Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Citaat:let even op rechts voor

ptiteblue schreef:Neen.
Ik wil geen veulen kopen van 5000€.
Dat is dom vind ik.
Want er kan zoveel gebeuren in 3 jaar tijd!
Als ik een niet te duur veulen koop, is die niet te goed als paard, kan ik toch minimum 5000€ verkopen, zeker met zo een afstamming.
Als rijpaard of kweekmerrie.(in Frankrijk vind je altijd mensen voor duitse paarden die er veel geld aan geven!)
Koop ik een veulen van 5000€, is die dan toch niet goed, dan ben ik echt alles verloren!
En ik wil geen jaar wachten, want die kan bij vrienden gaan, met hun merrie veulen op de wei, het zou mij in begin niet te veel kosten.
En als ik nog een jaar wacht, dan is mijn 5 jarige tegen dan te oud voor te verkopen aan een goede prijs.
Ik wil dus niet te veel risico’s nemen, een schoon veulen kopen met goede afstamming maar niet te duur. Ik heb er een dertigtal gezien zaterdag in Duitsland.
Sommige van 5000 en meer. Maar die waren niet speciaal beter dan die samarant! Ik kon zelfs een sandro hit veulen hebben voor 4500€, maar die was niet super…

Suzanne F. schreef:Ik denk dat er echt genoeg goede veulens te koop zijn in Nederland voor onder de 5000.
Binnenkort zijn de veilingen ook weer, als je kijkt hoeveel veulens er voor weinig weggaan, en dat zijn echt fijne veulentjes.
Ik zou deze niet aanraden, de Painted black weet ik niet maar van de bijna alle afstammelingen die ik vorige week gezien heb, was ik over het algemeen niet echt gecharmeerd.
Vind deze mooi om te zien maar jeetje, het kan echt niet lopen, ook al is de wei nat, echt een techniek van nul, sorry dat ik het zeg. Zowel voor als achter beroerd.