dressuur merrie veulen gevonden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ptiteblue

dressuur merrie veulen gevonden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-06 17:48

hello,

ik ben op zoek naar een dreusuur merrie veulen.

maar ik heb er twee goede gevonden.

ze zijn hetzelfde prijs, maar helamaal andere afstamming.

ik heb ze alle twee heel graag maar weet niet wat kiezen!

eerste is een KWPN: Painted Black X Jetset D
tweede is een Oldenburg: Samarant (Sandro Hit x brentano)X De Niro.

ze zijn wel alle twee even goed,

hier is een filmpje van de samarant, de kwpn heb ik niet op film.

http://www.chevaux-dressage.be/divers/ptitblue.wmv

dozo

Re: dressuur merrie veulen gevonden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 20:15

Persoonlijk zou ik het veulen van het filmpje niet kopen en dat komt omdat de manier van draven van het veulen en de moeder mij niet kunnen bekoren. Ze draven allebei met een strakke rug en ik vind de draf een beetje pony-achtig.
Van Painted-black ben ik wel een fan maar het hangt helemaal af van hoe ze beweegt!!

Beber

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 21:48

Ik ben het eens met dozo.
Natuurlijk wet ik niet hoe de painted is, maar met de Samarant zal ik nooit thuiskomen.
Ik mis de schwung, de lenigheid en de ruimte.
Het enige postieve van dit veulen is de uitstraling en het exterieur.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 21:52

Daar waar het filmpje mee stopt, dát beeld alleen moet je al vertellen dat de Samarant niet zo'n heel best bewegend diertje is. Al vind ik het wel een plaatje om te zien. En kan het best zich nog in positieve zin ontwikkelen tussen nu en over 3 jaar...

Maar je moet nooit een veulen kopen zonder het gezien te hebben hoor, en papier zegt ook niet alles.

Tip: de Star Sale in Drachten over een paar weken. Goede veulens voor relatief lagere prijzen.

ptiteblue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-06 22:48

hello, ik ze alle bei gezien.

de painted black beweegt beter, dat is zeker.
maar jullie moeten weten dat de wei heel nat was, ze was dus wel voorzichtig. de moeder is zelfs gevallen!

ik heb een langere film, maar niet op computer!

ik ben met een vriedin geweest die ook fokt, ze zegt dat kwa gangen is de painted black beter.
maar commercieel is de samarant beter, en ik weet niet of ik ze zal houden of niet als 4jarige...

het zijn twee echt verschillende modellen, de painted is veel lichter dan de duitse...

spijtig heb ik geen video van de painted!

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 11:44

Ik vind de moeder bij lang na zo verkeerd nog niet qua beweging. Als het veulen correct gesteld is (let even op rechts voor) zo ik hier wel mee thuis komen. De afstamming is erg commercieel en de uitstraling ook.

ptiteblue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-06 12:11

Citaat:
let even op rechts voor

wat heeft ze recht voor?
de samrant bedoel je?

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 12:58

Moet je een keuze maken tussen deze 2?? Anders zou ik verder kijken Bloos

ptiteblue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-06 13:18

Ik kan niet heel Europa rond rijden ook niet.
Mijn budget is beperkt hé…dus ja, dat is het ene of het andere!

En ik heb nieuws gekregen, ik mag de Samarant hebben voor de prijs dat ik wil en hij brengt ze in Belgie (toch 350km ver hé…)

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 13:33

Als je budget beperkt is waarom spaar je dan niet even een jaartje door? Nu koop je een minder veulen die je daarna net zoveel geld gaat kosten als een goede.

ptiteblue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-06 13:50

Neen.
Ik wil geen veulen kopen van 5000€.
Dat is dom vind ik.
Want er kan zoveel gebeuren in 3 jaar tijd!
Als ik een niet te duur veulen koop, is die niet te goed als paard, kan ik toch minimum 5000€ verkopen, zeker met zo een afstamming.
Als rijpaard of kweekmerrie.(in Frankrijk vind je altijd mensen voor duitse paarden die er veel geld aan geven!)
Koop ik een veulen van 5000€, is die dan toch niet goed, dan ben ik echt alles verloren!
En ik wil geen jaar wachten, want die kan bij vrienden gaan, met hun merrie veulen op de wei, het zou mij in begin niet te veel kosten.
En als ik nog een jaar wacht, dan is mijn 5 jarige tegen dan te oud voor te verkopen aan een goede prijs.

