Orsta weg........

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Eefke85

Orsta weg........

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-06 08:31

Afgelopen dinsdag kreeg ik ineens telefoon van de hengstenhouder waar Orsta staat (Willy van Keulen) en hij vertelde me dat er mensen van het stamboek hadden gebeld en dat Orsta wegging....
Ik geloofde hem niet. Mijn moeder had een deel van het gesprek meegekregen en zei toen tegen me: `als het een geintje was geweest had hij toch niet gebeld lijkt me.` toen moest ik even heel hard slikken want daar had ze natuurlijk gelijk in.....
Ik heb woensdag, donderdag en vrijdag nog kunnen rijden en knuffelen en nog even kunnen genieten van mn maatje, maar gisterochtend gebeurde het toch echt.....
Ik had vrijdagmiddag al uitgebreid afscheid van Orsta genomen en zaterdagochtend moesten we al vroeg op stal zijn omdat we naar Kootwijk gingen (Centrale merriekeuring van de Welsh waar ook Shanna afscheid moest nemen van Rietheims Hilbert) Orsta werd bij in de vrachtwagen geladen en onderweg afgezet. Het inladen heb ik gezien, maar gelukkig het uitladen niet meer, Shanna moest namelijk Hilbert nog vlechten, dus wij gingen wat later weg dan de vrachtwagen. Toen we in Kootwijk aankwamen was hij weg.
Ik heb nog een hele poos naar de lege plek in de vrachtwagen gekeken. `daar stond hij net nog`

Ik weet niet waar Orsta nu is en hoe hij het heeft. Ik kan alleen maar hopen dat hij het goed heeft.....
Van mezelf weet ik alleen dat ik hem verschrikkelijk mis......

Afbeelding laatste foto die ik van Orsta heb gemaakt.

MarLollieJ

Re: Orsta weg........

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 08:39

Wat jammer voor je, echt heel erg.
Veel sterkte! Ach gut .

xLaus_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 08:44

das altijd naar om te horen, Gelukkig heb je nog afscheid kunnen nemen.

Heel veel sterkte! Ach gut

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 09:19

Echt heel veel sterkte ! ik weet hoe het voelt Vriendjes zijn?
Sterkte dermee Ach gut
Kuss Britt Ach gut

Eefke85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-06 09:21

Dank jullie wel. Idd wel fijn dat we nog afscheid hebben kunnen nemen, maar het was niet makkelijk!

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 09:36

Heel veel sterkte meid. Balen dta je in zo'n korte tijd afscheid hebt moeten nemen!

Finnea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 11:11

Dat had je ergens wel kunnen verwachten, aangezien Orsta natuurlijk van het hengstenfonds is en iedere paar jaar wordt gewisseld...
Maar wat sneu zeg, veel sterkte Ach gut

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 12:06

Jeetje dat is onwijs balen! Wil je veel sterkte toewensen de komende tijd.

Heb je nu nog wel wat bij te rijden of is met het vertrek van Orsta ook je rijden op een lager pitje beland?

Sterkte!

Sabbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 14:15

He, wat jammer! Ik vond het altijd wel leuk om recente fotos van hem te zien! Sterkte ermee!

wupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 16:02

Ow wat verschrikkelijk rot voor je zeg Boos!
Heel veel sterkte

Eefke85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-06 16:07

Citaat:
Dat had je ergens wel kunnen verwachten, aangezien Orsta natuurlijk van het hengstenfonds is en iedere paar jaar wordt gewisseld...
Maar wat sneu zeg, veel sterkte
Maar wat sneu zeg, veel sterkte Ach gut

Ik wist ook wel dat het een keer zou gebeuren, Willy had me er al vaak genoeg voor gewaarschuwd, maar het komt toch wel hard aan.

Citaat:
Jeetje dat is onwijs balen! Wil je veel sterkte toewensen de komende tijd.

Heb je nu nog wel wat bij te rijden of is met het vertrek van Orsta ook je rijden op een lager pitje beland?

Sterkte!

dank je wel Charlotte! Het rijden is nu idd op een laag pitje beland aangezien Orsta de enige pony was die ik reed....

Daphne_65

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 19:17

Weet het stamboek niet waar die heen gegaan is, zodat je hem een keertje op kan zoeken. En krijgt de stalhouder dan geen nieuwe hengst toegewezen waar je weer mee aan de slag kan ?

