Florencio; geen tijd voor een sportcarriere.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mr_PLHJarig

Florencio; geen tijd voor een sportcarriere.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-06 18:31

Ja, ik moest toch een titel verzinnen...

Maar ik vroeg me af wanneer we Florencio eens in de Lichte tour zullen zien dit jaar... (zoals vermeld in de hengstenbrochure van de dalhoeve...)

Misschien heeft hij het te druk met dekken...? Vandaar titel. Clown

Suzanne F.

Re: Florencio; geen tijd voor een sportcarriere.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 18:52

Hengsten worden vaak in het winterseizoen doorgetraind. Dekseizoen is zwaar en eist veel van een hengst.

Mr_PLHJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-06 18:53

Suzanne F. schreef:
Hengsten worden vaak in het winterseizoen doorgetraind. Dekseizoen is zwaar en eist veel van een hengst.

tja... Maar dan moet de dalhoeve ook maar niet zo onrealistisch zijn, toch?

grapjas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 18:54

Hij wordt rustig klaar gemaakt voor de lichte toer. Is ook goed dat de eigenaar zuinig op hem is. Moesten meer hengsteneigenaren doen.

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 19:02

dit jaar duurt nog ruim 4 maanden....het dekseizoen loopt naar zijn eind toe, 2 maand gericht trainen(zonder dekverplichting) en dan heeft ie nog 2 maand om lichte tour te lopen...

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 21:03

laten ze nou maar wat zuinig zijn op dat paard...
waarom nou perse op zijn 7de al lichte tour moeten lopen?
Dat gaat toch veel te snel.... is nooit goed voor zo'n toch al zwaar belast dier....

Hypo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 21:08

Hij staat nog steeds bij HP in Harskamp, dus je mag aannemen dat hij getraint wordt voor de sport. Als hij alleen voor de dekkerij ingezet gaat worden haalde Nijhof hem wel naar huis. Dus ik verwacht hem t.z.t. wel in de ring te zien.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 07:43

En ik hoop dat hij dus vrij snel bij HP wordt afgehaald...
Zie 'carriere' Rubels. Ook voortijdig af te schrijven.

Alanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 19:16

Dat slaat nergens op Dees !!

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 19:22

rubels had (dacht ik) een soort van peesblessure...misschien overbelasting... maar dat weet je niet.. ik ben geen grote fan van HP (en nog minder van Edward), maar ik vergelijk florencio niet met Rubels en ik denk dat we rustig moeten afwachten tot hij in de ring komt op hoger niveau, misschien realiseert HP zelf ook wel dat hij de tijd moet nemen.. (misschien zijn ze bij Nijhof zo professioneel dat ze hem ook de tijd daartoe geven en pressen hem niet te hard, zodat hij de hengst overvraagt). Maar de opmerking om HP van Florencio af te halen vind ik té kort door de bocht

Saartje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 19:26

Ja dat word nu wel wat vermoeiend!iedereen weet wat er met rubels is gebeurt was geen geheim daar na helaas zelfde blessure dus nu logisch dat ie nu nog meer tijd krijgt voor herstel dan misschien nodig is,maar beter TE zuinig ! zoals je zelf zei dat te overhaast!

Alanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 19:27

Maar de opmerking om HP van Florencio af te halen vind ik té kort door de bocht[/quote]

Helemaal mee eens!

Saartje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 19:31

weule schreef:
rubels had (dacht ik) een soort van peesblessure...misschien overbelasting... maar dat weet je niet.. ik ben geen grote fan van HP (en nog minder van Edward), maar ik vergelijk florencio niet met Rubels en ik denk dat we rustig moeten afwachten tot hij in de ring komt op hoger niveau, misschien realiseert HP zelf ook wel dat hij de tijd moet nemen.. (misschien zijn ze bij Nijhof zo professioneel dat ze hem ook de tijd daartoe geven en pressen hem niet te hard, zodat hij de hengst overvraagt). Maar de opmerking om HP van Florencio af te halen vind ik té kort door de bocht

Saartje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 19:32

sorry foutje

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 19:34

Laten ze nou maar rustig aan doen met Florencio. Ik verwacht niet zoveel van Florencio.

Rubels vind ik eeuwig zonde, ik vind dat een *godse mooi peerd*. Ik ben ook geen fan van HP en zeker niet van EG.

Saartje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 19:35

[quote="weule"]
rubels had (dacht ik) een soort van peesblessure...misschien overbelasting... maar dat weet je niet..