Ik wil dus niet te veel risico’s nemen, een schoon veulen kopen met goede afstamming maar niet te duur. Ik heb er een dertigtal gezien zaterdag in Duitsland.
Sommige van 5000 en meer. Maar die waren niet speciaal beter dan die samarant! Ik kon zelfs een sandro hit veulen hebben voor 4500€, maar die was niet super…

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 13:55

ptiteblue schreef:
Neen.
Ik wil geen veulen kopen van 5000€.
Dat is dom vind ik.
Want er kan zoveel gebeuren in 3 jaar tijd!
Als ik een niet te duur veulen koop, is die niet te goed als paard, kan ik toch minimum 5000€ verkopen, zeker met zo een afstamming.
Als rijpaard of kweekmerrie.(in Frankrijk vind je altijd mensen voor duitse paarden die er veel geld aan geven!)
Koop ik een veulen van 5000€, is die dan toch niet goed, dan ben ik echt alles verloren!
En ik wil geen jaar wachten, want die kan bij vrienden gaan, met hun merrie veulen op de wei, het zou mij in begin niet te veel kosten.
En als ik nog een jaar wacht, dan is mijn 5 jarige tegen dan te oud voor te verkopen aan een goede prijs.

Ik wil dus niet te veel risico’s nemen, een schoon veulen kopen met goede afstamming maar niet te duur. Ik heb er een dertigtal gezien zaterdag in Duitsland.
Sommige van 5000 en meer. Maar die waren niet speciaal beter dan die samarant! Ik kon zelfs een sandro hit veulen hebben voor 4500€, maar die was niet super…

Persoonlijk ben ik van mening dat jij een hele grote denkfout maakt met deze redeneringen.
Ik zou als ik jouw was, toch nog eens een keertje gaan rekenen Pling

ptiteblue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-06 14:13

Tja, dan hou ik ze voor mij.
Maar het is toch voor mijn plezier, dus verlies ik geld, dan verlies ik geld hé…
Zo slecht is ze nu toch ook niet hé.

Ik weet niet goed of jullie de markt van dressuur paarden kennen in Frankrijk? Die staat vreselijk hoog! In Belgie ook staat die hoog maar toch al minder.
Ik vraag me soms af, als ik zie hoe duur sommige mensen daar paarden kopen, en hoeveel die in Duitsland of in Nederland zouden verkocht zijn, dat is echt verschrikkelijk duur.
En waarom is dat zo? Eerst omdat ze in Frankrijk niet veel dressuur paarden hebben.
En dan ook, voor de fransen is dat veel te moeilijk die te gaan kopen in Nederland of in Duitsland want ze begrijpen daar niets!
Dus als franstalig, is het enorm gemakkelijk om veulens of paarden in Frankrijk te verkopen!

Als jullie paarden willen verkopen in Frankrijk, gewoon Frans leren spreken hé, en dan kunnen jullie echt goed verkopen.

Nu, dat is hier natuurlijk de vraag niet, want ik weet niet wat ik met haar zal doen binnen enkele jaren.
Verkopen of houden? Zullen tegen dan wel zien, ik maak me nu geen zorgen voor…
Ben ik tegen dan rijk (wel dromen hé…) hou ik ze alle twee, of zoek ik iemand om op Urania te rijden.
Maar ja, ik hoop wel dat Urania tegen dan een goed niveau zou hebben, dan kan ik haar misschien wel verkopen! Daarvoor wil ik niet te lang wachte, binnen 4 jaar is ze 9 jaar oud, en dat vind ik een goede leeftijd voor te verkopen. Daarna gaan de prijzen wel naar omlaag…

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 14:50

Misschien toch iets beter je ogen open houden of gewoon 2 maanden wachten Knipoog
Over die tijd worden namelijk de meeste veulens afgespeend en moeten ze dus weg. En ja dan gaan ze voor stukken minder geld weg dan 5000 euro.

ptiteblue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-06 15:39

Tja, maar terug naar Duitsland rijden doe ik niet meer.

Ik denk dat we bijna alle veulen van die streek gezien hebben in die range of prijs! Lol!
Ze hadden zo moeilijk om die te verkopen dat ze zelfs sandro hit veulens voor 5000€ verkochten!
En toch wel schoontjes.
En ik moet er eentje hebben voor eind september, want tegen dan is de merrie veulen van mijn vrienden gespeend en moet ze dan een vriendinnetje hebben.
Als je veulens kent, zeg maar hoor! Ik sta open, heb nog geen beslissing genomen!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 18:00

Ik denk dat er echt genoeg goede veulens te koop zijn in Nederland voor onder de 5000.
Binnenkort zijn de veilingen ook weer, als je kijkt hoeveel veulens er voor weinig weggaan, en dat zijn echt fijne veulentjes.

