Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
, had toch gehoopt op bont. Maar uiteraard zijn karakter en bouw ook heel belangrijk, veel belangrijker dan het kleurtje ... Een mooi gebouwde effen merrie met een gouden karakter zou voor mij dus veel meer waarde hebben dan een slecht gebouwde bonte merrie met een rotkarakter
... (hetzelfde verhaal voor een hengst natuurlijk).
) hengst, en hopen dat ze haar mooie bouw doorgeeft aan een bont veulen ...
. Mijn merrie is nu weer gedekt, dezelfde combi als waar het effen veulen uitgekomen is, maar stilletjes hoop ik toch dat er deze keer wél een bontje uitkomt ...
Ze vonden haar allemaal keimooi en apart. Er waren een aantal mensen serieus geeintreseerd in haar!! (Maar nee ze is niet te koop!!!) Ook heeft men al intresse in eventuele veulens van haar!!
volgend jaar een poging doen om haar te laten dekken, en eerlijk gezegd maakt het mij niet zo veel uit wat daar uitkomt qua kleur!!
)

, kan me je "shock" heel goed voorstellen Dienie, ik was ook bij Aiden's geboorte, en in het begin zei ik nog "Ooooh, wat mooi, hij heeft heel veel zwart" ... maar toen ik goed keek, bleek hij heleMAAL zwart te zijn, dat was toch wel even een teleurstelling
. Keeva's vorige veulen was wél bont, dus ik ging er eigenlijk automatisch van uit dat déze dat ook zou zijn ...

naja
Mariska_28 schreef:En natuurlijk heb je ook prachtige effen paarden maar met tinkers is het eigenlijk: "je verkoopt schilderijen". Verkooptechnisch is volgens mij een normale bonte beter te verkopen dan een goed gebouwde effen veulen..
Mazzel-meid schreef:Erg jammer dat Maxolo niet homozygoot voor bont is, maar voor mij zeker geen reden om er niet mee te fokken. Ik vind dat Maxolo naast zijn sok, ook goede beweging doorfokt. Precies de dingen die ik bij Shakyra mis (en weer pulspunten bij Kaylen!)

Supertje schreef:Wat betreft de fok,
met een geweldig paard zonder vlekken kun je in combinatie met een
goede hengst een fantastisch paard fokken qua exterieur en qua gangwerk
en de vlekken kun je er ook weer in terug fokken. Maar met een
gemiddeld paard met vlekken in combinatie met een goede hengst zul je
nooit een fantastisch paard fokken.
Black Shadow, bij het ICS 2x eerste premie gehaald dus hij zal ook wel goeie bewegingen hebben. flicka schreef:Nee, ik bedoel een zwarte met aftekeningen. Hij is volgens mij bij het NSvT goedgekeurd. Black Magic of zo. Stom dat ik nu niet op die naam kan komen. Ga effies zoeken.