Ik wel ben er 3weken geleden nog geweest en t gaat heel goed met hem.Alleen als je met t achterbeen in de pees van het voorbeen springt tijdens de pirouette dan is dat niet niks,en die blessure waarvan ze dacht dat hij goed was hersteld speelde weerop vandaar nu nog meet tijd om te herstellen.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 19:59

Rubels is gewoon naar de filisteinen gereden - heeft op veel te jonge leeftijd veel te veel moeten presteren.
Daarvan krijg je dus op 6, 7 jarige leeftijd de rekening gepresenteerd. Rubels wordt nooit weer voor langere tijd gezond.
Ze zullen hem wellicht voor circa 3 wedstrijdjes per keer weer kunnen oplappen, maar verwacht er niet veel meer van.

ELK jong paard dat je zo intensief gebruikt gaat kapot na enige tijd. Zo ook Florencio vrees ik.
Als je beseft dat beenwerk pas echt hard is tegen de tijd dat het paard 7 jaar oud is, kan je nagaan hoeveel schade die benen van paarden zoals Florencio al is aangedaan....

DAt ligt niet aan HP. Dat ligt aan al die idioten die vinden dat een hengst op 7 jaar oud gewoon minimaal Lichte Tour moet lopen. Dan heb je er gewoon helemaal niets van begrepen.

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 20:03

Hier ben ik helemaal mee eens Dees.

Is er nou niemand die dit aan het verstand kan brengen aan die eigenaar van Florencio??

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 20:08

Ulissa schreef:

Is er nou niemand die dit aan het verstand kan brengen aan die eigenaar van Florencio??

Dat geldt toch voor alle jonge hengsten. Dekken, Pavo, hengstencompetitie, wereldbeker jonge rijpaarden, hengstenshows en dat alleen omdat er veel mensen zijn die de hengst daarop kiezen.

Saartje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 20:15

Dees schreef:
Rubels is gewoon naar de filisteinen gereden - heeft op veel te jonge leeftijd veel te veel moeten presteren.
Daarvan krijg je dus op 6, 7 jarige leeftijd de rekening gepresenteerd. Rubels wordt nooit weer voor langere tijd gezond.
Ze zullen hem wellicht voor circa 3 wedstrijdjes per keer weer kunnen oplappen, maar verwacht er niet veel meer van.

ELK jong paard dat je zo intensief gebruikt gaat kapot na enige tijd. Zo ook Florencio vrees ik.
Als je beseft dat beenwerk pas echt hard is tegen de tijd dat het paard 7 jaar oud is, kan je nagaan hoeveel schade die benen van paarden zoals Florencio al is aangedaan....

DAt ligt niet aan HP. Dat ligt aan al die idioten die vinden dat een hengst op 7 jaar oud gewoon minimaal Lichte Tour moet lopen. Dan heb je er gewoon helemaal niets van begrepen.

Of was jij er ook ofzo??????????????je ben wel erg overtuigt van je eigen mening!!

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 20:17

Idd Sarabande, dat geldt voor al die jonge hengsten die ze maar niet willen sparen omwille van het geld.

Saartje: had je er moeten zijn om verstand te hebben van paarden? Snap je het zelf niet? En geloof je echt nog in de persberichten die men verspreid?

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 20:18

salinero liep grand Prix op 8-jarige leeftijd? dus op 7-jarige leeftijd werd ook hij lichte tour(minimaal) getraind?.. die loopt anders niet verkeerd(en ook iets langer dan 3 wedstrijdjes op topniveau) en nee, ik ben geen voorstander van HP en EG methode, en dan praat ik uit ervaring als ik zeg dat ze (hengsten) paarden kapot rijden.. Maar sommige reacties vind ik wel iets té..

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 20:20

Elke uitgesproken reactie op Bokt.nl wordt inmidels als 'iets té...' ervaren.
Zou niet best zijn als men in het echt ook zo sensibel door het leven ging Knipoog

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 20:21

sarabande schreef:
Ulissa schreef:

Dat geldt toch voor alle jonge hengsten. Dekken, Pavo, hengstencompetitie, wereldbeker jonge rijpaarden, hengstenshows en dat alleen omdat er veel mensen zijn die de hengst daarop kiezen.

Ben ik helemaal met je eens *Sarabande* GELD daar draait het om, Jammer maar waar.

Mr_PLHJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-06 20:22

weule schreef:
salinero liep grand Prix op 8-jarige leeftijd? dus op 7-jarige leeftijd werd ook hij lichte tour(minimaal) getraind?.. die loopt anders niet verkeerd(en ook iets langer dan 3 wedstrijdjes op topniveau) en nee, ik ben geen voorstander van HP en EG methode, en dan praat ik uit ervaring als ik zeg dat ze (hengsten) paarden kapot rijden.. Maar sommige reacties vind ik wel iets té..

Euh.. ja dat is waar, maar bij hun worden het of bodybuilder's of ze gaan kapot omdat ze het niet aankunnen, van beide gevallen genoeg voorbeelden op te noemen Knipoog