Ik zou deze niet aanraden, de Painted black weet ik niet maar van de bijna alle afstammelingen die ik vorige week gezien heb, was ik over het algemeen niet echt gecharmeerd.
Vind deze mooi om te zien maar jeetje, het kan echt niet lopen, ook al is de wei nat, echt een techniek van nul, sorry dat ik het zeg. Zowel voor als achter beroerd. Bloos

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 18:26

Suzanne F. schreef:
Ik denk dat er echt genoeg goede veulens te koop zijn in Nederland voor onder de 5000.
Binnenkort zijn de veilingen ook weer, als je kijkt hoeveel veulens er voor weinig weggaan, en dat zijn echt fijne veulentjes.

Ik zou deze niet aanraden, de Painted black weet ik niet maar van de bijna alle afstammelingen die ik vorige week gezien heb, was ik over het algemeen niet echt gecharmeerd.
Vind deze mooi om te zien maar jeetje, het kan echt niet lopen, ook al is de wei nat, echt een techniek van nul, sorry dat ik het zeg. Zowel voor als achter beroerd. Bloos

Precies.
Kan het veulen van je vriendin niet iets langer bij de moeder blijven als je echt nog niks hebt?
Haast is nooit goed als je een paard zoekt. Ga idd eens wat veilingen af. Volgens mij zijn zowel in brabant als limburg veulingen. Anders naar veulenveiling midden nederland, moet te doen zijn. Dat is 6 september in nijkerk geloof ik.
Daar loopt volgens mij genoeg leuks rond.

grapjas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 19:03

Oei, ik vind dat ook een slecht veulen, voor 5000,- euro kom maar even bij ons kijken, zeker weten dat je beter slaagt.

ptiteblue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-06 19:16

nee nee, die is niet 5000€ maar 3000!
5000 kan ik niet geven en wil ik ook niet geven.

en veulenveiling, heb ik niet super graag...

ik ga de twee videos tonen aan mijn lerares en zien wat zij zegt.

maar ja, als jullie leuke veulentjes weten voor dat prijs en niet te ver van belgie, zeg maar!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 19:25

Die van mij (wel een totale andere afstamming (springbloed))
Die was 2000 euro waard en loopt beter..

Al vind ik het heel erg moeilijk om een veulen met moeder in de wei te beoordelen!!

Meestal laten ze zich niet erg zien.

Ik vind het qua plaatje wel een schoonheid.
Ik vind alleen 3000 veel geld vergleken met z'n kwaliteiten!

Als je goedkopere goede veulens wilt, moet je toch even doorzoeken, want er zijn er zat te vinden..
Ga gewoon eens een zaterdag of zondag de hele dag op pad.
Leg ze allemaal op video.
En verglijk ze met elkaar..

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 19:26

Geen haar op m'n hoofd die dat veulen voor 3000 euro kocht!!!

Als je er weinig moeite voor wilt doen kun je misschien beter gen veulen kopen.

ptiteblue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-06 19:43

ik ben zaterdag de hele dag op weg geweest in de regio van vechta.

in mijn budget, heb ik een rubin royal veulen met verkeerde benen gezien, een Rozentanz echt niet schoon en deze.

dat allemaal op meer dan 30 veulens.

dus ik vindt het wel moeilijk te vinden...

ik heb een sandro hit merrie gezien, die mocht weg voor 4000.
maar die was lang, en ging klein blijven. dus zelfs als sandro hit, zou ik niet nemen...

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 19:45

Ja maar een veulen voor te veel geld kopen is ook niet de bedoeling.
Dus afwachten tot je een beter veulen hebt gevonden voor deze prijs.
En nee, het zal niet gemakklijk zijn.

grapjas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 19:47

ook 3000 is veel geld voor deze, spaar toch een jaartje, of wacht tot je een goede vindt. Een goed paard moet je tegen aan lopen, als je gaat zoeken is het vaak moeilijk.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 19:48

Ptiteblue - er zijn zo ontzettend veel veulens die heel netjes gefokt zijn, uit goede moeders en die goed op de benen staan, echt wel te koop voor 3.000 euro.
Je staart je blind op het papier, alsof de koper van het over 3 jaar volwassen veulen het papier belangrijker zou vinden dan het paard zelf.

Ik denk dat de meeste paardenkopers het papier echt bijzaak vinden, zolang er maar een papier bij zit.

Ergens krijg ik de indruk dat je geen snars verstand hebt van paarden, dan wel de paardenhandel... geen idee hoe dat precies komt... maar toch. Wie begeleidt je in deze keuzes? Hoe kom je op het idee dat als je nu een veulen koopt, je dat over 3 jaar eenvoudig weer kunt doorverkopen voor een hogere prijs? Dat werkt alleen als je er jaarlijks zo'n 50 koopt, dan zal je gemiddeld er wat aan kunnen verdienen. Aan die ene zeer waarschijnlijk niet.