Eefke85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-06 21:10

Willy van Keulen, de hengstenhouder, wil niet weten waar hij heen is en heeft het dus ook niet gevraagd. Ik wil alleen maar weten of alles goed met hem is en of hij het leuk heeft op zijn nieuwe adres.
Hij krijgt waarschijnlijk wel een nieuwe hengst toegewezen, maar ik weet niet wanneer en ook niet wat voor hengst....

Als er een nieuwe komt is het toch geen Orsta....... wie weet komt er een gemeen kreng voor terug, je weet maar nooit!

Jasminds

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 21:55

Oh, wat jammer voor je Ach gut zonde, moet leuk zijn om zo'n hengst te verzorgen! veel sterkte...

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 01:23

Eefke85 schreef:
Willy van Keulen, de hengstenhouder, wil niet weten waar hij heen is en heeft het dus ook niet gevraagd. Ik wil alleen maar weten of alles goed met hem is en of hij het leuk heeft op zijn nieuwe adres.
Hij krijgt waarschijnlijk wel een nieuwe hengst toegewezen, maar ik weet niet wanneer en ook niet wat voor hengst....

Als er een nieuwe komt is het toch geen Orsta....... wie weet komt er een gemeen kreng voor terug, je weet maar nooit!

Geen van de hengsten is 'een gemeen kreng'. De een is wel wat pittiger dan de ander, absoluut, maar er is er niet een die echt vals is...

banketstaaf voor je dat je paardje weg is, k weet hoe het voelt...

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 09:55

Wat erg...krijg bijna tranen in me ogen!! Zo balen he als het paard niet van je eigen is, dan heb ej er niks over te zeggen. voor shanna vond ik het ook al zo erg Ach gut Sterkte meis! Waarom weer je niet waar hij naartoe verkocht is?

Sabbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 17:38

@ _Tarja_: hij is niet verkocht, hij is alleen van station gewisseld. Het stamboek weet wel waar hij nu staat.

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 17:56

Sabbel schreef:
@ _Tarja_: hij is niet verkocht, hij is alleen van station gewisseld. Het stamboek weet wel waar hij nu staat.

ow op die manier. Maar hoe werkt dat dan. Wie is dan de eigenaar van Orsta?

Sabbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 17:58

Orsta is van het hengstenfonds volgens mij, om de zo veel tijd worden de hengsten gewisseld om inteelt tegen tegaan.

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 18:00

Ow okej....nu snap ik het.

Maar het is wel heel jammer voor eefke85 Ach gut Kan me voorstellen als je zo lang voor het paard hebt gezorgd en dan ineens weg Huilen

Eefke85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-06 18:04

Citaat:
Geen van de hengsten is 'een gemeen kreng'. De een is wel wat pittiger dan de ander, absoluut, maar er is er niet een die echt vals is...

banketstaaf voor je dat je paardje weg is, k weet hoe het voelt...

Dat zei ik alleen maar omdat je nooit weet wat je ervoor terug krijgt ALS dat al zo is. Ik weet best dat er geen valse hengsten bij zitten, een echt valse hengst zou niet goedgekeurd worden!

Orsta is gewoon mn maatje, we hebben samen best veel geleerd en veel gedaan.

Citaat:
Wat erg...krijg bijna tranen in me ogen!! Zo balen he als het paard niet van je eigen is, dan heb ej er niks over te zeggen. voor shanna vond ik het ook al zo erg Sterkte meis! Waarom weer je niet waar hij naartoe verkocht is?

Idd heel erg balen om er niks over te zeggen te hebben, maar dat kan alleen als ik zelf een paard zou kopen en daar heb ik nu echt het geld niet voor.
Voor Shanna vind ik het zelf nog erger dan voor mezelf. Zij heeft Hilbert in een half jaartje naar de M gereden en dat was Orsta en mij nooit gelukt!
Hilbert en Orsta waren trouwens stalmaatjes, dus het is even extra moeilijk om die 2 op dezelfde dag te moeten zien vertrekken......

Sabbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 18:05

Ja, het is zeker jammer. Ik vond het ook altijd wel leuk om de foto's te zien die ze plaatse, ik heb een Orsta merrie. Lachen

Eefke85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-06 18:27

*zucht* ik vond die foto`s ook altijd hartstikke leuk!
Heb wel een paar echt mooie van hem, daar ga ik een collage van maken en aan de muur hangen. Was ik ook al van plan voordat ik wist dat hij wegging.

Jessica1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 06:40

Aah, wat rot nou voor je! erg jammer...
Sterkte d'r mee!

Ydel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 10:09

he wat zonde zeg!!!
er worden dit jaar meerdere hengsten gewisseld, dus dan ben ik benieuwd wat er voor terug komt...

sterkte Ach gut