Supertje schreef:
Hij is wel 1x bang geweest voor een schotse hooglander, maar dat neem ik hem niet kwalijk Nagelbijten / Gniffelen
Dat was een monsterlijk grote stier die met een noodvaart op hem af kwam stormen, en zat wel een plankenhekje tussen van niet eens een meter hoog..... Dat zo'n harig geval zo aan komt stormen is al eng genoeg, maar voor het hekje begon hij te schrapen en met zijn hoorns grond omhoog te gooien, toen ging Jordy rennen, en hard ook Haha!

Jij was dat hekje vast heel erg dankbaar, ondanks dat het niet zo hoog was. Haha!

Eas_Mon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 09:50

Verderop staan bij mij een stel jonge kalfen die rennen aldoor mee... Easy wilde dus ook gezellig mee rennen en maakte zich groot enzo en liep wel heel mooi (en door) nu kan hij der wel zo langs lopen maar hij let wel op..

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 10:16

Sokkebok schreef:
Supertje schreef:

Jij was dat hekje vast heel erg dankbaar, ondanks dat het niet zo hoog was. Haha!

Best wel ja Haha! Het hekje ziet er trouwens uit alsof het van sinaasappelkistjeshout is gemaakt, dus ik was wel bang dat de stier er elk moment doorheen kon knallen.
Toen dat beest zo aan kwam rennen bleef Jordy gewoon staan kijken, pas toen hij met die hoorns aan de slag ging dacht Jordy 'sjit hij meent het' Clown

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 10:36

Ziggy ziet koeien als speel maatjes. Als de koeien die tegen over het weiland staan beginnen te rennen rent ziggy ook vrolijk mee. Hij begroet ze ook altijd vriendelijk.
Alleen soms is het wel lastig. Want als ik dan een buitenritje met ziggy aan het maken ben en we rijden toevallig langs koeien die mee gaan rennen, wil Ziggy ook steeds harder.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 10:46

Mystic vind ze wel interessant, maar hij loopt er liever niet té dicht bij Tong uitsteken
De eerste keer toen we langs een wei met koeien kwamen, rende die met de hele kudde op Mystic af, en hij voelde zich ineens weer helemaal hengst en liep er heel stoer langs Clown
Een een tijd geleden kwamen we twee jonge koeien tegen, die waren uitgebroken en liepen los midden op ons pad. Gelukkig, stoere Mystic durfde er wel langs Lachen Hij kon wel ineens heel goed wijken toen zo'n koe wel eens aan hem wilde snuffelen haha

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 11:50

Ik geloof niet dat Novia er iets van maakt.
Ze staat op een melkveebedrijf en ziet dagelijks koeien langsschuifelen.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 12:00

mijn ventje heeft ook een tijdje bij koeien in gestaan tot hij er steeds een van zijn eigen kleur onder het draad door joeg die anderen liet hij met rust, of dat nou door het kleurtje kwam of door wat anders maar die boer moest er maar om lachen (arme Koe )

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 18:20

Amy kijkt ook altijd heel erg vreemd naar koeien..
Vooral als ze dan ook nog gaan loeien is het helemaal van huh Verward waarom hinnik jij niet Tong uitsteken

We hebben overlaatst op de fokveedag gestaan en toen stonden we naast de kalveren.. Echt zo grappig hoe vreemd ze er naar stond te kijken. Je zag haar echt denken dat er iets niet klopte.. Erg grappig!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 18:49

Hihi wat een mallerd die Jordy Nagelbijten / Gniffelen Lachen

Jessie vind ze ook megaspannend, en was eerst ook niet langs een stal met koeien te krijgen. Nou vind ze koeien niet meer zo interessant, we hebben eens een snuffelsessie gehouden met de koeien, en toen waren het toch geen enge monsters! Ja
Hooglanders staan een weiland verder, die waren toen ze aankwamen reuze spannend, nou ook al niet meer.

Schafstall

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 19:59

Boya geeft er niets om. Als veulen stond ie bij koeien op 't eiland en nu wordt ie ingereden in een bak grenzend aan een koeienweiland. En nog wel koeien die op kalveren staan. Die komen dan zo heel gezellig aan de bakrand kijken en loeien hihi. Afgelopen zondag kwam er ineens wel een heel vreemde koe aan....met een neusring en een plukje onder z'n buik Clown , ik schrok me rot en dacht ojee en nu........
Boya had geen aandacht meer voor 't rijden en wilde alleen maar kijken (z'n mannelijke ego was gekrenkt waarschijnlijk Knipoog ) en die stier idem dito.....Nadat die stier zo'n 5 min. had staan te kijken, liep ie weer vrolijk weg. PFFFFF.....ik had zo eens naar het hek om de bak gekeken en had niet het idee dat dat de stier tegen zou houden.....maar gelukkig had hij geen kwaad in de zin. Hij was een beetje ziekies, had een hele dikke kaak aan een kant....