Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
aerdenhout1 schreef:Waarom zou een Gelder minder ver kunnen komen als b.v de haflinger, fjord, of fries????? Harmony is M 1 en is driekwart gelder! Maar ehhh dat noemen ze basis tegenwoordig he????
Laat ze lekker kletsen!!! Je houd in elk geval het echte Nederlandse ras in stand!
Ik vind het totaal andere paarden.
areke schreef:zijn er meer mensen die zich ergeren aan mensen die vinden dat een gelder alleen maar voor de kar hoort.
ik kan er echt niet tegen er zijn mensen (die totaal geen verstand hebben van paarden) die zeggen je dat je nooit ver kan komen in de dressuur.
ik kreeg dat dus te horen omdat ze niet duur was en een gelder dat ik dan niet ver zou komen.(met andere woorden het is maar een goedkoop karrepaard)
nou heeft die man een lusitano hengst van 3 jaar (onbeleerd) gekocht voor zn dochter van 11. daar kon ze ver mee komen want dat paard was duur.
misschien is het stom om het hier op bokt neer te zetten maar ik moest het ff kwijt ik kan er zo kwaad om worden dat mn paard zo afgekraakt wordt.
wat maakt het nou uit wat de prijs is en wat voor ras.

duurt alleen meestal maar evenLiSSy schreef:
alleen heb ik de mijne nog niet zo mooi aan het lopen